Inlägg från: Firstandhappy |Visa alla inlägg
  • Firstandhappy

Vi från Linköping Del:4

guuuud va trött man blir av dagis, somnar nästan snabbare än wille när man kommit hem... imorgon är det pappas dag att gå till dagis o stanna o äta mat..

• Firstandhappy
    JePaLuLi skrev 2009-08-11 09:02:21 följande:
    Jag skulle iofs tycka att det var skönt att kunna gå ut och äta middag nån gång på tu man hand med min man, eller bara gå på bio eller så. Men jag har väldigt svårt att lämna barnen. Jag hade till och med dåligt samvete över att lämna minstingen på vår bröllopsnatt och då var han ändå 6 månader. Men vi skyndade oss hem morgonen efter Nån gång ibland tycker jag är helt ok, men vi har inte haft möjligheten. Däremot förstår jag inte de som lämnar bort barnen jämt och ständigt. Som sagt, har man skaffat barn så får man ta hand om dem också. Tack, nu är det lite bättre. Fick nog ett migränanfall igårkväll. Har aldrig haft det tidigare, men det var flera som tyckte att det lät så. Det kändes som huvudet skulle sprängas och jag ville bara kräkas. Ljud och ljus var fruktansvärt! Skoj att sy lite, vad är det du syr nu?
    ja ser man påmin syster som lämnar sin 4-5 ggr per månad över natt hos olika människor så kan man ju börja undra..
    wille har vi lämnat 5 ggr på 1½ år varav en gång var vid flytt över dagen o andra var när vi va på BB över dagen.
  • Firstandhappy
    Mandarin skrev 2009-08-12 17:36:17 följande:
    3-4 ggr i månaden lämmnar vi nog bort också. Fast då Amanda och Linn för att de själva vill och inte över natten. Alex lämmnar vi bort vid behov kanske har blivit 5-8 ggr på 1,5 år. Då är de hoss farmor, hos farbrödernas tjej/fru. Vad gör under tiden kan man undra.... tja handlar, städar, går på bio m.m. De mår inte bårligt av at ha banvakt ibland, bär imot skulle vi vuxna mår dårligt om vi aldrig fick vårda vår realtion på tu man hand.
    precis, just nu är vi inne i en period att wille inte vill följa med hem, han vill ju stanna hos morfar, bästa han vet är att sitta upp sent på kvällen i morfars knä med en skål ostbågar o snacka skit, där somnar han sen väldigt tryggt o sover sen i sin resesäng hela natten..
    så nu ser vi det inte så att VI lämnar bort HONOM utan att det är HAN som VILL sova borta..
  • Firstandhappy
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-08-12 17:46:28 följande:
    Ang. barnvakt så tycker jag att alla ska göra som de själva vill! Ingen annan har rätt att lägga sig i, det som känns rätt för våran familj kanske inte känns rätt för nån annan o tvärtom. Vi har iaf ett behov av att få vara bara kvinna o man oxå o inte bara mamma o pappa därför har vi barnvakt ibland, men väldigt sällan eftersom vi inte behöver så ofta plus att min mamma bor i norrköping o jobbar oregelbundna tider. Vi har haft barnvakt över natten till barnen 3 ggr sen Vincent föddes. Några ggr fler har vi haft barnvakt för några enstaka timmar, då vi har gått ut o ätit på tu man hand, gått på bio eller bara åkt o storhandlat utan barn, då har vi varit borta max två timmar. Man är verkligen inte en sämre förälder för att man har barnvakt nångång ibland!
    precis...

Jag lämnar mina barn av flera olika anledningar men är trots detta den BÄSTA mamman MINA barn kan ha..
  • Firstandhappy

CITAT
    Vad mysigt! Det är samma med Lucas och farmor, han blir alltid så ledsen när hon går eller vi åker. Men nu har ju de haft kusinen typ hela sommaren och vi har vett nog att inse att farmor behöver vila också.

