Inlägg från: Maggis Nervis |Visa alla inlägg
  • Maggis Nervis

NI förstör mitt barn!

Danitrass skrev 2009-05-21 20:52:16 följande:
    Min son har valt sina nya skor helt själv, det är jättetuffa sneakers med glitter på och han älskar dom. När jag var med honom på dagis så säger en av tjejerna: "Killar kan inte ha skor med glitter på!" Senare vid matbordet så pekar min son på en annan flickas "Hello Kitty"-spänne och säger: "Jag har samma glösögon (solglasögon)" Tjejen blir chockad över detta och undrade förskrämt vem som hade låtit honom välja sådana solglasögon, det kan ju inte killar ha. Detta är inget som dom här tjejerna har lärt sig helt på egen hand utan det är ALLA NI som säger att vissa saker bara är för killar och andra bara för tjejer som har lärt dom detta. Och sen kommer dom till sitt dagis och berättar för MIN SON vad han kan och inte kan ha på sig. Än så länge kan min son välja fritt bland Spindelman, Hello Kitty, glitter och bilar men uppenbarligen inte så länge till! TACK FÖR DET, PUCKON!!
    Word! Jag har samma issues här hemma, men med dottern och hennes lillebror, jag blir helt beklämd Jag ska klippa in en liten historia som utspelades härom veckan på vår fsk med min son i huvudrollen kommer från vår "vi bryter mot könsnormen-tråd" www.familjeliv.se/Forum-11-256/m41762040.html:

Hur ska jag nånsin få mina barn att förstå att det spelar ingen roll om de har snopp eller snippa, vad för färger de vill gillar och vad de vill leka med om man fan hela jävla tiden blir motarbetat av andra ungar och framförallt deras trångsynta jävla föräldrar{#lang_emotions_yell} Idag har grabben återigen blivit kallad bög av en pappa (!) till ett av barnen på dagis. Jag gick i taket och höll på att slå honom på käften, grabben min fattar ju inte men min dotter stod jämte och hon förstod ingenting... Dels vet hon inte vad bög är för ngt och sen blev hon faktiskt rädd för pappan var otroligt provocerande. Och nej jag är inte upprörd över att någon kallade min son för just bög, jag skiter fullkomligt i mina barns sexuella läggning, det som gör mig så jävla ledsen är det faktum att jag inte kan klä honom i vilka kläder som helst utan att det hela tiden läggs värderingar på honom. VARFÖR förstör de mina barn?!
    Upp till kamp emot kvalen! Sista striden det är, ty Internationalen åt alla lycka bär.
  • Maggis Nervis
    Severus skrev 2009-05-22 20:05:47 följande:
    *chockad* Vad fan var det för idiot till förälder????
    jadu det kan man fråga sig han är inte riktigt klok den pappan, men tyvärr speglar det vad många förälddrar på vår fsk tänker och tycker. Ni skulle vara med på de föräldramöten där genuspedagogerna är med *skakar på huvudet*

Men denna gången tappade jag inte fattningen iaf

Jag satill honom precis vad jag har tänkt länge: Först och främst så har du ingen som helst anledning att påpeka vad mina barn har på sig för kläder. du har heller ingen som helst rätt att påpeka min sons eventuellt sexuellla läggning. Du skall ge blanka fan i att påpeka något om mina barn överhuvudtaget. Det du gör med dina barn när du lär dem dessa värderingar som du framför är på gränsen till barnmisshandel. Tänk om nu och tänk rätt, tror du på allvar att min son kommer tappa snoppen för att han har en lila body med fjärilar på? Om du tror det så har jag flera nummer till legitimerade psykologer som kan hjälpa dig med din problematik. För den som har problem i det här rummet är du och sedan dina barn för att de tror att det du säger är sant, och det är det ju inte utan det är kvalificerat skitsnack.

Sedan kom fröken farande och plockade pappan åt sidan och förklarade för honom att vad barnen på dagis har på sig är inte hans ensak.

