hmcc skrev 2009-05-20 07:25:07 följande:
En av mina hundar skulle bita efter varning i samma läge.Detta hände för inte så länge sedan då vi hade besök av en man med barn.Jag talar om hur det ligger till, den hunden får dom inte gå fram till, men kommer han fram till DOM så är det ok.Som förälder har man ansvar för sina barn och som hundägare för sin hund.I detta fallet struntade pappan i mina varningar och ungarna sprang fram till den stackars hunden som vissrligen inte bet men varnade ordentligt och ungarna började gråta.Som hundägare skulle jag aldrig nånsin oavsett hund eller ras låta ungen gå fram till NÅGON hund.Man måste vara väldigt kunnig för att kunna se dom små, små varningar innan hunden biter.Det är djur vi snackar om.Att ge hunden stryk i ett sånt här läge är vansinne, vi snackar om ett djur som mår dåligt på ett eller annat sätt, fysiskt eller psykiskt.Jag försvarar inte någon i ts fall och vet inte heller vad lagen säger, men man ska veta att det är djur vi har att göra med och vara noga med att inte släppa fram sina barn till djur även om man tror man känner dom väl.
bra skrivet!!
ser att du har en pappis, har jag med. bara för att man har söta små hundar verkar många tro att det är helt ok att springa fram och klappa. ibland får jag skrika till ordentligt om det kommer mindre barn, skulle uppskatta om deras föräldrar lärde dem att inte gå fram till okända hundar. tyvärr förstår inte alla det.
nu är min hund otroligt barnkär, men majoriteten av hundar är nog inte det tyvärr.
till ts, anmäl både för hundbettet och för djurplågeri(eftersom de slår hunden). att de lämnar sin opålitliga hund med en liten tjej är ju helt absurt.