Inlägg från: SmileyMalin |Visa alla inlägg
  • SmileyMalin

Vi från Linköping Del:4

Äntligen soffan
    Nu hoppas jag Nellie somnar tidigt ikväll så jag får ta fram min stora godispåse och synda rejält
    Imorgon ska min lilla vovve ställas ut för första gången! Ska bli spännande att se hur den lilla bondhunden uppför sig bland alla fina utställningshundar

• SmileyMalin
    dinana skrev 2009-06-05 14:43:32 följande:
    sonen han mår bara bra. vi tog bort sonden innan vi åkte hem från sjukhuset då vi hoppades på att slippa den.. .och det har gått bra än så länge. Han har gått upp 205 gram sen vi lämnade sjukhuset och det är väl inte fy skam. jag vet inte hur det blir med semester här men tyckte sambon skulle få semester v 28-29 och 30 i alla fall. vi pratade också om att åka till öland, och ölands djurpark. mest för Mollys skull, sen har jag lite släkt där nere som kan vara kul å träffa.
    Vi var på Ölands Djurpark förra sommaren när Nellie var 2 år. Hon älskade det Det finns rätt mycket karuseller för mindre barn och Nellie åkte allt flera gånger om
  • SmileyMalin
    Familjetrollet skrev 2009-06-05 19:50:45 följande:
    det är ju bättre än inget.lillan har fått pippi på köttbullar och maken bara pratar om pommes *skratt* då får man hålla tummarna.hur gick förra hundtävlingen?
    rätt dåligt Hundarna är i fin form men tyvärr klarar jag inte riktigt av att hänga med i deras tempo nu när foglossningarna börjar bli värre.
    Trist! Men ska försöka hålla i gång ett par veckor till!
  • SmileyMalin
    Familjetrollet skrev 2009-06-05 19:54:34 följande:
    foglossning är inte skoj.vi får hålla tummarna att det går bättre på nästa tävling sitter och funderar på om det finns nått sevärt på tv ikväll
    här blir det nog "Talang". Iallafall om sambon håller sig kvar vid datorn så jag får hålla i fjärrkontrollen
  • SmileyMalin
    JePaLuLi skrev 2009-06-06 07:06:13 följande:
    Jag har världens sötaste blivande man. Vi sov ju inte tillsammans i natt och nu hittade jag det allra finaste kärleksbrevet. Tårarna rinner och jag är så lycklig. Han är så fin!! Om 5 timmar är jag nog på väg in i kyrkan Kl. 12 är det ifall nån är intresserad av att komma och titta Har sovit mindre än 3 timmar så jag hoppas att min sminkös är duktig på att trolla bort svarta ringar
    Vad gulligt
    Hoppas ni får en riktigt fin och minnesvärd dag och att allt går enligt planerna
  • SmileyMalin
    AllieF skrev 2009-06-06 14:44:59 följande:
    Är tråden bara till för föräldrar i Linköping, eller kan en graviding hoppa in också? :) Hittade ingen annan Linköpingstråd.
    välkommen
    När är det dags?
  • SmileyMalin
    Fru T skrev 2009-06-06 18:01:26 följande:
    Åh vad glad jag är när mannen är glad Han går som Gruppledare i sommar på jobbe å sen ser det ut som det blir hund tidigare än vi tänkt för han som är hundförare nu kanske ska placeras om då han börjar tröttna (gammal) å hunden snart har gjort sitt. Å då är det Tedde dom vill ha i den tjänsten eftersom han redan är utbildad hundförare  jääääj, blir lite tight me vovve åsså, men det funkade ju bra me stora Hanni å tre kissar! å en tidigare utgift än vi tänkt oss men men man får göra det bästa av situationen allt går bara man vill! Vi får väll hitta nå torp i skogen å bosätta oss i eller nåt  han skulle ju igentligen inte gå på den tjänsten om en 4-5 år typ men nu kanske det blir om ca 1 år iställe...
    Mysigt med vovve
    Hur funkar det då? Skaffar ni en valp som din sambo får lära upp eller blir det en "färdig" tjänstehund?
  • SmileyMalin
    Firstandhappy skrev 2009-06-06 17:24:24 följande:
    roligaste är ju att alla försvinner utan att säga vad som händer...
    vi som hänger kvar måste väl vara väldigt blinda som inte märker av den hatiska stämningen
  • SmileyMalin
    Firstandhappy skrev 2009-06-06 18:45:05 följande:
    ja tydligen så är stäningen så tryckt att man kan ta på den och folk grupperar sig och fryser ut varandra... vet inte om det bara är jag som lever i min egna lilla värld här hemma alldeles ensam som inte märker av det... blonda är vi dock allihopa..
    oj oj oj! Jag måste verkligen vara totalt blind som missat det
    Skyller på en degig gravidhjärna och konstant sömnbrist
  • SmileyMalin

Imorgon ska Nellie på sitt första "riktiga" barnkalas utan mamma och pappa.... Hjälp vad stor hon börjar bli! Tur att det kommer en ny liten bebis så småningom

Svar på tråden Vi från Linköping Del:4