Inlägg från: Apipoulai |Visa alla inlägg
  • Apipoulai

Vi från Linköping Del:4

Leos och Vincents mamma skrev 2009-08-05 21:48:59 följande:
    Vad trevligt Jag åt oxå langos, såå gott ju.
    Ja verkligen gott. Måste ha en varje år, minst. Men vissa gör dem så patetiskt små och andra har inte nyfriterade "bröd", då är de inte lika goda. De ska vara nygjorda.
    Kanske skulle lära sig hur man gör de själv. :d
    ? Do what you like. Like what you do. ?
  • Apipoulai

Nähe ni, tänk om man skulle göra det man är bäst på...dvs sova.
    Det var trots allt inte så avslappnande att gå på marknad BF+4.

Ha're bra!

• Apipoulai

Nu är vi hemma! Det är varmt för oss, men vi mår bra.
    Om 5 min så är hon redan ett dygn gammal!

• Apipoulai
    Tack för alla gratulationer förresten.

Tösen sover nu på min vänstra sida, klänger sig fast som en liten apa över bröstet...hmm det var nu man skulle sova själv...när barnet gör det menar jag.
  • Apipoulai
    JePaLuLi skrev 2009-08-07 13:34:34 följande:
    Ja, när man har ett barn så funkar ju det Nu sover visserligen båda mina stjärnor, men jag sitter här... Ska åka och hämta mitt körkort sen tror jag. Lika bra att få det gjort så det står samma namn på alla kort
    Har du fått en bra beskrivning till södra oskarsgatan nu? :)
    ? Do what you like. Like what you do. ? Världen fick 6/8 -09 sitt åttonde underverk.
  • Apipoulai
    JePaLuLi skrev 2009-08-07 14:11:05 följande:
    Det visar sig om jag hittar eller ej Men jag tror det Hur funkar det för lilla familjen då? Går det bra med amning och så?
    Vi har ju jujst kommit hem, så några rutiner har vi ju inte.
    Amningen funkar u.a. Hon sög korrekt vid första försöket, bara nån timme efter nedkomst. Det är en smart flicka vi fått. :)
    Första läkarkollen= u.a. Hörseltest = u.a

Perfekt på alla sätt! =)
    ? Do what you like. Like what you do. ? Världen fick 6/8 -09 sitt åttonde underverk.
  • Apipoulai
    Fru T skrev 2009-08-07 14:53:39 följande:
    i natt har grodan fått sova mellan mamma å pappa igen, eller från typ 4 å frammåt å upp gick vi inte förens vid 10.30 hon tycks vilja ligga på mage å sova eftersom hon är liite pruttig så när hon ligger på rygg så bökar hon så dant å gnäller lite å så å när hon får ligga på mage så bökar hon nästan inge hon mäst sover på pruttar då..menja blir helnojig å måste ha henne brevid mig så hon får inte ligga i sin säng, inte ännu iallafall
    Här verkar mammas famn/bröst också vara det som gäller. Bärsele på pappaär inte heller dumt. Men lägger man henne i sängen, när hon väl somnat, så ligger hon där och sover, gnyr lite, somnar om tills det är dags för krubb igen. =)
  • Apipoulai
    SmileyMalin skrev 2009-08-08 20:35:40 följande:
    Åhh grattis Härligt att hon inte dröjde allt för länge extra Gick förlossningen bra?
    Tack. Ja det var skönt att hon ville ut av sig själv. (jmfr ingångsättning) Kan rekommendera marknad+langos...troligen mer effektivt än ricinolja. ;)

Jo, jag tror att förlossningen räknas som bra.
    Kom in vid 0640, sen var det vaktavlösning i personalstyrkan, så efter en stunds väntan blev jag till slut inskriven. De tyckte det var bäst att de som jobbade dagskift fick göra undersökningen. Jag höll med.
    De verkade dock lite skeptiska att skriva in oss till en början "du vet förstagångsföderskor" typ, och bad maken att vänta med att parkera om bilen. (Att de åker in för tidigt och blir hemskickade.) Vid undersökningen visade sig att jag hade öppnat mig 5cm, så sen var det ingen diskussion längre. ;)

13:12 lämnade vårt underverk min varma kropp. :)
  • Apipoulai
    SmileyMalin skrev 2009-08-09 15:57:02 följande:
    men det måste vara snabbt för en förstföderska? hur länge hade du värkar hemma innan ni åkte in?Fast hur en förlossning blir "på pappret" behöver ju inte alls stämma med hur kvinnan upplever det. Finns ju dom som föder barn i flera dygn och drar på sig varenda komplikation och ändå ser sin förlossning som positiv och bra. Och andra som på pappret har väldigt lätta och bra förlossningar men som ändå upplevde det som väldigt negativt...Men marknad+langos säger du... det ska jag komma ihåg Hoppa studsmatta eller sjunga singstar har jag märkt ger rejäla sammandragningar.... så om någon månad får jag väl prova allt på samma dag
    Det började så smått på onsdagen vid 17 tiden?! Vid 03-04 nåt började det escalera. Strax innan 06 bestämde vi oss för att åka in. Vilken vacker morgon det var, den kommer jag aldrig glömma. =)
  • Apipoulai

För mig gick slemproppen meddelst blödning. Räknar man från den så tog det typ 23tim och 45min. :) 

Svar på tråden Vi från Linköping Del:4