Inlägg från: JePaLuLi |Visa alla inlägg
  • JePaLuLi

Vi från Linköping Del:4

Firstandhappy skrev 2009-07-21 21:48:04 följande:
    thanks love..
    Så lite!
    Säg bara till.
    Blev för övrigt väldigt glad för ditt sms igår
    Ta och vila lite nu medans han sover {#lang_emotions_heart}
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • JePaLuLi
    Firstandhappy skrev 2009-07-21 22:03:43 följande:
    sover i bärselen så det blir lite svårt... men ska snart gå o sussa kudde.höres närmre ang lunch o så...
    Just ja! Missade den detaljen.
    Sköt om dig och tveka inte att höra av dig om det är nåt.
    Absolut!
  • JePaLuLi
    thelifesaviour skrev 2009-07-21 22:10:45 följande:
    Augustibarn är fina barn, jag hoppas också på ett. ;D Ett sent dock.
    Ja det är bra. Då hinner skolan starta så h*n får firas i skolan också. Det brukar alltid vara lite speciellt

Nu har visst maken tappat upp ett skumbad
  • JePaLuLi
    thelifesaviour skrev 2009-07-21 22:37:45 följande:
    Jag var alltid glad att inte firas i skolan, hatade när de sjöng för en, hoppades alltid att de inte skulle göra det i "efterhand", men det gjorde de ju alltid. Fast kan förstå att en del inte vill missa det. :) Men en sen augustiunge skulle vara fint. Men det tror jag inte. Blir väl snarare en sen septemberunge.
    Jaså? I de klasser som jag har varit så har det varit barnens höjdpunkt när de får stå i centrum, flaggan tas fram till deras ära osv...
    September är bra det med

Idag ska vi till Kolmården! Det ska bli så mysigt! Har inte varit där sen jag var en liten tös. det ska bli så skoj att se vad Lucas tycker, han älskar ju djur.
    Firstandhappy skrev 2009-07-21 22:48:01 följande:
    usch, bytt blöjja o nattmatat o nu skriks det för fulla muggar, tuttarna svämmar över, nu nu går jag o tröstäter glass..
    Är inte ett dugg avundsjuk på dig
    Hoppas du fick sova nåt!
  • JePaLuLi
    Familjetrollet skrev 2009-07-22 08:29:25 följande:
    då får ni ha en mysig dag på kolmården.hoppas värdet blir bra oxå
    Tack! Vädret ska bli alldeles lagom har de lovat
  • JePaLuLi
    thelifesaviour skrev 2009-07-22 17:30:25 följande:
    Absolut! Sunt förnuft är en fantastisk manick. :) Kärlek och uppmärksamhet och lyhördhet, så tror jag att man skapar trygga människor.
    Absolut!
    Det har de sagt från dag 1 på BVC till oss att anledningen till att Lucas är så glad, social och enkel att ha att göra med beror på att han känner sig trygg. Det är ju det allra viktigaste.

Små barn ÄR beroende av sina föräldrar, de skulle inte överleva utan dem. Sen är alla barn olika, en del är mer självständiga och andra vill ha mer närhet. Inget som helst konstigt med det.
  • JePaLuLi
    thelifesaviour skrev 2009-07-22 18:14:08 följande:
    Japp. Man är livrädd för allt, ungarna får inte göra någonting. Helst skulle vi nog spendera dagarna i plastbubblor. Jag blir tokig! Lite skit rensar magen och skulle din unge skrapa upp knäna och spendera en kvart i solen så har inte världen gått under..
    Exakt, skit rensar magen och att låta ungarna kladda är bara utvecklande.

MEN jag har också en jäkla respekt för svininfluensan som faktiskt folk dör i och mina barn är under två år och i en riskgrupp som inte går att vaccinera.
    Är jag då fjantig, hönsmamma eller kalla det vad du vill. Då är jag gärna det, för mina barns liv riskerar jag inte för allt i världen.
    Jag är inte främmande för att avboka vår resa i höst.

