Inlägg från: Apipoulai |Visa alla inlägg
  • Apipoulai

Vi från Linköping Del:4

Fru T skrev 2009-05-27 22:50:20 följande:
    ja det är sant men dom är ju inte såå många..
    Nä sju eller nåt sånt väl?
    ? Do what you like. Like what you do. ?
  • Apipoulai
    Fru T skrev 2009-05-27 22:52:39 följande:
    Dokumentärer kan ja kolla om det handlar om typ människor å så... inte massa vetenskap som förvirrar bort mig
    De mest spännande dokumentärerna är ju om människor som lever ett annat liv än normen, pga handikapp, för högt IQ, massor med barn eller bara fantastiska människor som klarat en större kris. Som han utan armar och ben som väl sänds snart. (Har sett den tidigare.)
  • Apipoulai
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-27 22:52:35 följande:
    Fem var det för mig.
    Mig med, men jag tror det är ändrat nu. Fast jag vet inte säkert.
    Själv har jag inte fått några pengar sedan decmber pga byråkrati. :(
  • Apipoulai
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-27 23:06:09 följande:
    Ok. Gud vad de ändrat på saker. Då är det ändå inte så länge sen jag var arbetslös, jag var det fram till Vincent föddes för 14 månader sen.
    Händer ju saker hela tiden. Först höjer de medlemsavgiften till a-kassorna med massor för att sedan sänka den igen när alla går ur. Nu är det väl tal om ytterligare en sänkning i och med lågkonjungturen och alla varsel som sker på företagen.
  • Apipoulai
    Fru T skrev 2009-05-28 07:17:18 följande:
    Ja sånna gillar ja me
    Såg du dokumentären igår - En skräddarsydd lillasyster? Den var intressant tyckte jag.
  • Apipoulai
    SmileyMalin skrev 2009-05-28 07:26:15 följande:
    alfakassan höjde dom ju med typ 150:- nu i maj.....
    Se det händer så mycket att man inte hänger med i svängarna längre.
    Och personen bakom papprena skiter de i...
  • Apipoulai
    SmileyMalin skrev 2009-05-28 07:42:51 följande:
    ja precis... det är ju elva veckor från det att dom har alla papper...så är det fel papper eller om dom lyckas slarva bort nåt (verkar väldigt vanligt) så blir det ju ännu längre tid!
    Ja, eftersom det inte kan tala om eller ge en rätt formulär och kontakt uppgifter med en gång så måste den lilla människan gissa sig till vad som ska fyllas i och skickas in. INte alltid det blir rätt då. Men a-kassorna bryr sig ju inte om det, de gör ju allt för att slippa betala ut pengar. De gör det så krångligt med kompletteringar etc att man ska tröttna och skita i det istället... så de slipper betala ut pengar, men betala IN i tid, det ska man. Fyyyyyy....{#lang_emotions_demon}
  • Apipoulai
    JePaLuLi skrev 2009-05-28 11:46:28 följande:
    Åh den hade ju jag velat se!Lucas bjöd nyss lillebror på äpple. Jisses så rädd jag blev! Men det gick bra som tur är.
    Jag har den inspelad på digitalboxen, eftersom jag tittade på annat.
    Ibland ör det praktiskt med digitalbox. ;)
    Jag kan ju vänta med att ta bort den, men jag kan inte lova att min man inte gör det. ;)
  • Apipoulai
    JePaLuLi skrev 2009-05-28 11:52:15 följande:
    Den finns säkert att få tag på på ett eller annat sätt. Men tack ändå!
    Borde ju gå i repris iaf.
  • Apipoulai
    Fru T skrev 2009-05-28 14:34:03 följande:
    Det hände strax efter midnatt...Ja vet lite mer än det som sägs på nyheterna och som står i tidningen men jag vet inte om ja får säga saker å ting så det är nog lika bra att vara tyst om det.
    Nu har de tydligen gripit två personer, enligt nyheterna. EN 20-årig man och en 18 årig kvinna. Han misstänkt för mordet och hon för skyddande av brottsling.
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4