Vi med upprepade missfall som följs åt. Part 3
Anatea: Grattis till första milstolpen Härliga positiva vibbar du sänder ut! *suger åt mig allt jag kan*
Anatea: Grattis till första milstolpen Härliga positiva vibbar du sänder ut! *suger åt mig allt jag kan*
Snigelkatt: Jäkla bajsmens! Låter klokt att festa och ta ut svängarna istället nu då
Nu drar jag till Turkiet imorgon bitti! Hade gott alla!
*kram*
Hej tjejer!
Lottizm: Grattis till lyckat VUL! Jag tar progesteron denna graviditeten. Har hört att man brukar ta dom tills v 12-13. Vissa läkare säger att dom varken gör till eller från. Men någon tro på dom måste dom ju ha, annars skulle dom aldrig skriva ut dom! han läkaren jag var hos sist, som skrev ut det till mig tyckte att det kanske var onödigt, men om jag kände mig lugn så fick jag det.
Me81: Jag har under varje graviditet kännt illamående jättetidigt. Redan några dagar efter äglossning. Angående växtvärk, säger som Diorlover, man kan känns jättemycket och det fortfarande är ok.
Diorlover: Grattis till v:13! dethär ska gå vägen
Snigelkatt: Hur lyckad man att fastna i en balkongdörr? Låter komiskt, men inte så roligt egentligen, jag vet.... Hoppas du och kryckorna blir kompisar och att du får det trevligt i Falkenberg!
Ego: Jag har haft en sådär semester. Första veckan var skön! Men sen... Fick en blödning förra lördagen, mitt i semestern. Klart, rött äckligt rinnande blod. Blödningen försvann väldigt fort och har kommit och gått som bruna flytningar under veckan. Vi landade tidigt imorse (3). Var väl hemma och sova vid fem. Åkte till akuten på eftermiddagen, för jag känner mig halvt om halvt som ett nervvrak. Men, nä, dom hade inte tid, om jag nu inte ville träffa en oempatisk stressad läkare om 4-5 timmar. Valde en tid på tisdag. Hoppas hoppad att den lilla saken fortfarande lever!
rapport från dagens VUL. Den har stannat i exakt samma fas som innan Är så ledsen och arg. Mest arg. Ska skrapas imorgon. Livet är hårt just nu....
tack tjejer. den hade stannat i v:8, 7+4. Läkaren såg förvånad ut när jag förklarade att historien upprepar sig gång på gång exackt. men hallå? det är ju ingen som lyssnar liksom....
fick en skum känsla bara...
Hej tjejer!
Skrapningen gick bra idag. Försvinner iväg ett tag. Behöver en paus härifrån.
Hoppas det går bra för er som är gravida och att ni som ska bli gravida blir det
Ha det!
kram alla
Hej alla!
Är tillbaka efter att ha flängt runt lite, något slags desperat försök att undvika vardagen och sorgen. Men nu är vi tillbaka, jobbigt som fan, det visste jag ju. Ja men blä iallafall. Inte roligt att man ska börja jobba på måndag igen heller
Välkommen mrs Manner! Beklagar dina missfall Här får du älta precis hur mycket du vill. Förstår din oro. När man har sånt bagage som vi här inne har är det inte lätt att försöka ignorera sin oro. Tror det är sunt att helt enkelt inse att det är normalt att vara orolig, bara den inte skenar iväg med en....
Me81: Hoppas hoppas det är en graviditet som bara visar sig lite sent!
Lottizm: Vad härligt med ett bra VUL, Grattis! Normalt sett, för folk som inte får massa missfall, är risken rätt liten för ett missfall om man sett hjärtat slå. Men är det något fel på en som man inte hittat/medicinerat så hjälper ju inte det.... Missförstå mig rätt. Jag menar inte att göra dig orolig. Har du sett hjärtat slå dom tidigare gångerna?
Tror som Anatea, att sen har man ju även när moderkakan ska ta över, det är ju också en kritisk tid!
