Inlägg från: Norahs mamma |Visa alla inlägg
  • Norahs mamma

Marsmammor 2!!!

Är det nåt som går? Med krävande bebisar?

Norah gallskriker, å tårarna sprutar, om jag går utan synhåll...
    Å hon vägrar sova på dagarna, enda sättet igår var att ta henne i vagnen å gå ut eller åka en sväng med bilen... Nätterna sover hon fortfarande som tur är!

• Norahs mamma

Tycker oxå det känns skönt att det är fler än Norah som är jobbiga! Då är det "normalt"
    Hoppas det går över tills vi ska flytta... vill ju inte packa mm med en krävande unge...

• Norahs mamma

Norah sätter sig å ställer sig å har gjort det i ett par månader nu...
    Går har hon gjort så länge jag kan minnas... Hon går (tar riktiga steg) i gåstolen å har gjort det sen hon satt i den försat gången,,,

Nu ska vi snart åka till skjutbanan å träna inför älgjakten imorgon,,,

• Norahs mamma

Sätter sig med hjälp av mig...
    Var lite otydlig... hon drar sig upp i mina händer...

Idag har Norah ätit 8-mån puré, lax... Det gick bra... hon tuggade å svalde, men hon gillar inte fisk så mycket så det gick trögt....
    Imorgon blir det kalops, (oxå 8-månaders)
    Hon har bara ätit 1 flaska idag... Resten puré!
    Hur mycket äter era bebbar? Norah äter 1 flaska ersättning (220ml), 1 portion gröt, 1 burk, 1 burkeller 1 flaska ersättning å så en flaska välling... Hon brukar lämna lite ibland vid alla målen...
    Är det lite??

Norah älskar sin gåstol! Far fram som en liten fartdåre! Å hon tycker det är sååå kul!

• Norahs mamma

Norah fick välling vid 5 månader, på kvällen...

Hon säger babababa å dadada hela tiden... Men inte mamama *orättvist*
    Igår när vi var på skjutbanan så fick hon se sin pappa på långt håll å börja sparka med benen å vifta med armarna å nästan skrek: dadada!

Å hon hoppar inte, står hellre... Å stampar!

Har nyss varit på vår prommis å vad kallt det var!! Det är ju bara +5 så det gäller å klä på henne ordentligt!

Hur många här inne är det som kryper då?
    Norah gör det inte, tack å lov Hoppas det dröjer lite, skönt å veta på ett ungefär var man har henne... Det räcker att hon rullar iväg...

• Norahs mamma

Krypning vid 6 månader är inte sååå ovanligt...

Norah trycker sig bakåt, å snurrar runt på magen...
    Tror hon håller på tt få fler tänder i underkäken... Det ser så ut iallafall...

• Norahs mamma

Vi ska barnsäkra när vi flyttat... Ska bara bo här i 1 månad till så det är ingen vits.

Norah drog sig upp till stående nyss!
    Hon satt mittemot mig å tog tag i min tröja å drog sig upp å stod alldeles själv (hon höll i min tröja) medans jag var jätteberedd å ta emot om/när hon skulle tippa...
    Men med tanke på att hon itne kan sätta sig upp än så kommer det nog dröja innan hon gör om det helt själv... men jag är stolt ändå!

När jag surfar på FL sitter norah å leker på golvet, ligger på golvet, går i gåstolen eller är med sin pappa... Eller sover såklart...
    Har provat att ha henne i knät men hon är så långfingrad att hon ska trycka på tangentbordet hela tiden!
    En gång ändrade hon språk på msn, å det tog en evighet innan jag lyckades fixa det

• Norahs mamma

Viffy:
    gud vilket mysigt babygym!! *avis*

• Norahs mamma

Vi hade tänkt börja med syskon när Norah fyller 1 år, men nu har vi ju köpt hus så man får se om man har tid å ork med ett till barn då...
    Men det tror jag nog

• Norahs mamma

Jag sätter på Norah hennes peltor (hörselkåpor) när vi ska borra eller liknande...

Nu har jag åkt på ryggskott... La ner Norah i sängen å då small det till å jag kunde inte röra mig...
    Å jag är ensam hemma med en hund som måste ut å pissa å en nästan 10kilos bebis som ska på vägning snart...
    Sambon är ute å jagar å kommer nog inte hem förrän ikväll...

Svar på tråden Marsmammor 2!!!