Som litet barn saknade jag inte syskon, att få all uppmärksamhet är ju aldrig fel!
Men när jag blev äldre var jag lite avundsjuk på de som hade större familjer. Det verkade vara så mysigt, de var aldrig ensamma (på gott o ont...!)
Jag lekte mkt själv som liten och tyckte det var helt ok, jag fantiserade mycket och hittade på mina egna små "världar". Jag trivs fortfarande väldigt bra själv och behöver verkligen egentid för att varva ner och finna ro.
Nu som vuxen önskar jag dock att jag hade syskon. Att ha någon att dela sina erfarenheter från sin uppväxt med, att kunna prata om sina föräldrar med någon som "varit med" skulle vara fantastiskt. Och att kunna dela ansvaret för äldre släktingar vore skönt. Som ensambarn faller hela ansvaret på mig, både för min mamma och för mina farföräldrar eftersom min pappa gått bort. Det är tungt. Och min dotter har inga kusiner på min sida, vilket oxå är synd. Det skulle vara roligt att ha en större familj helt enkelt. Jag vill gärna ha fler barn, dels för min egen skull men oxå för att min dotter. Även om man inte kan garantera att barn ska leka med sina syskon så inbillar jag mig att det ligger en tryghet i att ha en stor familj...