• Fru T

Vi från Linköping Del:4

Apipoulai skrev 2009-07-07 13:49:12 följande:
    Ja, NH är ju trevligt, men som du sa bara för studenter (med gäst).Det var länge sedan jag var ute i svängen nu. Tror inte jag kan minnas när det var i lkpg heller. Hbgs uteliv var roligare, vill jag minnas.Två stora skillnader mot här är att:1. Vakterna var MYCKET trevligare och hälsade en välkommen isf att visa sin "auktoritet".Nu kanske Fru T sparkar bakut. ;) Men av egen erfarenhet så upplever jag det så.2. I Hbg går man inte ut till krogen förrän vid 24-01 tiden i Hbg. Tills dess så är det förfest. Skulle man gå ut den tiden här så är det knappt lönt, för det är så långa köer att man knappt kommer in förrän det är dags för stället att stänga. Behöver jag nämna att de har öppet till 04, 05 el 06 i Sundets Pärla.Men i brist på annat så duger Harrys. Dessutom orkar man inte var ute till fem nu längre. Ålderna tar ut sin rätt. ;)
    Dryga vakter finns det gott om (håller Tedde med om åsså) men sen finns det fortfarande dom som är trevliga å säger hej när man kommer å dom känner igen en
    Stolt mamma till underbaraste lilla Mathilda f.15/6-09
  • Fru T

Vi va på bvc igår å nu är hon 54cm lång å väger 3900g min mjälk e bra grejor... Naveln envisas me att läka sakta så hon la lite lapis men den ser rätt fin ut om man bortser från att det vätskar sig..

Sen åkte vi te Min mormor i Nkpg å käka middag, renskav a´la mormor = mumsmums, å sen satt vi å planera Greklandsresan å kolla biljetter, hon å hennes man ska åka med oss nämligen Tedde, ja å Mathilda kommer bo hos Teddes föräldrar å mormor å Bengan fixar vi en liten lägenhet åt alldeless i närheten Ska bli två sköna veckor!!
    Vi va inte hemma fören vid halv tolv eller nåt tror ja å då va ja ju tvungen att sätta mig å fortsätta på MJ på 4an men när "dokumentären" börja vid 1 så jick ja å la mig..

Fröken va dock lite kinkig men Tedde underbara tog hand om henne så ja fick sova... Hon har nu fått börja sova i vagnen brevid sängen (så ja kan vagga om hon vaknar) dels för att hon gruffar å bökar å sparkar så dant på mig när hon sover i stora sängen å dels för att hon verkar sova bättre i vagnen?!

Vyssanlulltassar till spjälsängen vore kanske nåt, men dom är ju så jädra dyra!!

• Fru T
    JePaLuLi skrev 2009-07-08 10:42:47 följande:
    Vi har vyssanlulltassar som aldrig har kommit till användning. Dock vet jag inte vart de ligger, men jag ska kolla efter dem!Jag är lite skeptisk till att lära barnet att det måste vaggas hela tiden nämligen...
    ah juste

ja ja är åsså lite anti det men det tycks va det ända som funkar på fröken så då får det bli så, får väll försöka trappa ner om några månader

sen rör ju hon sig så kraftigt så vagnen vaggar lite av sig själv så vi behöver ju inte vagga varje gång hon blir upprörd hon sköter sig lite själv...
  • Fru T
    Firstandhappy skrev 2009-07-09 19:18:36 följande:
    har vart o tagit prover på Molgan idag o gjort läkarkoll o hörseltest, vägde 3570g nu så mjölken rinner på finfint, verkar som jag får börja pumpa t.o.m o frysa in *skönt* alla prover o allt såg jättebra ut (som om man inte visste det innan) men stackars lilla Wille har gått o dragit på sig öroninflamation o ska gå på äcklig medicin i 7 dagar...Några frågor??* HUR får man i superäcklig flytande medicin i ett barn?? * Tips på bra amningspump?
    Jag har AVENTs manuella amningspump å den trivs ja me (köp på apoteket för där är den billigare än på BP)
  • Fru T

