Inlägg från: Norahs mamma |Visa alla inlägg
  • Norahs mamma

Marsmammor 2!!!

Nu har jag ätit 4 dumlekakor Å fler lär det bli!

• Norahs mamma

Viffy:
    Aaaah, vad synd det var om dig då som fick kliva upp kl 7 Här var vi vakna kl 3! Slå det du!
    Men lyckades söva ner henne så hon sov vidare till 4 *jippi*

Buz:
    Om det är nån tröst så verkar du inte så gammal... Hade gissat på -75 å uppåt (yngre) på dig... Å speciellt om man tittar på dina bilder! Skulle bli överlycklig om jag såg ut så om *hrmpf* 13 år...

• Norahs mamma

hon äter välling å somnar sedan vid 18...
    det är den jävla vintertiden som ställer till det!

Förut somnade hon 18-18.30 och sov till 5-6, men nu vaknar hon vid 4, om man har riktig tur sover hon till 5!

• Norahs mamma

Tyvärr inte... Jag har haft henne vaken till 20.30, vilket i sig var skitjobbigt då hon blev så över trött, men hon vakna likt förbannat 4-5...
    Ska prova att hålla henne vaken mer på dagen, hon sover ju 1-2 timmar vid 7 igen!

(Å för den delen är det ganska skönt att få egentid med pappan på kvällen, kunna sitta ner i soffan tillsammans å bara prata mm )

• Norahs mamma

Buz:
    nej, du ser inte ut att vara en dag över 28 heller!

• Norahs mamma

Becka:
    Vi har oxå en Micki... Tror egentligen inte det spelar nån roll vilket märke, så länge man lastar den tungt och man kan ändra läge på handtaget/bågen och ändra tröghet... På hjulen alltså

Idag har jag sytt julgardinerna, hälsat på min kusin (han som är 1 vecka yngre än Noris) och huggit adventsgranen (utegranen)...
    Okej, det var inte jag som högg granen, men jag bestämde vilken det skulle bli!
    Julgranen har vi redan sett ut, men kommer nog få stå några veckor till, om det inte blir allt för mycket snö...

• Norahs mamma

Jag har handtaget längst ut, tycker den välter lättare annars... Å så kliver hon på vagnen då... Har varit ute och snott en stor sten å lagt i vagnen *stabilt*

Bebis:
    Nu har vi bott här 1 månad ungefär och jag trivs mer för varje dag! Så jävla skönt att ha eget! Slippa alla jävla grannar! Å så bodde jag bredvid skolan förut, å dem snorungarna slängde sten, snöbollar mm på fönstren varje dag, å på denna gata är det sååå lugnt! Den ligger lite udangömd, med bara 4 hus här...

Till alla!
    www.rignell-zander.se/Oscar/julex.html

• Norahs mamma

Norah tycker heller inte om sina leksaker! Tröttnat på dem tror jag...
    Roligast just nu är måttsatsen (dl-mått osv) och vovvens leksaker... Förutom att klättra på´allt förstås...
    Jo, hon har en liten docka som är skitkul!! Oj, vad hon pratar med den! Har önskat mig en stor docka med mjuk kropp till henne i julklapp...

• Norahs mamma

Bebis:
    Åh vad jobbigt det är att få nycklarna tidigare än beräknat!
    Man vill ju inget annat än att ta alla sina saker å flytta dem på en gång! Men det går inte... Vi fick ju nycklarna på måndagen å skulle egentligen få dem på fredagen å flytta på lördagen..
    Å utan bredband blev jag oxå, å det var bara bra! kanon för mitt internetberoende!

• Norahs mamma

Majsvälling är bra och skonsam för en orolig mage...

Svar på tråden Marsmammor 2!!!