Inlägg från: Helena Gordon |Visa alla inlägg
  • Helena Gordon

NI förstör mitt barn!

Pallas skrev 2009-05-23 19:58:44 följande:
    Klankandet kommer till mestadels från debattörer med dina åsikter, vad jag kan se. Från mitt håll kommer ifrågasättande av argument och en och annan facepalm.
    Jag har inte sett nånting klankande på dem som väljer att klä sina grabbar i klänning i denna tråd. Mer att dem som väljer att inte göra det måste försvara sig.
  • Helena Gordon

Jag accepterar om nån vill klä sin son i klänning och med toffsar. Men jag kan inte neka till att jag skulle tycka det såg fånigt ut. Och föräldrar som blir alldeles upprörda över att sonen då kan misstas för en flicka borde förstå att det inte alls är så konstigt.

• Helena Gordon
    Ärla Minou skrev 2009-05-23 20:06:20 följande:
    Helena Gordon skrev 2009-05-23 20:01:30 följande: Eller så här...de som blir ledsna över att pojkarna med "flickkläder/flickaccesoarer" får kommentarer om hur fel det är - de för höra att det bara är självklart att man får stå ut med det. Hur är man funtad när man låter sina söner ha klänning? Det är ju onaturligt. Observera att det har kommit att handla om klänning till skolan. Inte om glitter på skor eller Hello Kitty på solglasögon på dagis. Något som var/är betydligt mer diskret. Ändock tydligen stötande och oroande.
    Fast jag tycker det är lite märkligt om föräldrar köper klänningar till sin lille grabb. Kan fortfarande inte rå för att jag tycker se. Och fortfarande - jag accepterar om du vill klä din son i det. Men jag behöver inte göra det.
  • Helena Gordon

Och fortfarande - jag vill att det ska finnas FLICKkläder och POJKkläder som den gamla programmerade fossil jag är.

• Helena Gordon
    Pallas skrev 2009-05-23 20:10:39 följande:
    Helena Gordon skrev 2009-05-23 20:06:10 följande: Menar du så här: Du ser ett barn i klänning och tofsar -> Du antar då möjligen att det är en flicka -> Om du får reda på att det är en pojke så blir attributen fåniga?
    Ja lite, men jag accepterar ändå att den familjen vill ha det så. Men ja, jag skulle nog tycka det var en aning märkligt - i min tystnad.
  • Helena Gordon
    Pallas skrev 2009-05-23 20:11:53 följande:
    Helena Gordon skrev 2009-05-23 20:10:18 följande: Hur klassificeras de kategorierna då?
    Vad menar du nu?
  • Helena Gordon
    Ärla Minou skrev 2009-05-23 20:12:56 följande:
    Helena Gordon skrev 2009-05-23 20:08:44 följande: Var det ett svar på inlägget du citerade? Ser inte riktigt hur. Men i alla fuller fall. Du skriver "om du vill klä din son i klänning" Vill jag inte. Men om HAN vill så är det e annan femma. Än så länge nöjer han sig med stjärnor på sina "unisexskor" och ett och annat hårband från sina systrar. Grejen är den att han väljer. Inte jag. Vill han ha rosa diadem så får han. Kan inte tänka mig något mer kissnödigt än att hindra honom från det. Det växer inte fast på huvudet på honom.... han är fortfarande samma barn. Sätta på när han vill. Ta av när han vill. Observera HAN vill.
    Okej, så bra.
  • Helena Gordon
    FannyGioia skrev 2009-05-23 20:13:28 följande:
    Helena Gordon skrev 2009-05-23 20:08:44 följande: Jo, du rår för att du låter dina förutfattade meningar styra över ditt beteende. Vi har alla ett val här i livet. Jag kan ju tycka att det ser helkonstigt ut med klänning på pojkar, men ändå välja att trotsa mina egna tankar genom att låta min son ha klänning på sig. Superenkelt.
    Fast jag VILL INTE ÄNDRA PÅ DET: Jag tycker ju om att ha det på det viset. Varför ska det vara så fel?
  • Helena Gordon
    FannyGioia skrev 2009-05-23 20:14:22 följande:
    Helena Gordon skrev 2009-05-23 20:10:18 följande: Varför?
    Konstiga frågor, börjar undra om ni inte kan tänka själva.
  • Helena Gordon
    Pallas skrev 2009-05-23 20:16:20 följande:
    Helena Gordon: Vad ÄR flickkläder respektive pojkkläder? Har det med färger att göra? Snitt? Funktion? Material? Vad? Du får tycka att det är märkligt att min son har glitterpumps och klänning i sandlådan eller på dagis. Det enda jag ber dig om är att knipa igen om dina åsikter inför både dina och mina barn.
    Hörrö du, jag har aldrig sagt nåt om att diskutera mina åsikter med någon förälder eller med deras barn. Ännu mindre skulle jag låta mina barn yttra något nedvärderande till någon annan. Jag säger bara att JAG inte skulle köpa klänningar till MIN SON. Alla är vi olika - jag tror inte på de där genussnacket. Det är inte min grej. Det är din.
Svar på tråden NI förstör mitt barn!