• tinee

pergotjejerna igen

Hej tjejer här är fortsättningstråd till oss igen då den gammla snart inte går att skriva i=)
    Hur är de med er och era magar, här är de fint, fortfarande en hel del foglossningar men men sånt är livet nu har jag ju äntligen fått min tid hos sjukgymnast,
    va har ni gjort över helgen?

föresten förra trådarna
    kan man juh länka här med

www.familjeliv.se/Forum-7-130/m38932945.html
    och
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m42045356.html

• Svar på tråden pergotjejerna igen
  • tinee

oh så ni väntar en tjej va skoj lillalivet. ska du kolla upp sjöstedt?
    ja nu är vi inne i trimester 3 weiiiiii...
    Vart på semester denna veckan så gött...
    men de börjar bli tungt nu... Hur mkt har ni gått upp?
    nu måste jag rusa igen

• Sjöstedt

Hej..
    Idag va jag hos bm..
    allt okej.. hade gått upp 3 kg sen sist =(
    så totalt har jag gått upp 2,6 nu..
    Hade ett stort sf-mått.. 30 låg det på..
    148 hjärtljuden..
    blir mer säker på att det e en flicka till...
    Tungt o jobbigt att gå nu.. otroligt att man ska orka i 3 månader till =) men det gör man ju=)

• tinee
    Sjöstedt skrev 2009-07-27 21:18:50 följande:
    Hej.. Idag va jag hos bm.. allt okej.. hade gått upp 3 kg sen sist =( så totalt har jag gått upp 2,6 nu.. Hade ett stort sf-mått.. 30 låg det på.. 148 hjärtljuden.. blir mer säker på att det e en flicka till... Tungt o jobbigt att gå nu.. otroligt att man ska orka i 3 månader till =) men det gör man ju=)
    va är normalt då? kommer inte ihåg de... vilken vecka var du i?

Jag ska till bm nu här klockan 14 idag....
    fråga henne då... jag tror dessvärre jag gått upp alldeles för mkt nu de sista... känns så och ser ut så på vågen hemma... vissa dagar säger den att jag väger 88 kilo vägde 82 när jag börja huha vill inte får hoppas hennes våg säger bättre=)=)
  • livetlilla

Drygt 10 veckor kvar nu...snigeltiden får gärna snabba på!vill leka med sonen och mysa med både sonen och dottern (om de inte såg fel??har fortfarande lite reservationer och vill inte känna mig helt säker på att det är en flicka;))!!

Vet inte vad vågen säger...7 kg+ var det i v 25...nu v 29... ska dit på fre igen, men vet inte om det blir någon vägning eller så då, tror inte det var det sist i allafall..

sf-måttet brukar väl vara ungefär samma som den veckan man är i? alltså v 25 = 25 cm (ungefär)?

• tinee

hej! ja va där idag och mitt sf var 28 så normalt med andra ord ja va mindre med william då hade jag tydligen bara 26 i samma vecka vi jämnförde hehee... och så 115/70 i BT och 158 denna gånger i hjärtslag så höjt sig lite... så pekar åt flicka här men man ska juh inte lite på de=) sen vägde jag 86 kilo huha får tänka mig för med godiset ysch vill inte gå upp så mkt bebis får äta på mig mer tycker jag=)
    sen har jag anmält mig till vattengympan nu med=)
    ska bli skoj att träffa lite andra gravida... fast den börja inte förens så sent som 1 september så ett tag kvar=)

• Sjöstedt

Jag e ju bara v.27 ju.. o skulle hadt sf på 27 då iatället för 30...
    men men...
    vatnnegympa e härligt.. gick jag på sist med tezz..
    här börjar dset i mitten på september o det ycker jag e försent att börja=(

På ett sätt vore det rätt häftigt om det blev 3 flickbebisar i tråden.. med tanke på "bakgrunden" ju...

ja nu tycker jag med att tiden står stilla..
    imorgon ska jag försöka genomlida ge kås i ullared.. inhnandla sista bebis sakerna + bh:ar till mig... får se hur det går me fogarna o sammandragningarna.. men löser sig nog=)

• tinee

jasså ulared jag har tänkt att ta de nästa månad jag... får se hur pigg jag äh hehehe... tror de finns rullstolar att låna där i värsta fall hehehe.... men har ni två tjejer sen innan va?
    jag har ju pojke nu William....
    bärde william på ett helt annat sätt me känner ja känner verkligen att detta barn är mer runt om... william var rakfram och ner liksom...
    ah fast de är ju ändå 2 månader innan typ vattengympan startar... kommer juh ha typ 8 veckor kvar eller nått ju när de drar igång=)
    ska vara bra mot foglossning oxå har ja hört=)
    har ni bra tips mot halbränna tro har så frunkansvärd halsbränna så jag tror jag avlider...
    hemskt får nästan annöd ibland asså.

• Sjöstedt

Tinee: jag har 1 flicka =) grav. e olik. magen e väl ganska lik trror jag..
    jo men vattengympa e bra för fogarna men ingen mening att böja när jag har så lite tid kvar.. sist gick jag från v.28 - v.34 gick inte färdigt för jag fick ont.. så tycker inte det e lönt att börja i v.32 denna gångne.. men olika för oss alla..

Jag äter tuggtabletter gaviscon mot min halsbänna.. effekt 2 timmar dock.. men hjälper lite.. glömde bort att prata med bm om det.. bästa e att fråga dom..

• livetlilla

Blev det något ullared? Hade inte orkat med det i nuläget...men tycker inte att det är så jätteroligt i vanliga fall heller...har bara varit där med min man och han går gärna runt i 4-5 timmar, jag max 2..segt den sista tiden att vänta

Jag har en son, tycker att graviditeten varit rätt olik denna gången, inte mycket illamående, varit mycket tröttare...men såklart likheter också. Hjärtljuden är samma denna gången som förra, så vet inte om jag tror på det?kanske stämmer fören del?

• Sjöstedt

lillalivet: Ja det blev ullared... Gick ganska snabbt igenom och skippade vissa delar av ullared... fixk det som  jag behövde förutpom lakan till vagnen..=(
    men annars lyckades jag fynda för 3000 denna gången..
    Men resulterade att jag hade väldigt ont hela kvällen o natten sen..
    men bättre ha gjort det nu än om en månad..

Har fått tid för tillväxtul nu.. 1 september =)

Svar på tråden pergotjejerna igen