Inlägg från: SmileyMalin |Visa alla inlägg
  • SmileyMalin

Vi från Linköping Del:4

Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-02 22:11:57 följande:

Ja, det är lite blandat, men det finns alltid nån i samma ålder som han, sen finns det de som är nåt år yngre, men den mest dominerade åldern är 1 år +. Alla som går där o är i hans ålder är hemma från dagis för de har fått syskon.
    det låter bra
  • SmileyMalin

Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-02 22:13:57 följande:

Från aug går iaf Leo in på allmän förskola eftersom han är 4 år så då får vi reducerat pris på honom. Det är bra det iaf, blir dyrt nog ändå att ha två barn på dagis.
    det är ju den som dom ska sänka till 3 år men inte förens nästa höst....
    Annars hade Nellie gått gratis nu i höst så så hade man ju kunnat komma lite då och då bara....
  • SmileyMalin

Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-02 22:19:07 följande:

Ja, det är så tyiskt det där. Så är det alltid, man vill att det ska börja gälla nu, men så tar det typ ett år.
    precis! Ännu mer irriterande är att regeringen klubbade igenom ett helt gäng beslut om ändringar rörande förskolan samtidigt i vintras, och alla beslut skulle gälla from hösten -09 förutom just det här som börjar gälla ett helt år senare! Fast allt blev beslutat samtidigt.

Men som sagt, sådär blir det alltid
  • SmileyMalin

nä nu är det dags att gå och krama kudden!
    eller möjligtvis sambon

• SmileyMalin
    thelifesaviour skrev 2009-06-03 07:06:03 följande:
    Fru T skrev 2009-06-03 07:02:04 följande: Verkligen! Vaknade av ett skrap och en duns, sen kom katten farande i ilfart, hoppade upp i sängen, med en liten fågel i munnen. Vart ett himla sjå att få ut fågeln igen sen.
    jag hade nog lagt mig ner på golvet och dött av skräck
    Finns inget så läskigt som fåglar...
  • SmileyMalin

Har tagit ledigt idag för att vara hemma och mysa med Nellie hela dan!
    Så skönt!

• SmileyMalin

inte världens mysigaste väder att vara ledig i...
    hoppas det blir lite bättre till kvällen, ska till Åtvidaberg och tävla agility!
    Det känns iallfall betydligt lättare att städa huset när regnet vräker ner
    Nu kan man faktiskt släppa in folk här hemma igen Väntar på att min sega mamma ska dyka upp så jag får fika

• SmileyMalin
    Maria84 skrev 2009-06-03 12:25:13 följande:
    Åh vad skoj! Nu blev jag sugen på att åka och titta ju! Du kommer inte vara så långt från oss då Just nu skiner solen här men det blåser.
    det är två onsdagar i rad till Kvällstävling som börjar vid sju!
  • SmileyMalin
    Firstandhappy skrev 2009-06-03 13:54:10 följande:
    fusk... vill med börja jobba igen, så trött på att gå hemma nu...
    vi kan byta Släng hit lillen så får du mitt jobb
    Jag längtar ihjäl mig efter mammaledigheten!
  • SmileyMalin

Nellie är ett mycket skumt barn...
    Efter dagis och skola var det som alltid dags för hundarnas eftermiddags-promenad. Tog en kort sväng eftersom det var väldigt mörka och stora moln på himlen en bit bort....
    När vi är typ 1 km hemifrån rusar Nellie in i granngårdens paddock och börjar leka häst. Typ samtidigt börjar det blåsa iskalla stormvindar och världens ösregn drar igång.
    Ville Nellie skynda sig hem då?
    Nepp!
    I typ 20-30 minuter for hon runt och lekte därinne helt oberörd av vädret medan jag och hundarna stod ihopkrupna och stirrade deprimerat på varandra totalt dyngsura

Blev en lååååååååååång och väldigt varm dusch när vi äntligen kom hem!

Svar på tråden Vi från Linköping Del:4