Bebislängtan: Kul att du haft det bra i min hemstad! Jäkla skit att dom inte kan skaka fram en OP-tid till dig! grr.
Hej!
Lottizm: Om man på ett MA ser att den är större än vecka 6 så borde ju hjärtat ha börjat slå, rent teoretiskt. Jag har haft likadant. MA och aldrig sett hjärtat. Förutom nu sist då. Klart det är positivt att få se hjärtat slå! Ett steg år rätt håll
Bebislängtan: Jäkla skitmens då
Snigelkatt: Shit vilken viktnedgång! Vad duktig du är som håller så strikt på kosten. Jag kör den hårda metoden istället = mer svettig motion. Jag är för glad i allt som är gott Kul att börja jobba idag? Jag är på jobbet, känns döden!
Me81: Nej vad tråkigt
Lottizm: Klart det är denna gången det ska gå! Det bestämmer vi nu! Och jag ska hålla tummarna så hårt!
Hej Icka!
Välkommen
Beklagar dina MA
Hur vet du när du hade ÄL? Du kanske hade den senare än du tror? För om det är så kanske det inte är så konstigt att dom inte ser något?
Det finns 2 läkare i Sverige som är intresserade av upprepade missfall. Kolla här:
hd.se/skane/2008/12/01/zoegapengar-till-medicinsk/
www.stiftelsenfokus.nu/arkiv/2008/missfall.html
Jag hoppas det går bra vid nästa VUL!
Icka: jaha, okej då har du ju stenkoll på ÄL.
Det är inte kul att gå och vänta in nästa VUL om man misstänker att det är skit Men man har ju alltid ett litet hopp som lever kvar, innan man får den sista domen. Hoppas du får fragmin av läkaren.
Såg att du skrev att du gått på SU. Har du hittat någon bra läkare där som är insatt i missfallsproblematik?
Icka: Jag har gjort min missfallsutredning på SU. Den läkaren jag fick träffa var inte intresserad av dethär med upprepade missfall. Jag fick ta kromosomprov, flera koagulationsprover och på köldkörtel. Inte mycket att hänga i granen med andra ord... han ville inte alls ta prover som har med immunologi att göra. Jag har nu haft mitt fjärde MA (behandlat med ASA och progesteron)) och ska tillbaka till en annan läkare på SU. Hoppas denne läkaren är lite mer intresserad...
vet inte om det har med immunologi att göra om man först ser foster och sen inte?
Någon annan kanske vet?
Diorlover: Det finns en till missfallstråd här på familjeliv. Här är en lista som på hur det har gått/går för alla:
www.familjeliv.se/Forum-7-137/m44144604.html
Lalalong: Tänk vad fort det går! Ser roliga bilder i på hur du går och håller i brösten i ICAs kylrum Jag satt faktiskt och höll i mina bröst på en skumpig buss utan stötdämpning i sommras. Struntade helt i vad folk trodde. Detta var i turkiet, dom måste tänkt "knäpp turist".... Nu när du kommit så långt måste det gå vägen. Men förstår om du är nojjig...
Snigelkatt: Nu jäklar
Lalalong: Ja vad roligt att känna den! För just nu är du ju jättegravid, det kan ingen ta ifrån dig! Fortsätt njut av det
Anatea: Grattis
Lottizm Lalalong: Snart är det dags för er också Spännande!
Lalalong: Å vad skönt att det såg bra ut
Men håller med, vilken konstig kommentar.... Klumpigt sagt.
Snigelkatt: Jäkla skitmens Kom och tänka på en sak. Det kan inte vara så att du får väldigt tidiga missfall? Alltså, om jag inte minns det fel så hinner knappt embryot fastna innan det sticker igen när det handlar om immunologiska orsaker? För att kroppen uppfatttar infästningen som ett sår? Har för mig att jag läst något om det i Beers bok. Jäkla tråkigt är det iallafall
Låter som en bra plan att skita i ÄL. Det är så stressande och en riktig lustdödare...