Att låta dem vara en kvart i solen, smutsa ner sig, få skrapsår osv tycker inte jag är jämförbart med att utsätta dem för nåt som faktiskt kan vara en fara för deras liv.

Nu såg jag för övrigt att det inte hörde till samma diskussion, men ändå
  • JePaLuLi
    Fru T skrev 2009-07-22 18:53:00 följande:
    ja jag har inte märkt av dom (mer än att folk hoppar av pga dom) men det är verkligen patetiskt att folk måste "gotta" sig i andras liv å i vissa fall liksom leva genom andra å lägga mer energi på vad andra gör...förstår inte vitsen med att sitta å smygläsa trådar å inte tillföra nånting själva..men men det är deras liv - eller icke befintliga liv....ja ska ingenstans iallafall, möljigtvis till tråden efter denna dock
    Håller med!
    thelifesaviour skrev 2009-07-22 18:56:36 följande:
    Fast svininfluensan är inte farligare än vanliga influensan och jag menar inte att man inte ska vara försiktig, det är ju en självklarhet, ingen vill ju vara sjuk. Men man behöver inte vara hysterisk för det. Är ju stor skillnad på att vara eftertänksam och på att vara hysterisk. :)
    Nej inte för oss "vanliga", men för de i riskzonen är den ju det. Barn under 2 år, äldre och gravida. De skulle ju inte vaccinera en hel befolkning om det var ofarligt.
    Absolut, det är det. man kan inte isolera sig för det och man får leva på som vanligt. Men man behöver inte utsätta sig för risker i onödan. Därför vet jag inte om jag vill åka utomlands i höst. Dessutom kan vi i så fall spara undan lite mer pengar så kan vi åka längre bort nästa år
    Sen vet jag inte hur mycket kaos det blir att resa med en på snart ett år och en på snart två år Nästa år är de ju större och får framförallt mer utbyte av resan.
  • JePaLuLi
    Apipoulai skrev 2009-07-22 19:06:44 följande:
    Patetiskt är rätt ord.Och det är synd att folk "lämnar" tråden pga dem. Men jag kan ju samtidigt förstå varför de lämnar. Inte roligt att ge och ge men inte få nåt tillbaka, om ni förstår hur jag resonerar. Eller snarare att alla de "anonyma", som Stolt Enbarnsmamma säger, tolkar det som skrivs på sitt egna sätt, men deltar inte i diskussionen för att försöka få rätt på det, så att säga. Utan de sitter fortfarande gömda och är sura över något som de själva ev. misstolkat.
    Ja exakt. Vad är det för kul att läsa om andras liv och "spionera". Sjukt och mycket patetiskt. Men antagligen har de väl inte mycket till liv själva helt enkelt!

Stolt enbarnsmamma: Du får gärna inboxa mig!
    thelifesaviour skrev 2009-07-22 19:08:28 följande:
    Precis det jag menar. :) Klart man inte ska utsätta sig för risker i onödan, men hysterin som blir, den gör mig galen. Man kan inte göra mer än att vara hygienisk, undvika andra som är sjuka och inte kasta sig med näsan först in i situationer där man lättare smittas. Men en del människor är ju helt panikslagna och tror vi kommer falla platt fall på marken allihopa. Det handlar ju, åter igen, om det sunda förnuftet. :)
    Så sant!
  • JePaLuLi

Jag älskar mina svärföräldrar och umgås mer än gärna med dem

Det blev ett skumbad med maken (Det känns skumt att skriva så ) idag igen och nu fixar han nån film som vi ska mysa till.

Fru T skrev 2009-07-22 21:59:00 följande:
    får se om nån mer vill hänga på...Vi kan väll säga kl 12 trädgårdstorget å så får alla som vill komma dit?
    Mycket möjligt att vi dyker upp!
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4