Inlägg från: JePaLuLi |Visa alla inlägg
  • JePaLuLi

Vi från Linköping Del:4

Det är inte klokt hur stolt jag är över mina två sötnosar!! {#lang_emotions_heart}

♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • JePaLuLi
    SmileyMalin skrev 2009-07-17 10:20:43 följande:
    åhhh så stora dom börjat bli Linus var ju en liten bebis när jag såg honom!Har dom börjat leka ordentligt med varandra nu?Det måste vara så mysigt att ha ett så pass nära syskon att växa upp med
    Ja tiden går så fort!
    De leker jättefint tillsammans faktiskt, det är så härligt att se. {#lang_emotions_heart} Men precis som alla andra syskon ska de naturligtvis ha samma leksak samtidigt Även om det finns två likadana!
    Jag är så sjukt stolt över mina fina gossar!

Jag tror också det, de blir ju som tvillingar, men ändå inte. Såg ett program om pseudotvillingar som de kallar det och det var visst att föredra före tvillingar eftersom man slipper den största konkurrensen mellan dem och att de ändå blir två egna individer, vilket tvillingar ofta inte blir.
  • JePaLuLi
    Fru T skrev 2009-07-17 11:07:10 följande:
    *grumpf* ska man inte få barnbidraget idag??
    Det kommer väl på måndag?
  • JePaLuLi
    Firstandhappy skrev 2009-07-17 15:49:53 följande:
    MORRRRR, familjefan till sambon skulle ju åka från halvskåne kl 8 imorse o vara här vid 12, så snäll som jag är avbokade jag min familj o sa att vi kan ta det imorgon istället... mmm snällt tänkt..Nu är kl snart 16 o inte FAN har de kommit än, oj då råkade visst bli lite sena fick man till svar... så nu ska de komma om en timme o sen till hotellet o SEN komma hit.. så vad hände då imorgon?? Jo jag kommer ha en halvskånsk jävla familj på 6 pers här + min sida med 4 st som vill träffa molgan o wille... FAAAAN, hade vart bättre att ha min familj här idag i så fall, men inyte ens kunde de behaga att höra av sig o berätta att de blev över 4 timmar sena.Allt nedanför Göteborg ska fan grävas bort o överlämnas till danmark.. inte värt att ha kvar..
    Patrik hälsar att han håller med.
  • JePaLuLi
    SmileyMalin skrev 2009-07-17 22:09:22 följande:
    det kan jag tänka mig. Är säkert jättemysigt att vara tvilling också men det finns nog en hel del nackdelar. Jag är livrädd för att få tvillingar! Måste vara så tufft att hinna med två jämngamla barn och samtidigt få dom att utvecklas till helt egna individer.Fast ärligt talat skulle jag nog inte palla att ha två barn med bara ett år imellan heller En småtting i taget räcker för mitt tålamod Men nu när Nellie börjar bli större tänker jag ibland på hur roligt hon skulle haft det med en liten syster eller bror som bara var nåt år yngre.
    Ja alla som träffar oss säger alltid att de beundrar mig som orkar i det tempot. Men vissa dagar är man ju helt slut, det kan man inte neka till.
    Jag tycker att det är toppen att ha dem tätt och jag vet att de kommer ha sån otrolig nytta av varandra i framtiden så det gör ju att det är värt det. på BVC sa hon att första året kommer bli tufft, sen får man igen allt och lite till.
    Firstandhappy skrev 2009-07-17 22:48:13 följande:
    just nu orkar inte jag heller med småbarn... fy fan vilken kväll, de har verkligen gnällt och bråkat tillsammans och löst av varandra... hela huset fullt med halläningar med som tjatar, gå till mamma gå till mamma...
    Men herregud! När vi har besök eller är hos släktingar så vill ju de roa sig med barnen så då får jag en chans att sitta still och andas ut. Man kan ju tycka att de skulle avlasta dig lite istället.
  • JePaLuLi
    Fru T skrev 2009-07-18 14:08:44 följande:
    ja har så ont i ena sidan av ryggen så ja bara vill gråta när ja sitter eller ligger börja gråta när ja ammar för då är det som värst för då kan ja ju inte äns röra på mig för att försöka underlätta...Det är tillome så det känns lockande att sluta amma då det är extra jobbigt då eftersom ja har lite ont i vårtan på den sidan me, men lite envisare än så är ja... ett tag till iallafall!!Vet ni om man får använda voltaren eller zoon salva när man ammar?? ett alternativ är ju att pumpa ur å ge på flaska som ja gör på kvällen men vill inte göra det för ofta heller så hon kanske tappar intresset för bröstet...
    Voltaren får man iaf inte använda. Tror det är samma med zoon tyvärr, men det är jag inte säker på.
    det är bra att du är envis, men du ska må bra i första hand. Det är viktigast!
  • JePaLuLi
    Mizzz skrev 2009-07-18 18:27:14 följande:
    Det står dock att "ska inte användas utan läkares ordenation". Jag använda faktisk zon vid ett tillfälle när jag ammade, pga nackspärr. Pratade med vårdcentralen och de sa att jag kunde använda det en kort stund. Men som sagt, man bör prata med läkare först!
    Ok, det är säkert olika vem man pratar med. När jag hade nackspärr så avrådde de mig. Men jag vill helst inte ta såna preparat när jag ammar heller så jag stod över.
  • JePaLuLi
    SmileyMalin skrev 2009-07-18 20:09:53 följande:
    åhhh vad jag velar hela tiden...kan verkligten inte bestämma mig för om jag ska ha Nellie på dagis i höst eller säga upp platsen och ha satsa på öppna förskolan och liknande....Känns som jag skulle vara den enda på hela jorden som frivilligt har en 3-åring hemma!På sätt och vis skulle det vara skönt om dom införde 8-11 alla dagar på Nellies dagis, så skulle jag verkligen inte tveka!!Känns som att det enda förskolan erbjuder som jag inte kan ge Nellie är att hon får leka i en större barngrupp och lära sig socialty samspel och dolda lekregler mm. Men om det finns flera äldre barn på öppna förskolan så skulle hon ju få det ändå.... fy vilken beslutsångest!
    Jag förstår dig verkligen. För min egen del skulle jag mer än gärna ha Lucas hemma i höst, men hans behov får gå först och jag vet att han behöver det. Hade han redan gått på dagis hade jag aldrig tvekat. Jag tycker det är synd att "riva upp" barnen som redan går där från sina kompisar osv. Det kan bli svårt att börja sen igen. Men det där måste man ju avväga själv, hur man känner.
    Mizzz skrev 2009-07-18 19:46:57 följande:
    I Fass står det ju samma oavsett vem man pratar med ;)"Amning: Det är inte känt om barn som ammas påverkas via modersmjölken. Rådgör alltid med läkare före behandling med Zon."Ja, alltså, det ska ju vara om det verkligen behövs. Jag var ensam med Linus (Fredrik jobbade i Trollhättan då, så jag var tvungen, kunde ju inte ta hand om honom själv då.
    Ja det är klart. Men jag är uppväxt med en pappa som är vårdenhetschef för medicin och palliativa enheten och har lärt mig att man inte ska stoppa i sig saker i onödan så det ligger djupt rotat i mig. Ännu mer när jag är gravid eller ammar. Säger dessutom bm till mig att undvika det så gör jag det
  • JePaLuLi
    Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-07-19 08:17:37 följande:
    Vad jag har förstått genom mina kollegor så ska det börja gälla i hela kommunen fr.o.m. i höst. Konstigt att ni inte har fått någon information om det. Kommunen behöver spara in pengar och gör det genom att inte låta 15-timmarsbarnen äta lunch på förskolan. Hmm...såg precis att Mandarin skrev det Nej, man gör ju inte det tyvärr. Mm, det ska bli mysigt att gå runt och titta på alla djuren, Nathalie älskar ju djur ska bli kul att se hur hon reagerar hur mår du annars? Jag kan berätta sen Nej, det kom verkligen inte som någon överraskning! Hur mår du och familjen? *kram*
    Ja jag har också hört det. Lite sjukt kan man tycka eftersom man ändå betalar för att ha barnen på plats...

