• glassbåt

Min dotter biten av en hund vad göra?

Hur bär man sig åt? Igår blev min dotter attackerad av en grannhund och biten i ansiktet, så vi fick åka till jouren! Dom stripade (tejpade). Hur ska man gå till väga, bör man göra en polisanmälan???? Var i chock igår så vet inte hur man skulle göra då. idag är jag förbannad och upprörd!!

Vad ska man göra????

• Svar på tråden Min dotter biten av en hund vad göra?
  • elinville

Usch, stackars liten!

hur gick det till? Attackerade hunden helt oprovocerat eller gick din dotter fram till hunden?

• lillajag82

självklart måste du göra en anmälan till både polisen och försäkringsbolagen
    efter som hon tejpades så kan hon få ärrbildningar som synns o det kakn man få skade stånd för
    man jag tycker du ska anmäla hundägaren/hunden
    hundar som inte går att lita på som biter en får enligt djurlagen måste genom gå ett pysyktest för att se om den klarar alla krav som kräva för att få vara kvar i livet

låter grymt att ägaren kommer förlosa siin bästa vänn men vem säger inte att nåsta gång det  sker så dör den som blir huggen

~~ Emelie..Albin..Dante..~~
  • gullenos

undrar oxå varför hon blev biten? om hon blev biten helt oprovcerat ska ni absolut anmäla. men om hon gick fram till hunden och gjorde något, tycker jag inte att ni ska göra det. många hundar är ovana vid barn och rädda och reagerar därefter. Då är det erat eget fel.

• Wild And Crazy

Anmäl så att ingen annan blir attackerad! Kan ju bli ännu större skada nästa gång.

• MinaFinaste
    gullenos skrev 2009-05-20 00:06:39 följande:
    undrar oxå varför hon blev biten? om hon blev biten helt oprovcerat ska ni absolut anmäla. men om hon gick fram till hunden och gjorde något, tycker jag inte att ni ska göra det. många hundar är ovana vid barn och rädda och reagerar därefter. Då är det erat eget fel.
    Även om flickan gick fram till hunden så ska den inte bita henne! Klart ni ska anmäla!!!
  • PCO20
    Håller med dig! Beror ju på situationen!
  • Fennyxx
    Såvida inte barnet trängde hunden och gjorde den illa så borde den inte bita om den är frisk i huvudet!
  • gullenos

jag vet ju inte om hon drog hunden i svansen eller liknande, klart en hund inte ska bita. men att den ska bli avlivad pga en sån sak är absurd. respekt från båda håll, man håller hunden borta från okända barn, samt sina barn borta från okända hundar.
    koppeltvång på båda kanske =)

• lillajag82
    gullenos skrev 2009-05-20 00:16:31 följande:
    jag vet ju inte om hon drog hunden i svansen eller liknande, klart en hund inte ska bita. men att den ska bli avlivad pga en sån sak är absurd. respekt från båda håll, man håller hunden borta från okända barn, samt sina barn borta från okända hundar. koppeltvång på båda kanske =)
    kan ju va en bekants hund som den kände o litade på 
    men på något vis fick en slitn o högg till

o då ska den genomgå psyktest för att djurläkare ska kunna bedömma om den är kapabel att lite på "få pli på"

sen kan det vart i leksyfte att det va en valp/unghund som flickan busade med som blev för livlig & "råkade biita för hårt"

men det ska alltid anmälas vilken som
    ~~ Emelie..Albin..Dante..~~
Svar på tråden Min dotter biten av en hund vad göra?