♥ (¯`°•.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.•°´¯) ♥♥ (¯`°•.¸ ♥ Linus 081206♥¸.•°´¯) ♥

ja det är samma här, skulle mer än gärna be min mamma komma flera gånger o bara ta en eller båda barnen en liten stund så man fick sova eller handla eller nåt, men med tanke på att kusinen är där nästan jämnt så vill jag inte be henne, den här helgen som vi ska åka bort nu har varit planerad att hon ska ha dom i flera veckor, tanken att vi skulle åka till e-tuna kom i förra veckan då syster (nr2) sa att det va festival..   sen att det kanske blir lite tidigt att lämna Molgan är ju inget jag trivs med, men det här är nåt som vi båda känner att vi verkligen vill göra, o får jAG VÄLJA MELLAN ATT PLOCKA MED mOLGAN PÅ FESTIVAL MED MASSA HÖG MUSIK O FULLA MÄNNISKOR UTE (sorry) eller att ligga o sova i mormors trygga famn så får det bli det senare.
    JePaLuLi skrev 2009-08-12 18:22:00 följande:
    Ja det hoppas jag med. Men om man skaffar barnvakt varje helg för att vara ute och festa så kanske man borde ha väntat lite med att skaffa barn. Det är ju trots allt synd om barnen.
    ja precis, stor skillnad på att lämna en gång då o då för det ändamålet och att lämna nästan varje helg.
  • Firstandhappy

nämen så konstigt det blev...

• Firstandhappy

man vill ju alltid vara med sina barn, lättare sen när de blir äldre med o ska sova hos kompisar o annat än nu när de är små...
    Jag ser det så med Molgan att han går helt på plaska nu och är hemma varannan dag med pappa när jag är på dagis med wille o sen passar på att göra annat så då kan han vara hos mormor som träffar dom väldigt mycket o för den delen har bra mycket bättre tålamod just nu och en extremt stor förmåga att få barnen att sova..

• Firstandhappy
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-08-12 21:22:52 följande:
    Ingen som har några nestle koder över som ni vill bli av med? Jag har bara knappt 60 poäng kvar för att få dammsugaren som jag så hett vill ha.
    är Nan nestle??
  • Firstandhappy
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-08-12 22:21:14 följande:
    Ja, men tyvärr så gäller bara produkter från 6 månader o uppåt.
    aha, nej då har jag tyvär inga.. eller.. jo förresten, har ju fullkornsvällingen... får gärna ta mina sen (om jag kommer ihåg att klippa ut dom)
  • Firstandhappy
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-08-12 22:28:11 följande:
    Ja, tack. Det gör jag gärna
    vet inte hur många till du behöver men ett par st till är ju alltid bättre än inget.
  • Firstandhappy
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-08-12 22:40:19 följande:
    Ja, verkligen, det tas tacksamt emot Dock måste jag posta dem senast 30 aug.
    ahhh, men kommer köpa nya innan dess så det hinns med.. påminn mig lite då o då dock..
  • Firstandhappy
    JePaLuLi skrev 2009-08-14 14:58:40 följande:
    Verkligen. På gott och ont, man är ju väldigt kritisk Men bara det bästa är gott nog och jag är väldigt glad över att vi är så nöjda och att det kändes så bra! Jag skämdes nästan lite för alla frågor jag ställde, det var som en anställningsintervjuv "Använder ni KIWI eller Bornholmsmetoden?, hur mycket fokuserar ni på språket osv.".. Men jag fick svar på mina frågor och det var matte och språk som de la mest fokus på. Jag frågade också om hur mycket de kommer vara utomhus m.m eftersom jag tycker att sånt är viktigt. De uppskattade bara att jag var frågvis och engagerad som de sa och tyckte att det var jättekul. Det känns ju bra! Skönt med personal som kan svara på ens frågor också och de sa att det var skönt med föräldrar som verkligen var insatta i verksamheten och som verkligen visade att de brydde sig. Men det är ju inte så att jag bara kollar läget och lämnar honom, man vill ju veta så mycket som möjligt och det tycker jag att jag fick. Många föräldrar satt ju bara där och väntade ut tiden och började redan fråga om när man inte behövde vara med längre, det tycker jag var ganska illa.
    det lät verkligen illa, bara sitta o vänta ut tiden...

