Vi från Linköping Del:4

Jag är lite emot det här med 15 timmar egentligen. Dels betalar man lika mycket som om vi skulle ha honom där heltid. Sen är det ju faktiskt så att förskolan har en läroplan, hur ska min son hinna med allt som står i den på ynka 15 timmar?
Nu säger jag inte det här för att få lämna honom längre, gudarna ska veta att det är ångestladdat att lämna min lille kille. Men jag har funderat en hel del över det här.
Det är ungefär som att man skulle säga till skolbarnen som har abretslösa/föräldralediga föräldrar att de bara får vara i skolan 15 timmar i veckan?!
Jag ska knåpa ihop ett blogginlägg om detta nu.
Ja jag måste säga att det låter väldigt märkligt. Man kan ju bara gissa, men man kan aldrig förutspå hur det blir. Nu brukar det ju gå fortare andra gången, men det finns ju inga garantier. Det var samma för mig att jag öppnades väldigt segt i början och sen gick det med raketfart med Lucas, men de har aldrig pratat om nån effektiv livmoder med mig Dock fick jag ju krysta i en evighet med Lucas och med Linus behövdes det bara några gånger.
Jag tycker nästan att det är lite elakt att hon ger dig en massaförhoppningar, för det är ju faktiskt så att det inte behöver gå fort, även om det kan göra det.
Jag antar att hon inte är synsk och då kan hon ju aldrig veta eller förutspå hur det kommer bli. Allt man kan göra är att gissa.
Men jag hoppas verkligen att du får en bra upplevelse den här gången, hur det än blir.
Ja jag gick ju aldrig över tack och lov. Däremot tog Lucas förlossning över ett dygn och Linus förlossning gick så fort så kroppen inte hann med. Den gjorde betydligt ondare! Men det är underbart när bebisen är ute! Jag tyckte iofs att varje värk var häftig och att den förde mig ett steg närmare vår son
Jag vill inte heller låna, jag vill handla. Nytt
Eftersom ingen verkade vilja starta en ny tråd så gjorde jag det
Välkomna in!
www.familjeliv.se/Forum-11-239/m46442650.html