Inlägg från: Helena Gordon |Visa alla inlägg
  • Helena Gordon

NI förstör mitt barn!

Jag var "pojkig" som barn - men mamma klädde mig flickigt. Jag tycker att det är OK att vara gay eller transa iaf...   Det där va konstigt och långsökt!

• Helena Gordon
    Airlee skrev 2009-05-23 14:21:38 följande:
    Helena Gordon skrev 2009-05-23 14:18:12 följande: Jag tror snarare att en framtid där vi inte främst delade in människor efter kön skulle resultera i att alla människor såg väldigt olika ut. Du är ingen fruktansvärd människa, bara liknöjd och lite fördomsfull. Men det är du långt ifrån ensam om, så det kan väl kvitta.
    Skulle absolut inte kalla mig fördomsfull. Alla är vi olika - jag accepterar det. Det lär jag även mina barn. Har inte en ända gång försökt motsäga att klä sina söner i klänning. Men att JAG inte gör det försöks gång på gång att omvändas och få mig att låta som att jag förstör honom!  DET är idiotiskt!
  • Helena Gordon
    Airlee skrev 2009-05-23 14:23:14 följande:
    Helena Gordon skrev 2009-05-23 14:22:24 följande: Nu säger du emot dig själv. Du vill ju inte ha en värld där män klär sig i klänning. Eller är det okej om de bara är några få som håller sig ute i periferin?
    Ser du bara svart eller vitt?
  • Helena Gordon
    Dorian Ertymexx skrev 2009-05-23 14:24:02 följande:
    Helena Gordon skrev 2009-05-23 14:21:28 följande: Om du "sätter gränser" på vad som är OK så lär du ju barnen att det är fel för pojken att gå i flickkläder och vice versa. Vilket kommer leda till mer än måttlig ångest om barnet växer upp till att bli transvestit - mamma har ju sagt hela barndomen att pojkar ska vara pojkar och inte klä sig i kjol! Varför tror du att HBT-folk har så många historier om hur svårt det är att komma ut? Det är ju just för att de haft mammor som "satt gränser" av det slag du pratar om, där de lär sig att män ska vara män och att vara annat än macho är fel.
    Min grabb kan klä ut sig i klänningar, men jag skulle aldrig köpa det till honom. När han är gammal nog att förstå det själv får han klä sig i vad han vill. Vem är DU att säga att JAG förstör mitt barn??? Idioti
  • Helena Gordon
    Ablan skrev 2009-05-23 14:24:54 följande:
    Transor är män i kvinnokläder eller vice versa, du gillade ju inte det?
    Vadå gillade inte det?  Bara för att jag inte skulle gilla att ALLA män började gå i sexiga klänningar och högklackat helt plötsligt (om det skulle bli ett vanligt mode) så betyder inte det att jag har nåt emot transor.

Tycker ni också är ganska fördomsfulla. För tycker man inte som er så blir det sågning.
  • Helena Gordon
    Ablan skrev 2009-05-23 14:28:29 följande:
    Men hur ska man se det då, du gillar inte män i kvinnokläder, män ska vara manliga och kvinnor kvinnliga men det är ok med transvestiter?
    JAG vill ha en man som är manlig. Om DU vill ha en transvestit så ger väl jag blanka fan i det!?
  • Helena Gordon
    Airlee skrev 2009-05-23 14:27:28 följande:
    Helena Gordon skrev 2009-05-23 14:26:13 följande: Nej. Jag undrar hur många män som får klä sig i klänning utan att det stör dig.
    3
  • Helena Gordon
    Airlee skrev 2009-05-23 14:31:30 följande:
    Helena Gordon skrev 2009-05-23 14:30:09 följande: Det är inte att vara fördomsfull.
    Nä, det är att vara dumma :( wäää
  • Helena Gordon
    Airlee skrev 2009-05-23 14:32:09 följande:
    Helena Gordon skrev 2009-05-23 14:30:59 följande: Återigen, du pratar ju inte bara om din man här utan om alla män.
    Herregud, här inne är det inte lyhört iaf.

Jag har absolut INGENTING emot transsexuella, homosexuella osv. Vill en man vara kvinna - fine by me. Men jag skulle tycka att det kändes trist om det blev vanligt mode att män sminkade sig, bar klänning osv. Att de flesta män började se ut som kvinnor gör idag. Läs inte in i allt för mycket nu så vi slipper kommentarer som "alla kvinnor sminkar sig inte bla bla bla" .

Jag tycker om det kvinnliga och jag tycker om det manliga. Skulle inte hoppa i säng med en transvestit, men skulle mycket väl kunna ha en transvestit som vän. Men jag vet - super dumma jag. Jag sabbar världen och förgör mina barn. Men såhär är jag!
  • Helena Gordon
    Ablan skrev 2009-05-23 14:33:42 följande:
    Fast din man är inte alla män.
    VA???
Svar på tråden NI förstör mitt barn!