åh ja håller på att bli en sån där shleeten småbarnsmorsa

Fröken har i nästan en vecka nu tyckt att hon ska vara klarvaken å äta i flera timmar till seeent...

det börjar vid 21-22 tiden å ofta somnar hon inte fören vid 1 tiden å under den tiden ska hon äta äta äta, somnar när hon äter, stänger ja behån så vaknar hon å ska ha mer, får hon inge blir hon skitarg, får hon så blir hon skitarg... Igår testa ja å ge urpumpat på flaska så ja vet huur mycke hon faktist får i sig å på tre timmar åt hon runt 250ml PLUS från brösten (som förövrigt känns som två tomma påsar, men det kommer mjölk) det är fan Omöjligt att hon är mer hungrig då...

lägger henne i vagnen å vaggar, hon ligger å kikar å ja håller på att somna igår fick Tedde komma hem å vagga lite för ja va så trött att ja somna av mina egna vaggningar å somna ja så blev hon arg... visst när hon väl somnar så sover hon kanske en 4 timmar innan hon vill käka igen men i natt när ja ligg-ammade henne i sängen så somna ja me henne vid bröstet å hon somna me men sen börjas det, hon bökar, bökar å bökar...

• Fru T
    dinana skrev 2009-07-10 12:18:02 följande:
    Japp, hittade det till slut =) USch då.. här får lillen 140 ml varje mål, varken mer eller mindre. Då blir det ju  på flaska så klart, urpumpat eller ersättning. 6-7 gånger om dagen. Det tar ungefär 10-15 minuter per mål, sen somnar han gott i sängen. Men ibland leker vi med honom och då är han klarvaken, tills han får nappen. Det är susen det. 250 ml, låter väldigt mycket tycker jag. De skall ju helst inte ha mer än 100 ml / mål den första tiden.
    dom där 250ml + från brösten va utspridda på tre timmar.... Dom få gånger hon får flaska istället för bröstet, tex mitt i natten när ja är jättetrött eller om ja är iväg så Tedde får ge så får hon ca 100ml å blir mätt å belåten..
    Annars verkar hon nöjd me det hon får ut från bröstet å där vet ja ju inte hu mycket som hon får i sig men det spelar ju ingen roll så länge hon blir nöjd!
  • Fru T
    SmileyMalin skrev 2009-07-10 16:41:32 följande:
    Hemma efter en mysig shoppingrunda på Ikano med mamma Fina kläder till Nellie och ett babyskydd till lillasyster, och utan att jag öppnad plånboken alls
    sånt är inte ett dugg tråkigt
  • Fru T
    Firstandhappy skrev 2009-07-11 14:29:37 följande:
    always like.... min med, molgan är fortfarande för liten....usch o fy på mig, satt o vek in en massa tvätt idag och det va fan så jag skämdes över hur mycket kläder de små har... hela willes byrå (vuxenbyrå med 5 lådor) är ÖVERFULL, hela hängdelen i garderoben är full, på botten står 3 stora papp-påsar med kläder som han inte kan ha (smått o stort) + att det finns 1 flyttkartong med kläder i garderoben i hallen.. o det är BARA willes.. sen har vi molgan stackaren, hela hyllplanet i vår garderob är fullt med bara 50/56 o sen flera stora påsar med massor av kläder han ska växa i... gråter nästan när jag tänker på de stackars barnen som knappt har ett par hela byxor att ta på sig o så sitter jag här med överskott... wäääähääää..
    då ska ja INTE köpa nåra kläder till Molgan när vi kommer på besök
  • Fru T

passar på att skriva GRATTIS till Lilian på den stora dagen

• Fru T
    SmileyMalin skrev 2009-07-11 22:14:21 följande:
    precis vad jag går och oroar mig för....såklart är det viktigaste att man får ett friskt barn, men har ju verkligen ställt in mig på en liten lillasyster nu.....
    det va ja me "rädd" för men ja oroade mig ju i onödan å hade så vart fallet så hade ja bara behövt packa ner alla lånade kläder å åka å byta till pojklådan iställe

vi har ju knapt köpt några kläder själva alls av dom minsta men snart blir det äbdring på mina inköp
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4