og för att jag sitter en del nu i slutet av tiden, men det är ju för att hålla mig i bakgrunden för wille, nästa vecka är det dags att lämna.
  • Firstandhappy
    JePaLuLi skrev 2009-08-14 14:58:40 följande:
    Verkligen. På gott och ont, man är ju väldigt kritisk Men bara det bästa är gott nog och jag är väldigt glad över att vi är så nöjda och att det kändes så bra! Jag skämdes nästan lite för alla frågor jag ställde, det var som en anställningsintervjuv "Använder ni KIWI eller Bornholmsmetoden?, hur mycket fokuserar ni på språket osv.".. Men jag fick svar på mina frågor och det var matte och språk som de la mest fokus på. Jag frågade också om hur mycket de kommer vara utomhus m.m eftersom jag tycker att sånt är viktigt. De uppskattade bara att jag var frågvis och engagerad som de sa och tyckte att det var jättekul. Det känns ju bra! Skönt med personal som kan svara på ens frågor också och de sa att det var skönt med föräldrar som verkligen var insatta i verksamheten och som verkligen visade att de brydde sig. Men det är ju inte så att jag bara kollar läget och lämnar honom, man vill ju veta så mycket som möjligt och det tycker jag att jag fick. Många föräldrar satt ju bara där och väntade ut tiden och började redan fråga om när man inte behövde vara med längre, det tycker jag var ganska illa.
    läste fel... klart man vill vara med på dagis tills barnet är tryggt och känner sig ok med att bli lämnat... (läste det först som att sitta o vänta på att klockan ska bli en viss tid så man ska gå hem)
  • Firstandhappy
    JePaLuLi skrev 2009-08-14 17:53:50 följande:
    Ja det är ju så klart det viktigaste och det försökte de förklara också. Vi hade med all säkerhet kunnat lämna Lucas och han hade inte ens märkt att vi var borta Mén man måste ju trots allt ha den här inskolningstiden så att barn och pedagoger får lära känna varandra lite bättre osv. På vårt dagis är ju alla nya barn så de lär få fullt upp
    precis, personalen tog med sig wille själva igår på en promenad, hade gått hur bra som helst..
  • Firstandhappy

vi kommer med att få gå mån tis o tors... lite hoppigt men ska ju bara vara så i ca 2 mån..

• Firstandhappy
    SmileyMalin skrev 2009-08-15 15:13:54 följande:
    vad händer om 2 månader? är det nya regler då?
    nä jag börjar jobba..
  • Firstandhappy
    SmileyMalin skrev 2009-08-15 18:40:29 följande:
    Fast jag upplevde aldrig ens den sista biten av förlossningen som positiv... När Nellie äntligen kom ut var jag bara så lycklig att smärtan var över. Bebisen brydde jag mig inte ett dugg om. Undrade vad det var för konstig slemmig sak dom slängde upp på magen på mig och var nästan på väg att knuffa bort "det". Men så tittade jag ner och såg att det var bebisen. Fast det tog ytterligare en stund innan dom där starka känslorna kom. Och det kan jag ibland känna sorg över. Att jag inte kände någon kärlek eller glädje när jag såg Nellie för första gången Om det skulle bli planerat snitt den här gången skulle jag mest bli glad. Dom ändå två anledningarna till att jag vill föda vaginalt den här gången är dels att det finns många fördelar rent medecinskt och att det kommer ge min förra förlossningen mer mening. För om jag får en bra förlossning den här gången kommer jag förhoppningsvs känna att det ändå var värt att föda vaginalt förra gången för att ha "grovjobbet gjort" inför den här förlossningen.  
    fy fan , kännde precis som dig med... tur att min andra blev MYCKET bättre så jag kunde känna just så, att grovjobbet va gjort trots smärtan.
  • Firstandhappy
    Fru T skrev 2009-08-16 11:10:35 följande:
    ja va bara trött å glad att smärtan hade minskat för inte fan är den ju över bara för att ungen är ute men självklart älskade ja henne med, va ju lite i en annan värld bara...
    wihiiii lustgas...
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4