Inlägg från: trädis |Visa alla inlägg
  • trädis

NI förstör mitt barn!

Bonanza skrev 2009-05-22 21:45:35 följande:
    Nej, jag tycker inte att det vore ok. Jag jobbar med mitt förakt för obildade och okunniga människor (nu syftar jag självklart inte på någon i den här tråden, tro inte det). Jag gör verkligen det, och skulle bli jätteledsen om mina ungar uttryckte sig negativt till någon bara för att hen var korkad. Men i hela den här diskussionen har det framkommit åsikter som att man får RÄKNA med att barn kommenterar, och därför har man någon slags skyldighet att anpassa sig. Det tycker jag är absurt. Man ska få vara könsöverskridande, eller korkad för den delen, utan att behöva anpassa sig för att slippa att bli retad
    men alltså om man går i klänning som pojke så får man räkna med kommentarer (obs! ingen mobbning) från barn! likaväl som barn kan kommentera att någon sitter i rullstol eller något annat som avviker. sådana ÄR barn.

det är i min värld INTE att jämföra med någon som är tjock, ful etc då det är ett personligt påhopp som man inte kan göra något åt (oftast)
    världens lyckligaste mamma
  • trädis
    Ekorrfamiljen skrev 2009-05-22 21:57:22 följande:
    Eller så säger de detsamma som de hört sina föräldrar säga hemma.
    där kom det igen. vi dumma dumma föräldrar som inte klär våra pojkar i klänningar... tror ni inte att de själva kan dra slutsatsen att de bara sett flickor i klänning? barn är smartare än man tror många gånger...
  • trädis
    Mamman utan barn skrev 2009-05-22 21:59:37 följande:
    Nej, det låter som spontana reaktioner från barn med högst vanliga värderingar. Det låter även som en hysterisk mamma med alldeles för mycket tid att gnälla.
    exakt! håller med!
  • trädis
    Danitrass skrev 2009-05-22 22:21:53 följande:
    Jo, jag tycker det är fel. Därför vill jag starta en debatt så att fler barn får välja fritt för sina föräldrar. Och så att färre barn säger åt min son vad han kan och inte kan ha på sig.
    så alla ska tycka som du?

kan vi inte vara överens om att alla tycker olika? vissa tycker inte att glitterskor passar på pojkar, medan andra tycker att det visst kan vara fint.
  • trädis
    Ekorrfamiljen skrev 2009-05-22 22:27:14 följande:
    Okej om man inte tycker att glitterskor passar på en kille, men kan man inte bara knipa igen och låta bli att kommentera det då? Det är det jag stör mig på, inte på att ni har åsikten i sig.
    visst det håller jag med om! och har dessutom påpekat flera gånger att man får lära sina barn att låta folk ha på sig det de vill!

men i det inlägg jag citerade så skrev TS att hon visst tyckte det var fel att det fanns folk som inte tyckte glitter passade på pojkar. (ser inte inläggsnumret nu, men nånstanns kring nr 1070 tror jag)
  • trädis
    Danitrass skrev 2009-05-22 22:29:22 följande:
    Jag tycker att åsikten att glitter bara är för tjejer är fel och dum. Jag vill motverka detta och önskar att majoriteten tyckte som jag. Precis som jag tycker att främlingsfientlighet och homofobi är fel.  Ja, jag vill att alla ska tycka som jag i den här frågan.
    självklart tycker väl alla att ens egna åsikt är den rätta! och man kan givetvis tycka att andra som inte håller med, har fel.

men man kan aldrig få alla att hålla med. så enkelt är det
  • trädis
    Ekorrfamiljen skrev 2009-05-22 22:36:45 följande:
    Ah, okej. Det går lite fort här i tråden, speciellt när man har fem andra favvotrådar där det skrivs lika mycket samtidigt. Sorry om du kände dig utpekad på nåt vis, tog bara ditt inlägg som ett typexempel. Min man har en supersnygg rosa skjorta! Han sminkade sig även och drog på glitterklänningen när vi skulle iväg på en show på sta'n. *avundsjuk på att han kan ha en mindre behå än jag bara* Skulle älska om han gick ut på sta'n i DiLeva-outfit, det är riktigt sexigt tycker jag.. *slurrrrp*
    nejdå det är lugnt! själv följer jag bara denna tråden, vilket räcker alldeles tillräckligt
  • trädis
    Maggis Nervis skrev 2009-05-22 22:40:30 följande:
    Nej det gör hon inte läs OM och läs RÄTT! Sluta lägg in dina egna tolkningar och värderingar i det andra skriver.
    gör hon inte? vi var flera som uppfattade hennes inlägg så, så helt ute och cyklar är vi nog inte
  • trädis
    Rebster skrev 2009-05-22 22:50:18 följande:
    Men hon är ju ironisk.
    hon skriver ju i slutet att de som intehåller med har okunniga åsikter?
  • trädis
    Tettan skrev 2009-05-23 08:54:28 följande:
    Har inte läst tråden så jag vet inte om jag upprepar någon annan - men det är väl inte BARA de vuxna som säger att Hello Kitty är för tjejer och Spiderman för killar? Barnen är ju inte dummare än att de ser vad alla de andra barnen har för kläder och leksaker?Så bara för att jag inte ska förstöra någon annans barn så ska jag inte låta min dotter ha Hello Kitty som hon älskar över allt annat? Och grabbarna ska inte få ha sina Spiderman-tröjor?
    det är precis det jag menade igår kväll (typ 100 sidor bakåt )

det är inte jag som förälder som är bov till det här. barnen kan själva titta i klädaffärer, se på när pappa går till herravdelningen osv och upptäcka att där inte hänger några klänningar.

om en förändring av detta ska ske får man börja på större områden än att jag sätter på min son en klänning och utsätter honom för nedlåtande kommentarer eftersom det ÄR ett konstigt klädval!

är det verkligen så hemskt att det finns vissa plagg som är enbart för tjejer??? min man har då aldrig klagat över att han är ledsen för att han inte kan köpa klänning i rätt storlek...
Svar på tråden NI förstör mitt barn!