Inlägg från: JePaLuLi |Visa alla inlägg
  • JePaLuLi

Vi från Linköping Del:4

Apipoulai skrev 2009-07-26 20:23:16 följande:
    Jättesöt lite gosse. Vi fick ett mms av dem. Jag kan inte titta mig mätt. :)Längtar så till vårt eget barn kommer ut.
    Det brukar vara så! Särskilt när man själv är i väntans tider. Sen när ens eget lilla knyte har kommit så gör man inget annat än tittar och förundras över det lilla mirakel man har skapat.
    Det är ju inte länge kvar nu!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • JePaLuLi
    Apipoulai skrev 2009-07-26 20:47:48 följande:
    Nä, det är ruskigt nära. Letar tecken hela tiden.Nu har alla no-no-dagar passerats utom en. =)
    Jag vet hur det är...

Här har lillprinsen somnat på pappas bröst och Lucas vaknade till och blev massa svartis Sötnos!
  • JePaLuLi
    Apipoulai skrev 2009-07-26 21:00:24 följande:
    Mysigt det låter. Då får väl Lucas somna på ditt bröst. ;)
    Ja, han somnade i min famn. Jättemysigt eftersom det oftast är lilleman som somnar där efter amningen. {#lang_emotions_heart}
    SmileyMalin skrev 2009-07-26 21:47:22 följande:
    ja alla teaterföreställningar kan nog vara svårt att hänga med i innan dom börjar bli typ 2-3 år. Men alla roliga lekmiljöer tror jag kan vara roligt även för mindre barn. Fast då behöver man ju inte åka dit under högsäsong och trängas Min sambo kom hem med en bukett nyplockade ängsblommor från kvällens hundpromenad istället
    Nä precis. Och han känner ju inte igen några figurer än så jag vet inte om det rä värt att åka så långt för att leka. Han är ju nöjd med trädgårdsföreningen eller lekparken utanför liksom...

Så sött! Jag fick också en stor bukett med vilda blommor häromdagen när vi satte upp de nya utemöblerna. Man blir så glad för sånt!
  • JePaLuLi

Vi har haft helt underbara veckor tillsammans, men jag vill ju ha Patrik hemma jämt
    Nu är det visserligen så trist väder så han kan lika gärna jobba och tjäna pengar. Det är ju snart helg igen

Parken Zoo är inte värt pengarna. Det tycker inte vi iaf, har haft årskort där varje sommar tidigare. Men det beror ju så klart på vad man har för krav. Det är ju skönt att komma bort visserligen, men Eskilstuna är ju inte direkt nån rolig stad

Vi ska också börja inskolningen om ca två veckor så då får jag ju hem min man igen. Men fy vilken ångest jag har! Men det är dags, Lucas har det behovet och hans behov är så klart viktigare än mina.

• JePaLuLi

Dock känns det väldigt skönt att han bara kommer vara 15h/vecka så det blir en mjukstart för oss alla!

• JePaLuLi

Ja visserligen, men Kolmården är inte ens jämförbart med lilla Parken Zoo.
    Ja jag är också född i Katrinehplm och har bott i eskilstuna i många år, men vi tycker att Parken Zoo är för litet. Man går igenom där på nån timme och det är inte särskilt mycket djur att titta på. Men Leo tycker säkert att fantomens värld är skoj

Vi funderar också på skansen, men vi får se. Kolmården täckte ju det mesta

• JePaLuLi
    thelifesaviour skrev 2009-07-27 16:17:39 följande:
    Ladda upp bilderna på www.fujidirekt.se, det går på någon dag och just nu får man 100 bilder gratis!
    Japp, men man ska vara uppmärksam på att det bara är ett väldigt märkligt format det gäller. Det är inte vanliga 10*15 som går in i albumet tyvärr...
  • JePaLuLi
    Mizzz skrev 2009-07-27 18:04:53 följande:
    dvs, vill man ha 10x15 får man beskära sina bilder själv.
    Japp och det var ett jäkla jobb. Betalar hellre 59 öre per bild för a<tt få dem som man vill.
    Jag beställde över 300 bilder och det kostade typ ingenting. Det dryga är ju att ladda upp dem...
    thelifesaviour skrev 2009-07-27 17:18:31 följande:
    Hm.. De passade utmärkt i mitt fotoalbum, 10x står det ju bara på hemsidan, men det kanske inte är 10x15.. Men jag har ett helt "vanligt" fotoalbum och de gick in fint.
    Ja, har man ett sånt man bara klistrar in bilderna i så spelar det ju ingen roll.
  • JePaLuLi
    thelifesaviour skrev 2009-07-27 18:35:15 följande:
    Ahaa. Ja, jag har alla mina bilder i 1000x750 px och det blev jättebra.
    Fast det spelar väl ingen roll vad det är för pixlar, det är väl mer formatet på motivet som jag har fattat det.
  • JePaLuLi
    Mizzz skrev 2009-07-27 18:49:03 följande:
    Men pixlarna har ju med formatet att göra
    Ja iofs
    Men jag tror du förstod hur jag menade...
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4