Detta är alltså pappan till den pojk som får leka med utklädningskläderna fram till 15 min innan pappa kommer och hämtar, då grabben föredrar och gå i klänning men pappan blir galen så de har löst det så ist.
    Gå och rösta den 7:e juni!
  • Maggis Nervis
    trogentjur skrev 2009-05-22 20:22:51 följande:
    Ja men alla kanske inte vill ha likadana kläder på sina ungar, det finns pojk och flick-avdelningar av en anledning, annars hade de inte funnits? Alla ska väl kunna välja? Rosa, blått, grönt eller orange? Bara för att vissa kanske inte gillar kontrasten mellan flick och pojkkläder så finns det andra som gör!
    nej men kläderna blir väl inte mer olika för att mainstreamafäärerna väljer att slå ut en vägg och sluta kalla avdelningarna för pojk och flick utan bara kallar dem 92-104?
  • Maggis Nervis
    Consuela BananaHammock skrev 2009-05-22 20:23:54 följande:
    För att flickor oftast vill ha glitter och bling medans pojkar vill ha lite tuffare....
    säger vem? Vem präntar in i barnet att bara för att han har en snopp så innebär det automatsikt att han säger traktor när han formulerar sitt första ord?
  • Maggis Nervis
    trädis skrev 2009-05-22 20:26:41 följande:
    tydligen vill väl inte majoriteten ha det så eftersom det idag oftast är uppdelat på pojke och flicka?
    Det handlar inte om vad majoriteten vill utan det handlar om att kommersialismen skulle inte tjäna pengar på korkade männsiskor om könsnormerna suddas ut, de skulle sälja hälften så lite av allting för att då skulle fäöräldrar inse att syskon kunde ärva av varandra oavsett plagg och färg. Det är ett massivt mediauppåd bakom detta det är inte så att det är någon ensam som sitter och bestämmer. Det är endast genom att vägra räta in sig i leden som man faktiskt kan göra skillnad. Jag kommer aldrig köpa att någon tittar snett på varken min son eller dotter för att de har på sig något de själva vill.
  • Maggis Nervis
    Consuela BananaHammock skrev 2009-05-22 20:29:12 följande:
    Maggis Nervis skrev 2009-05-22 20:26:15 följande: Det är ingen som säger det, men det är oftast så....
    NEJ det är inte oftast så.
  • Maggis Nervis
    Kim Olsson skrev 2009-05-22 20:36:43 följande:
    När kvinnorna först började bära byxor ansågs det som en stor skandal och väldigt opassande. Bara för att ge lite perspektiv.
    word.

Hade majoriteten av världens kvinnor fortsatt att räta in sig i leden och inte protesterat mot någonting så hade vi fortfarande inte fått rösta, vi hade inte fått arbeta, vi hade inte fått köra bil.

Inser ni inte att ni begränsar era barn när ni på allvar sitter och försvarar de här dumheterna som modeindustrin prackar på er? Inser ni inte att det är vuxna som NI som gör att andra barn retar de barnen som vågar ha på sig de kläderna som de anser vara fina?!
  • Maggis Nervis
    trädis skrev 2009-05-22 20:39:52 följande:
    precis! därför blir jag trött när jag som förälder (som inte sätter på sonen klänningar) får höra att det är MITT fel att era pojkar blir retade?! är det MITT fel att affärerna har flick/pojk avdelningar? eller kanske är det mitt fel bara för att jag inte har lust att vara avig och gå till "fel" avdelning?
    Det är erat fel, era barn går inte in ensamma på H&M och vandrar till respektive köns lilla avdelning och inhandlar sina kläder. Era barn säger inte heller tills ig själva "Nej xx det kan du inte ha för det är för pojkar/flickor"
  • Maggis Nervis
    Järven skrev 2009-05-22 21:04:28 följande:
     Samma sak med min dotter jag vill inte att hon ska ha killkläder på sig, och det har jag rätt att tycka.
    Så din dotter går konstant utspökad i kjol och klänning då? Så synnerligt opraktiskt{#lang_emotions_dreamer}
  • Maggis Nervis
    Clarissa83 skrev 2009-05-22 21:05:42 följande:
    Påtal om rakade skallar, varför har ni som är så för det här med genus långhåriga? Är inte det lite feminint?
    Mina barn får ha precis vilken längd på håret de vill. Sonens hår får växa, mitt hår är kort, dotterns hår är halvlångt för hon tycker det är ivägen.
Svar på tråden NI förstör mitt barn!