Inlägg från: Clarissa83 |Visa alla inlägg
  • Clarissa83

NI förstör mitt barn!

trädis skrev 2009-05-23 11:30:20 följande:
    absolut! men då får det ändras över hela världen hur alla klär sig, hur man skyltar i butiker osv. så att inte barnen själva ser hur män respektive kvinnor går klädda. för faktum kvarstår, idag ÄR klänning för tjejer! det får ni säga vad ni vill om
  • Clarissa83
    Danitrass skrev 2009-05-23 11:33:40 följande:
    Är det fel att vilja förändra (väst)världen?
    Ganska stora mål du har. Lycka till!

Rätten att bära klänning - om man vill - är inte den samma som att ha rätt att mobba andra. Och nu handlar det inte om klänningen enbart, ja vet, men sålänge alla har en bra uppfostran som säger emot diskriminering mot alla andra som inte gjort samma val som en själv i livet, så tycker jag det räcker väldigt långt. Att bojkotta flick/damavdelningar hör inte hit.
  • Clarissa83
    StilaM skrev 2009-05-23 11:34:58 följande:
    Många i den här tråden visar ju att de inte accepterar att andras barn har vad de vill på sig... Tror du inte att den attityden färgar barnen?
    Det tycker säkert det är konstigt i endel fall, men den bråkdelen av folk som faktiskt säger något till barnen om det, det är väl de ni vill åt? De flesta här är ändå emot särbehandling om ni tittar efter litegranna..
  • Clarissa83
    kotka skrev 2009-05-23 11:37:11 följande:
    gumsegumman: men läser du inte vad jag skriver? nu säger jag inte att du ska ändra hans kläder, men varför ska inte han få kommentera andras klädval om du får det? hur ska han fatta det?
    Vem har sagt ATT hon gör det annat än i sitt eget huvud? Ni kan ju inte förbjuda andras tankar, åsiktsfrihet vet du..
  • Clarissa83
    trädis skrev 2009-05-23 11:40:24 följande:
    jag kommenterar aldrig andras klädval. när har jag skrivit att jag gör det?
    Vi är på samma linje Skönt att man inte är ensam nergrävd
  • Clarissa83
    Pallas skrev 2009-05-23 11:42:13 följande:
    De tror att de är emot särbehandling, ändå gör de omedvetet (hoppas jag) allt för att särbehandla.
    Okej, va skönt att veta! Jag TROR att jag är emot särbehandling. Intressekklubben ska anteckna det.
  • Clarissa83

Jag vidhåller fortfarande att problemet här verkar vara att vi INTE erbjuder sönerna tjejsaker, snarare än att vi inte skulle vara emot mobbing. För vem faan lär ut mobbing till sina barn?? Men barnen lever ju lika mkt som oss i vårt eget samhälle så får de själva uppfattningen att det är fel med tjejsaker på en kille, så kan man inte göra något åt det, annat än förklara att det inte är rätt att retas för den sakens skull. Ingen säger åt sitt barn att retas, men barn är barn och de gör va de vill när föräldrarna vänder bort ryggen.

• Clarissa83
    Pallas skrev 2009-05-23 12:07:27 följande:
    Så därför är det ingen idé att försöka ens? Eller vad menar du?
    Nej det menar jag inte, jag säger ju att det är en självklarhet att inte lära sitt barn att retas, men de gör det ändå om deras egen uppfattning om saker och ting inte är densamma!! Man kan inte uppfostra en människa till en stereotyp man helst hade sett, de är egna individer. Och man lär av sina misstag, har väl du gjort i din uppväxt också, eller har du alltid varit felfri?
  • Clarissa83

Ska det måsta gå till det yttersta på så vis, att man är glad att man inte väntar en pojke för att det finns fantaster av ert slag ute i samhället? Hallelujah.

• Clarissa83
    Abborren skrev 2009-05-23 18:49:59 följande:
    Borde det inte vara lämpligt att till en början välja könsneutrala kläder till sina små telningar, för att senare när de aktivt vill ha en viss uppsättning av kläder låta deras vilja styra, snarare än att föräldrarna styr in dem på ett visst spår?
    Det är ärligt talat förbannat tråkigt att ha enbart sånt i barnens garderob.

(jag har som sagt alla olika sorters kläder redan nu, men jag FÖREDRAR flickiga saker, helt ärligt. För hon ÄR ju en flicka. Och varför ska hon inte få se ut som en då?)
Svar på tråden NI förstör mitt barn!