Nu blev jag också jättenyfiken, men blir glad över att ni fått trevliga nyheter

Vi ska också åka till Kolmården under veckan! Det ska bli jättemysigt!
    Det får gärna vara lite bättre väder än vad det är just nu...
  • JePaLuLi
    Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-07-19 09:23:36 följande:
    Varken jag eller mina kollegor tycker att barnen ska behöva gå fem dagar i veckan. De hade också velat ha kvar det "gamla" systemet med tre dagar i veckan.Vi kanske ses på kolmården då Vi åker också gärna när det är lite bättre väder, trist väder idag :/Hur mår killarna då? Vad duktig Lucas är på att gå på pottan, stora killen
    Nej det är lite så jag tänker också. 5 dagar i veckan blir väldigt mycket. dessutom skulel det ha varit skönt att ha några dagar som man vet är lediga om man vill hitta på nåt eller så.
    Ja, kanske det Vi har inte bestämt vilken dag det blir än. Det får gärna vara uppehåll ochinte jättevarmt

Killarna mår jättebra. Det är minst sagt full fart och de är så söta tillsammans. De pratar massor med varandra och är så goa mot varandra. Riktig syskonkärlek {#lang_emotions_heart}

Ja, han har varit så duktig och sagt till på morgonen. Men bara på mornarna konstigt nog. Men det är ett steg i rätt riktning. Jag räknar ju inte med att han ska bli blöjfri än. Även om det vore både skönt och ekonomiskt
    Hur är det med söta N då?
    Vi måste ta tag i att ses snart!
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4