Inlägg från: trädis |Visa alla inlägg
  • trädis

NI förstör mitt barn!

vi har inga rosa grejer till vår son. varför? för att det är så det ser ut och har så länge jag kan minnas alltid varit så. sen vem som bestämt det eller varifrån det kommer kan jag inte uttala mig om.

sen om det är fel eller inte är en annan diskussion. jag tycker alla får göra som de vill och min son kommer få välja färger själv på sina grejer den dag han är stor nog att själv göra sina val. fram tills dess blir det inget rosa eller några klänningar här inte

om man nu tycker så här, så kan man väl få göra det utan att bli sågad?

världens lyckligaste mamma
  • trädis
    RåsaPrinSessa skrev 2009-05-21 22:14:11 följande:
    Ett litet tillägg...vad skulle ni säga om era män(sambos, pojkvänner etc. ) tog på sig en klänning när ni går ut på resturang/bio etc.?
    hahaha det hade jag inte uppskattat direkt
  • trädis
    Fru waran skrev 2009-05-21 22:17:54 följande:
    jag skulle ringt psyk med en gång. Skulle min sambo gå i det skulle ha inte vara frisk. Han gillar manliga kläder och skulle aldrig gå i det. Ändrar han sig bara sådär har han fått en psykos och då gör jag allt för att han ska bli frisk igen
    hahaha samma här!
  • trädis
    Bonanza skrev 2009-05-21 22:15:42 följande:
    Men alltså: ni behöver inte köpa rosa saker till era söner. Ni behöver verkligen inte det.Men jag blir så otroligt förbannad på att era ungar sen går på TS och mitt barn och trycker ner dem i skorna. Och sen det som är ännu värre: att ni verkar tycka att de har RÄTT att göra det, eftersom våra barn är udda.Hur tänker ni då?
    va? men det är det väl ändå ingen som sagt?! alla är väl ändå rörande överens om att man inte lär sina barn att det är okej att trycka ner andra??

jag som tyckte jag hade läst igenom tråden...
  • trädis
    Danitrass skrev 2009-05-21 22:35:21 följande:
    HUR kan man tycka det är fel för sin son med glitterskor? HUR?
    men hur kan man tycka att tex gul är en fin färg?

folk tycker det de tycker helt enkelt
  • trädis
    Helena Gordon skrev 2009-05-21 22:50:52 följande:
    Jag har inte sett att nån här inne skrivit att det är fel att pojkar går i "flickkläder" eller att det är ok att deras barn får reta någon efter dess klädsel. Det är alltså rätt accepterat här på det viset, det ända som INTE är det är att vissa föräldrar INTE vill kläa sina pojkar i toffsar och glitter.
    håller med
  • trädis

oj vad jag tänkte på er när jag handlade nyss. det fanns en herr- och en damavdelning bland hygienartiklarna

självklart kan alla ha på sig allt. men jag väljer att klä min son i "pojkiga" kläder för att jag och min man gillar den stilen, och tycker han är väldigt söt när han går klädd på samma sätt som min man gör fast i miniatyr

så bara därför kommer min son automatiskt att bli mobbare till de pojkar som väljer att gå i klänning och vice versa? och den mobbning han kommer utsätta de barnen för, kan vi stävja genom att sätta på honom en klänning?
    eller hur menar ni??

• trädis
    tebax skrev 2009-05-22 14:55:00 följande:
    Dorian Ertymexx skrev 2009-05-22 14:51:24 följande: tack för att en så duktig människa som du berättade det för mig :) ska springa till affären och köpa ett prinsess set =)

du får nog köpa ett till oss oxå!
  • trädis
    tebax skrev 2009-05-22 15:00:03 följande:
    du stal orden ur min mun. Jag kan vara klantig i mina ord ibland och ibönad välja fel ordval. Men det är ju det jag menar. Jag väljer ju kläder som jag tycker är snygga. Och självklart kommer jag göra klart för honom att det är ok att han vad som helst på sig men ska jag börja köpa kläder vi inte gillar bara för att han ska kunna välja roll själv sen ? aja.. vi gör som vi gör och jag anser inte oss som dåligare än någon annan för det.
    nej jag förstår inte riktigt heller. visst kan man vara avig och göra tvärtom i mycket, men om man inte vill det då? och sen ser jag ingen större anledning i varför jag skulle göra det?

kalla mig gammaldax, men jag tycker det är fint med rosa på tjejer och blått på killar. ja faktiskt! *väntar på att bli sågad nu...*
  • trädis
    Mamman utan barn skrev 2009-05-22 15:06:00 följande:
    *Såg, såg* Klart man ska köpa det man själv gillar. Allt detta genus tjafs står mig upp i halsen. Tacka fan för att man inte jobbar i förskolan med alla hysteriska föräldrar.
    hahaha håller med
Svar på tråden NI förstör mitt barn!