Inlägg från: Consuela BananaHammock |Visa alla inlägg
  • Consuela BananaHammock

NI förstör mitt barn!

Killar klär sig inte i klänningar, hår toffsar eller för mycket glitter för att det ÄR flickigt....inget barnen eller vuxna har bestämmt....utan för att det faktiskt är så.........
    Det är föräldrarnas ansvar att lära barnen att vara självständiga och stå för dom de är.....men inte genom att medvetet sätta dom i en possition där dom kommer att bli komenterade.

• Consuela BananaHammock
    Bonanza skrev 2009-05-22 19:06:52 följande:
    Consuela BananaHammock skrev 2009-05-22 19:05:27 följande:
    Skojar du nu? Menar du att det alltså ÄR så att klänningar är för pojkar, utan att NÅGON har bestämt det? Det ligger i plaggets natur?Eller vad katten menar du?
    Någonstans i historiens låååånga gång har det säkerligen blivit bestämt så. Förmodligen av praktiska skäl........
    Och så har det förblitt!!!!!!
  • Consuela BananaHammock
    Bonanza skrev 2009-05-22 19:12:32 följande:
    Consuela BananaHammock skrev 2009-05-22 19:11:18 följande:
    För typ 70 år sen. Inte längre än så. Tänka sig!
    Ja, men vad spelar det för roll när det blev så???? Faktum kvarstår.....Pojkar använder inte klänningar
  • Consuela BananaHammock
    Bonanza skrev 2009-05-22 19:15:06 följande:
    Consuela BananaHammock skrev 2009-05-22 19:14:22 följande:
    Men det gör de ju visst.
    Säkerligen....
  • Consuela BananaHammock
    Bonanza skrev 2009-05-22 19:17:49 följande:
    Consuela BananaHammock skrev 2009-05-22 19:16:44 följande:
    Öh ja. Jag vet massor av små pojkar som tycker om att ha klänning på sig. Bara en enda pojke som har klänning motsäger ditt uttalande "pojkar har inte klänning". Så anse dig motbevisad.
    Men då ska jag genast redigera vad jag skrev

Pojke BÖR inte ha klänning.

• Consuela BananaHammock

Åsa A skrev 2009-05-22 19:15:20 följande:

Så om en pojke vill ha ett par rosa glittriga skor och får det så är hans mamma hysterisk och måste vara jämställd (hur nu det blev nåt dåligt) och uttrycker sina åsikter genom sitt barn?? Du tror inte att det kan vara så enkelt att pojken får ett par sånna skor för att han och ev hans mamma tycker att skorna är fina? Av samma anledning en flicka skulle få dem?undrar också vem, iom att det inte är barn eller deras föräldrar, som har bestämt att vissa kläder är endast för flickor.
    Vill han ha ett par rosa glittriga skor...Varsågod!!!!
    Vill han ha en rosa glittrig klänning...Inte en chans
  • Consuela BananaHammock
    trogentjur skrev 2009-05-22 19:20:43 följande:
    Consuela BananaHammock skrev 2009-05-22 19:19:14 följande:
    Jag tror fortfarande att föräldrar som klär ut sina söner till prinsessor önskar att de fått tjejer istället.
    Det verkar ju inte bättre
  • Consuela BananaHammock
    Bonanza skrev 2009-05-22 19:23:04 följande:
    Normalt? Det beror ju helt på. Skulle jag reagera? Säkerligen. Jag skulle också reagera om en vuxen kvinna kom in i sparkdräkt. Skulle du det?Nu när vi drar paralleller till vuxna i kläder som vi sätter på våra barn.
    Klänning är väl för vuxna med....eller????
  • Consuela BananaHammock
    Bonanza skrev 2009-05-22 19:21:53 följande:
    Consuela BananaHammock skrev 2009-05-22 19:19:14 följande:
    Och VARFÖR inte det? Det roliga är att hade det här varit 100 år sen, hade du varit en av de som högst av alla hojtade att "Kvinnor BÖR inte ha byxor" eller för den delen: "Kvinnor BÖR inte rösta!". För det är exakt samma diskussion, bara några år senare. Det är lite skrämmande att ni inte inser det.
    FÖR att klänningar är ett flick plagg!!!! DÄRFÖR!!!!
  • Consuela BananaHammock

Mamman utan barn skrev 2009-05-22 19:27:33 följande:

Fast jag är ju sååå wt också för jag vill klä min dotter som en princessa. .-oMamman utan barn skrev 2009-05-22 19:26:22 följande:
    Framför allt vill ju flickorna klä sig som prinsessor...Har ett antal sådana klänningar här hemma.....samt ett antal riddar utrustnings plagg, batman, spiderman mm som pojken haft. Hade jag erbjudit han prinsess klänningarna hade han trott ja va dum i huvet :)
Svar på tråden NI förstör mitt barn!