Inlägg från: Helena Gordon |Visa alla inlägg
  • Helena Gordon

NI förstör mitt barn!

Danitrass skrev 2009-05-21 22:49:56 följande:
    Jag tror inte att det skadar om min grabb inte har glitterskor heller ...
  • Helena Gordon
    Danitrass skrev 2009-05-21 22:51:58 följande:
    "Jag skulle byta dagis om pedagogen sa:
    "Nej, här ska du inte leka. Det är pojkarnas lekhörna"

Fast det har jag aldrig hört att nåt sånt skett. På vårt dagis leker alla med allt och alla. Skulle också reagera om nåt sånt sades!
  • Helena Gordon
    Danitrass skrev 2009-05-21 22:54:31 följande:
    Nej, men det skadar min son om du säger att pojkar inte KAN ha det.
    Okej!
  • Helena Gordon
    Danitrass skrev 2009-05-21 22:54:10 följande:
    Många har sagt att deras söner INTE får ha glitterskor/klänning/annat tjejigt.
    Ja DERAS söner ja, men inte DIN son? Eller ANDRAS!?  Alla uppfostrar vi våra barn på olika vis. Det är bara att acceptera! Vem är du att säga vad som är rätt och fel, egentligen?  Dock ska INGA barn retas, de vill väl ingen förälder??? Men barn är barn och kommer förmodligen alltid göra det. Vare sig det handlar om glitterskor, hårfärg, vikt, ursprung osv.
  • Helena Gordon

Jag tycker att rosa glitterskor är tjejskor. Vet inte om min son skulle få ha sådana om han någon gång bad om det, men det tror jag inte.
    Främst för att jag tycker det är ugly och för att jag tycker det skulle se komiskt ut. Det är vad JAG tycker.  Hur jag skulle lägga upp det för honom vet jag ej, men efter detta samtal blir det nog aktsamt!!!

• Helena Gordon
    lövet2 skrev 2009-05-21 23:04:37 följande:
    Om jag inte låter min 5-åriga tjej ha BH och stringtrosor i svart spets - hämmar det hennes utveckling då? Jag köper kläder åt mina små barn efter min ekonomi, mina värderingar och min smak. Jag köper inte hem alla sorter i alla färger, och jag lägger inte upp ett lager av kläder med tryck av Barbie, Spindelmannen, hårdrocksgrupper eller Playboykaniner. Barnen får helt enkelt välja sina kläder av det som jag har köpt hem. Och nej, jag anser inte att det hämmar deras utveckling bara för att de inte kan välja på alla sorters kläder som någonsin uppfunnits.
    I rest my case
  • Helena Gordon
    Danitrass skrev 2009-05-21 23:05:24 följande:
    Men hur kan det finnas "tjejskor" till barn som är precis likadana när det gäller fötteR?
    Konstig fråga...
  • Helena Gordon

Men det har tydligen blivit "ok" att tycka att flickor (som min tös) ser ut som prostituerade i klänningar från HM, men inte att glitterskor är "tjejskor".

• Helena Gordon
    Pumori skrev 2009-05-21 23:07:53 följande:
    Ville bara tala om vad min lilla kille som blir 5 år om en månad sa på sitt dagis. Jag hade målat tå och finger naglarna på honom, röda. ( Han själv gillar det och tycker att han blir fin) På dagis var det en kille som sa; Vaa har du naglack, det är bara för tjejer! Varav min lilla kille svarar; Jaha, Jag har ju det och jag är kille, då kan ju killar ha naglack. .....på kvällen kom även den andra killen hem till oss och fick sina naglar målade.

Ja jag tror det är vi vuxna som komplicerar situationerna och gör dem svårare än vad dem är!
  • Helena Gordon
    Danitrass skrev 2009-05-21 23:10:06 följande:
    Jag skulle säga att samhället klassar den som tjejig men att modellen passar alla. Och att varje barn som vill ha den kan få den om föräldrarna har pengar till det.
    Ja det är ju faktiskt ingen som förbjudit pojkar att bära dem. Det är helt ok att du klär dina barn hur du vill, likaså är det för alla andra. Utan att behöva ifrågasätta!
Svar på tråden NI förstör mitt barn!