Inlägg från: JePaLuLi |Visa alla inlägg
  • JePaLuLi

Vi från Linköping Del:4

Fru T skrev 2009-07-19 10:34:04 följande:
    jo jag har faktist funderat på det, tänkte prata med bvc tanten när ja ska dit på torsdag..vill inte riskera att mjölken minskar så mycket att den inte mättar när den behövs, men det kanske den inte gör?..
    Jag helammar ju inte längre eftersom de efter 6 månader behöver få annat som de inte kan få i bröstmjölken. Järn tex. Det är inga problem med att mjölken har sinat, det sprutar hej vilt Och bröstet tar han mer än gärna!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • JePaLuLi
    Apipoulai skrev 2009-07-19 18:23:08 följande:
    Det lustiga med det hela är ju att om x gör det så är det ok, men om någon annan gör samma sak... nä usch vilken hemsk människa den är då. Konstigt beteende helt enkelt. Vi mår bara bra, men jag är supertrött mest hela tiden.En typisk morgon:0700 vaknar MÅSTE gå på toalägger mig sedan igen och somnar om9-10 vaknar, äter frukost, är sedan supertrött igen inom en timme, somnar på soffan. *suck*
    Ja du är ju höggravid Trots att testet visade annorlunda på FB
    Men du borde fått YES eftersom du är både trött och besöker toan ofta
    Jag fick ju till och med det, men det hoppas jag innerligt inte att jag är!
  • JePaLuLi
    Apipoulai skrev 2009-07-19 18:29:40 följande:
    Fast det var ju mycket annat som inte stämde in på mig, craving och illamående t ex. ;)
    Det gjorde det inte på mig heller.
    Är mest så sjukt trött!
  • JePaLuLi
    Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-07-19 19:43:01 följande:
    Ja, jag förstår verkligen varför föräldrar blir upprörda över de nya reglerna. Vissa hinner ju inte mer än lämna och hem förens de ska hämta igen!Vi tycker också att det gärna får vara uppehåll och inte för varmt, är det för varmt så ligger ju bara djuren.Vad härligt det låter De är verkligen fina, och så otroligt lika varandra Det är bara bra med N. Hon mår toppen Jag är så stolt över henne! Hon har ett antal pussel varav ett med nio bitar och det klarar hon av att lägga alldeles själv, jag är mäkta imponerad!Ja, vi måste verkligen se till att träffas! När kan du ses?
    Ja det är lite så jag känner också. Inte bara för att jag inte hinner mer än att lämna förrän det är dags igen utan för att han knappt hinner komma igång förrän det är dags att slita upp honom och gå hem.

Ja är det för varmt blir det bara jobbigt att gå där i flera timmar.

Åh vad duktig hon är! Lucas tycker också att det är kul med pussel och sitter gärna och plockar med det, men han har inte riktigt kommit på att man måste vända på bitarna ibland

Veckan som kommer har vi ganska mycket inplanerat, men veckan därpå har vi inget än så länge. Ni då?
  • JePaLuLi
    Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-07-19 19:43:01 följande:
    Ja, jag förstår verkligen varför föräldrar blir upprörda över de nya reglerna. Vissa hinner ju inte mer än lämna och hem förens de ska hämta igen!Vi tycker också att det gärna får vara uppehåll och inte för varmt, är det för varmt så ligger ju bara djuren.Vad härligt det låter De är verkligen fina, och så otroligt lika varandra Det är bara bra med N. Hon mår toppen Jag är så stolt över henne! Hon har ett antal pussel varav ett med nio bitar och det klarar hon av att lägga alldeles själv, jag är mäkta imponerad!Ja, vi måste verkligen se till att träffas! När kan du ses?
    Tack förresten
    Jag är också jättestolt över dem och tycker så klart att de är världens finaste!
    Det är många som säger att de är så lika, men jag ser inte det. Vissa drag givetvis men inte på samma sätt som andra verkar se det. Men det är nog annorlunda för mig som mamma antar jag.
  • JePaLuLi

Linda: Använder Mathilda gungan nåt? Vi ska köpa ny bilstol till Linus och tänkte sälja undan en massa grejer som bara står.

• JePaLuLi
    Fru T skrev 2009-07-20 17:09:54 följande:
    nja lite men självklart får ni tillbaka den om ni ska sälja för den verkar inte va hennes favvo direkt..
    Här var det en stor favorit!
    Men om hon inte använder den så kan vi ju ta tillbaka den. ska rensa ut en massa och lägga utpå blocket tänkte jag.
    dinana skrev 2009-07-20 14:03:26 följande:
    Inboxa mig om det är något ni vill bli av med =)
    Absolut! Men det mesta är nog sånt som är bra att ha från början tror jag.
    Inboxar lite senare så vet du vad som finns iaf
  • JePaLuLi
    Apipoulai skrev 2009-07-21 00:25:25 följande:
    Kanske någon annan kan, men alla verkar sova nu....vilket jag också borde göra.Hoppas du hittar fikasällskap.
    Vi sov inte, vi kollade på Baksmällan, som var en mycket rolig film Rekommenderas om man har sjuk humor som vi
  • JePaLuLi
    Familjetrollet skrev 2009-07-21 09:26:28 följande:
    fy vad det blåser ute.stora tösen har tjatat om norrköping i flera dagar.men frågan är om man vill åka tåg i denna blåst
    Ja det blåser som tusan!
    Vi ska åka till Söderköping och hämta nya trädgårdsmöbler
  • JePaLuLi
    Firstandhappy skrev 2009-07-21 21:13:07 följande:
    skoj skoj skoj med kalas o fina magar...riktigt lika skoj är inte spädbarnskolik o förlossningsdep... fy fan va jag behöver ett liv just nu..Molgan på bvc idag.. 54 lång o 4100g, växer så det knakar, fick dock rådet att sluta amma, får se hur det blir med det.

Usch och fy!
    Duktig kille som växer så bra! Finns alltid här om det är nåt, det vet du. Om inte tidigare så tar vi den där lunchen nästa vecka.
    Säg bara till om det är nåt vi kan göra för att underlätta för dig. Skönt att Dani är hemma åtminstone.
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4