• BettanB

Vi med upprepade missfall som följs åt. Part 3

Jo, jag vet. Fast så sa alla förra gången, men då innebar förlusten av symptom att liten dött. Det värsta jag kan tänka mig är ett nytt MA; hellre då en störtblödning så man vet. *nervig*

Nosce Te Ipsum
  • BettanB

Ännu bättre att äta redan från ÄL. Jag tar också progesteron den här gången; det är ett naturligt hormon som utsöndras då man är gravid (det som ger symptom). Jag tar fram tom v12, då man kan vara säker på att moderkakan tagit över ordentligt.

Nosce Te Ipsum
  • BettanB

Hej, alla. Fick se Myrans hjärta picka på VUL idag. Underbart. Och underbart att få träffa en så duktig och empatisk läkare som dr LM i Helsingborg. Helt fantastisk man. Han kände Beer förresten!

Angående risk; Jag, jag har läst på flera ställen att risken är större om första barnet var en pojke. Om man fött fler barn efter så låter det dock konstigt, då tror jag inte att det spelar roll alls.

Nosce Te Ipsum
  • BettanB

Borde vara i v.6+2 enligt sista mensen. Fast min cykel är lite längre och jag hade ÄL dag 16 så egentligen borde man kanske dra av någon dag. V.7 hur som helst.

Nosce Te Ipsum
  • BettanB

Vad gäller symptom, så känner jag knappt något alls. De kommer verkligen och går hela tiden. Ibland har jag lite svullna och ömma bröst, men oftast inte. Någon enstaka episod med illamående (var illamåendet som fick mig att testa 7 dagar efter ÄL). Trots att jag sett ett hjärta blir jag orolig. Oron sitter för djupt för att lossna i första taget; helt sjukt.

Hoppas att alla får en härlig helg och kan njuta av solen iaf! *kram*

Nosce Te Ipsum
  • BettanB

bebislängtan: Vilken jobbig sväng till sjukhuset. Så typiskt. Och typiskt med väntan, väntan och åter väntan. Man gör knappt något annat.

Alveline: Låter inte bra det där med smärtan. Du kanske borde ringa och be att få komma in om det gör så ont? *orolig* Vänta inte för länge iaf.

rebb: ja, symptomen verkar kunna växla rätt rejält tycks det mig.

Nosce Te Ipsum
  • BettanB

Hej, Jenslund. Beklagar dina missfall. Det bästa vore väl om man gjorde en mfutredning till att börja med; tyvärr visar de sällan något (inte för att inget är fel, men mer för att man inte tittar tillräckligt noga). Sen får ni fundera på behandling.

Nosce Te Ipsum
  • BettanB
    Grattis, Irma. Igång med proggen direkt nu! Och ring MM och begär ett vul.
    Tänker du köra med albyl också?
    Nosce Te Ipsum
Svar på tråden Vi med upprepade missfall som följs åt. Part 3