Inlägg från: Maggis Nervis |Visa alla inlägg
  • Maggis Nervis

NI förstör mitt barn!

Åh vad jag är koooorkad *doh* När min dotter kom ut med sonens pösjeans ikväll och ville ha dem som knickers så skulle jag naturligtvis svarat: Nej gulleplutt, jeans är för amerikanska arbetarmän från 1800-talet, du tar snällt på dig kjol som du är ämnad att bära för att du har en snippa.

Gå och rösta den 7:e juni!
  • Maggis Nervis
    trogentjur skrev 2009-05-22 21:18:13 följande:
    Ja, sonen är 2 år, han vill säkert inte ha klänning för att han har snopp. Hallå eller? Nej, han har aldrig vart intresserad av klänningar. Däremot älskar han Spiderman, ALLT ska vara spiderman. Men jag ska byta ut det, tvinga på honom en klänning med rosa spets, kasta hans spidermansaker så att han inte blir förtryckt.
    och intresset för spiderman kommer vart ifrån?
  • Maggis Nervis
    trogentjur skrev 2009-05-22 21:25:58 följande:
    Maggis Nervis skrev 2009-05-22 21:21:53 följande: Antagligen från dagis, där alla hans killkompisar leker med bara killsaker medan flcikorna är bundna vid spisen......
    och då drar vi det ett steg längre, varifrån kommer det?
  • Maggis Nervis
    Clarissa83 skrev 2009-05-22 21:26:11 följande:
    det ska vara lika många plagg av varje färg i deras garderobsuppsättning. Att föräldrarna VILL klä barnet fint flickigt/pojkigt går inte för sej. Neutrala kläder 25% (vad nu det är sen, alla har olika åsikter bara där), rosa 25, blå 25 och sen 25 svart.
    mina barn har inte svarta kläder. Jag uppskattar brighta färger i  alla dess sorter och modeller. Klänningar har jag undvikt till bägge mina barn när de var små då det är ett synnerligt opraktiskt plagg att krypa i, dessutom har jag ungar som gärna tar av sig blöjan och en kjol/klänning förenklar det vesäntligt. nu när de är två och fem så får de välja själva. Jag säger till bägge två: gå och hämta kläder. Det som de kommer med tas på.
  • Maggis Nervis
    Bonanza skrev 2009-05-22 21:29:20 följande:
    Ah, jag tycker att det är så viktigt att se såna här trådar ibland. I min skyddade värld av högutbildade, kunniga och medvetna personer är det självklart att barn ska få vara sig själva och att föräldrar inte ska begränsa sina barn. Sen läser jag i den här tråden och landar i verkligheten: det är de här inskränkta och okunniga åsikterna mina barn kommer behöva möta i form av andras barn. Det är viktigt att veta, så att jag kan förbereda dem på alla okunniga åsikter som finns där ute i världen.
    what she said
  • Maggis Nervis
    Järven skrev 2009-05-22 21:36:47 följande:
    Men varför ska jag klä min dotter i kläder som hon inte passar i och ser ful ut i bara för att vissa vill skapa ett slags unisexsamhälle?? ska jag köpa en blå pojkoverall som hon ser missanpassad ut i för att andra vill ha det på sina flickor. Men jag tycker att min dotter ser fruktansvärt FUL ut i såna färger och vill därför inte köpa det heller. Men köper väl det man tycker är fint!
    det handlar fortfarande inte om att skapa ett unisexsamhälle, det handlar om att erbjuda barnen alla möjligheter oavsett kön.

Jag blir mörkrädd över vissa av era inställningar (ingen nämnd ingen glömd) jag hoppas att inte era barn går på samma fsk som mina iaf. Men som Bonanza skriver, dessa disk. är nyttiga då jag vet att jag måste jobba ännu hårdare för att få våran fsk så jämnställd som möjligt och puscha mina barn till att de är ok oavsett vad de har på sig eller omd e har snopp eller snippa.
  • Maggis Nervis
    tebax skrev 2009-05-22 21:40:56 följande:
    Absolut och jag kommer aldrig att säga till min son att vissa är bättre än andra. Och jag kommer lära honom att man inte retas. Men bara för det tänker jag inte ta på honom en klänning nu. Men jag kommer heller aldrig säga att man inte får eller att det är "fel".
    men det är ju precis det som vi är ute efter
  • Maggis Nervis

Byt ut " Men jisses gunnar, du kan ju inte ha på dig en klänning" till "men jisses gunnar, du är ju neger, tvätta bort din hudfärg så du blir normal"

• Maggis Nervis
    tebax skrev 2009-05-22 21:50:52 följande:
    Maggis Nervis skrev 2009-05-22 21:47:03 följande: bra då skakar vi hand =) Så synd att folk ska bli osams angående hur andra vill göra med sina barn. Men inget barn ska lära sig att retas. Vare sig hur folk klär sig , ser ut, beteer sig osv. Det är där vi ska stå starka och lära barnen. Man behöver inte klä på sin son klänning om man inte vill, men man ska lära barnen att inte retas om dom ser någon annan pojke som går i klänning, eller tjej som vill spela hockey osv.
    jamen precis, för i slutändan så kommer det inte vara konstigt att vara "annorlunda" då komemr det finnas så många valmöjligheter för barnen att samhället kommer se bra bättre ut än idag för då ökar också trycket på modevärlden
  • Maggis Nervis
    tebax skrev 2009-05-22 21:58:58 följande:
    Maggis Nervis skrev 2009-05-22 21:56:42 följande: Finns inget annorlunda, det är det ordet som måste tas bort . Finns inget "normal" eller "annorlunda" . Klä barnen som ni vill, så länge barnen mår bra av det .
    Precis min tanke! Det är också det jag för över till mina barn, men gudarna skall veta att det är inte lätt, när det är så stort tryck utifrån på att de skall vara på ett sätt och tycka om vissa saker.
Svar på tråden NI förstör mitt barn!