Inlägg från: Clarissa83 |Visa alla inlägg
  • Clarissa83

NI förstör mitt barn!

Rebster skrev 2009-05-22 22:55:03 följande:
    Fast du blev värsta matyren och började nedvärdera dig själv. Varför sket du inte bara i vad Bonanza skrev om du tycker att hon har fel?
    Jag försökte kanske framhäva hennes åsikt och hur den såg ut i andras ögon? Lätt att bli hemmablind siddu. Men hon försvann, så ja vet inte om hon nånsin uppfattade det.
  • Clarissa83
    Rebster skrev 2009-05-22 23:00:56 följande:
    Aha, men ibland är det bättre att säga rent ut att man blir kränkt av att höra sådana saker och hur det uppfattas istället för att beskriva sig själv som WT. Då kanske hon tänker efter en extra gång innan hon skriver något sådant igen.
    Ska komma ihåg det nästa gång. Tyckte ironin var överväldigande dock..
  • Clarissa83
    Danitrass skrev 2009-05-22 23:12:04 följande:
    Då har du fel. Jag kan lova dig att det är så.
    Men du är själv ganska bra på att säga om det folk tycker är fel eller inte.. Låt alla ha sin egen uppfattning och bråka inte
  • Clarissa83
    StilaM skrev 2009-05-22 23:18:03 följande:
    hen används när man inte vet eller vill ange könet, exv "Om en FL-medlem vill skriva ett inlägg, skall hen..."
    Alltså är det faktiskt ett begrepp som finns? Man kan ju fråga sej varför det inte använts flitigare i genusmedier isf
  • Clarissa83

Mamman utan barn skrev 2009-05-22 23:20:06 följande:

Snälla, kom med era åsikter i den tråd jag startade för jag fann faktiskt detta intressant.
    Tråd? Länka!
  • Clarissa83
    Emmel skrev 2009-05-22 23:28:27 följande:
    TS: Jag tycker inte att skorna är typiska "tjejskor" och inte "killskor" heller. Fina!
    Inte jag heller. vilket spån som dissa dom som tjejskor. Jag hade garvat åt honom och vänt på klacken.
  • Clarissa83
    trädis skrev 2009-05-23 10:15:56 följande:
    det är precis det jag menade igår kväll (typ 100 sidor bakåt )det är inte jag som förälder som är bov till det här. barnen kan själva titta i klädaffärer, se på när pappa går till herravdelningen osv och upptäcka att där inte hänger några klänningar.om en förändring av detta ska ske får man börja på större områden än att jag sätter på min son en klänning och utsätter honom för nedlåtande kommentarer eftersom det ÄR ett konstigt klädval! är det verkligen så hemskt att det finns vissa plagg som är enbart för tjejer??? min man har då aldrig klagat över att han är ledsen för att han inte kan köpa klänning i rätt storlek...
    word

gomorron!
  • Clarissa83
    StilaM skrev 2009-05-23 11:11:15 följande:
    Jomen, tråden handlar ju inte om att alla måste klä sina söner i klänningar... Den handlar om vilken attityd vi visar de pojkar som valt ut rosa glitterskor, hello kittysolglasögon eller klänning.
    Jag kan inte komma ihåg att någon i den här tråden har sagt att de inte accepterar att andras barn har vad de vill på sej? Att de kommer lära ut till sina barn att tala om för gemene person om den klär sej "fel"? Jag tror vi alla är överens om att sånt beteende är fel, det ni stör er på är snarare att vi inte erbjuder hellokitty glajjorna till våra gossar om de inte bokstavligen ber om dem själva? Har jag fel?
  • Clarissa83
    trädis skrev 2009-05-23 11:18:54 följande:
    vad är problemet med att man säger till barn att klänningar är till för flickor?? är det så hemskt att det finns ett klädesplagg som är till för enbart flickor?
    Pojkar vill oxå vara söta.. Omöjligt om de inte får en klänning med spets.
  • Clarissa83
    Danitrass skrev 2009-05-23 11:27:28 följande:
    Men om andra barn inte lärde sig att klänning bara är för tjejer - då skulle det inte bli några taskiga kommentarer.
    Men det kan som sagt bli svårt när man står på flickavdelningen på H&M och hävdar för sin son att det absoluuuut inte är något fel om han vill ha en klänning.. Begrip själva att det inte är den enskilda individen som har någon makt i detta.
Svar på tråden NI förstör mitt barn!