Inlägg från: JePaLuLi |Visa alla inlägg
  • JePaLuLi

Vi från Linköping Del:4

Firstandhappy skrev 2009-07-31 20:38:35 följande:
    guuud va jag är prtysugen...

En månad kvar
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • JePaLuLi
    Maria84 skrev 2009-08-01 15:40:28 följande:
    Här kom vi hem för några timmar sen. Har legat inlagda på BIVA sen igår. Lucas blev skickad från vc med ambulans in efter blodsockerfall. Låg farligt nära medvetslöshetsgränsen och de var rädda att han skulle hamna i det innan vi kom in så det var att pumpa i socker i väntan på ambulansen och vi fick upp till jättehögt istället. Men bättre det, än medvetslös alt koma! Mkt kontroller under kvällen och natten men imorse fick vi klartecken från läkaren att åka hem, skönt det. Och Lucas var så glad över att få gå ifrån avdelningen, han var inte alls glad i sköterskorna som stuckit honom sååå många ggr. Hans stackars små fingrar är blåa efter alla stick. Nu sover han en sväng så jag ska passa på att plocka undan lite här hemma innan man ska sätta igång med middan.
    Men fy vad läskigt. Vet de vad det beror på?
    Skönt att han är ok nu iaf.

Tack snälla Ewa för hjälpen idag. Nu ser det ju ut att bli kanonväder ikväll, typiskt.
  • JePaLuLi
    Fru T skrev 2009-08-02 00:03:04 följande:
    hehe kan va  här används olivolja flitigt! å det i mängder till (nästan) allt...
    Samma här
  • JePaLuLi
    Fru T skrev 2009-08-02 11:19:25 följande:
    fröken gör framsteg i förrgår somna hon vid halv tolv å igår redan vid halv elva nackdelen är ju att hon vaknar tidigare å vill äta...Just nu ligger hon i stora sängen å sover brevid sin snarkande far, ja fattar inte hur hon kan sova då han låter som ett rostigt tröskverk Å på tidsdag får ja min sjal, om inte posten strular, fick tag i en oanvänd Tricot-slen på blicket för 300 dock mörkgrå men det får duga till det priset, hade ja köpt en ny så hade ja nog köpt en mer färgglad... Nu är det bara hoppas på att ja å fröken är överens om den...
    Vad skönt!
    Det blir nog bra med selen oavsett färg

Linus sov inne i sitt rum hela natten. Varför gör det då att jag sover sämre? Jag vaknar till och är orolig för att han har slutat andas och gud vet vad... När han sover bredvid mig så sover jag lugnt och tryggt trots att det är trångt och obekvämt och jag ofta vaknar med ont i hela kroppen. Märkligt!
  • JePaLuLi
    Fru T skrev 2009-08-02 12:28:31 följande:
    här står ju spjälsängen precis brevid min sida på sängen å fröken flyttas dit så fort hon käkat klart å somnat om.. på så sätt kan ja sova bättre eftersom ja kan ligga hur ja vill å ja behöver bara sträcka ut armen å stoppa in nappen eller bara lägga handen på magen för att känna om hon andas...
    Jo men hon är ju mycket mindre också
    Linus sover mycket bättre i sitt rum där han inte störs av oss. Napp använder han inte tack och lov och det är ju toppen att han sover så bra, bara jag som ska lära mig att sova hela nätterna också
    Firstandhappy skrev 2009-08-02 13:26:14 följande:
    var så lite så... ja skulle fan ha grillat istället, hamnade i bråk med mamma när vi skulle lämna wille sp kvällen blev ju inte så skoj direkt, målande lite lister iallafall..
    Ja det skulle vi verkligen ha gjort. Vi grillade ändå och det var en helt underbar kväll. Helt vindstilla och jätteskönt.
  • JePaLuLi
    Firstandhappy skrev 2009-08-02 14:15:12 följande:
    ja du ser... bättre det än att bråka o gråta iallafall..
    Verkligen!
  • JePaLuLi
    LillaLilli skrev 2009-08-02 15:22:04 följande:
    jag visste inte ens va thinspo va för två timmar sen :P nej det är helt sinnessjukt och det finns verkligen hur mycket som helst!! Vad jag förstår av bloggarna så förstår dom mycket väl. det är ett medvetet val av dom att dom v ill, eller måste rättare sagt. sinnessjukt. lite svårt att hålla koll på henne bara, hon bor i sthlm... hon har vägt 44 kg. men nu väger hon 50 har hon sagt.. men det vetifan.
    Visste inte heller vad det var, men fattar ju nu...
    Sjukt att folk vill se ut så där! Det är ju inte fint nånstans, då har jag hellre lite extra faktiskt.

Nu har min lille börjat resa sig längs möblerna. Nu blir det inte en lugn stund här med andra ord
  • JePaLuLi
    LillaLilli skrev 2009-08-02 17:05:02 följande:
    jaa, usch. Det är verkligen helt galet. Ja jag håller med dig. Hellre några kilo för mycket, än några för lite! Oh va mysigt :D tänk att den lille med börjar bli större :P
    Absolut!
    Då har man att ta av i bistarare tider

Ja, tiden går så sjukt fort!
  • JePaLuLi

Ewa och Linda: Tusen tack för en mysig dag!

• JePaLuLi
    Fru T skrev 2009-08-03 17:26:37 följande:
    tack själv å gissa va Tedde sa när ja kom hem å börja prata om vagnen, varför ska du ha så bråttom för, det är ju en hel månad kvar tills vi ska åka....va va det ja sa ja fattar inte va det spelar för roll, pengarna ligger undanlagda i en låda å ska inte användas till nånting annat såå....
    Haha. Fast i och för sig kan det vara smart att vänta så länge som möjligt för att spara på garantin.
    Fru T skrev 2009-08-03 17:40:49 följande:
    annars så kan vi ju köpa den här tjejer www.barabus.se/produkt309/70_/concord_neo_car...

Ja men det passade min plånbok perfekt! Jag tar två
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4