• tinee

pergotjejerna igen

Hej tjejer här är fortsättningstråd till oss igen då den gammla snart inte går att skriva i=)
    Hur är de med er och era magar, här är de fint, fortfarande en hel del foglossningar men men sånt är livet nu har jag ju äntligen fått min tid hos sjukgymnast,
    va har ni gjort över helgen?

föresten förra trådarna
    kan man juh länka här med

www.familjeliv.se/Forum-7-130/m38932945.html
    och
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m42045356.html

• Svar på tråden pergotjejerna igen
  • livetlilla

Vad bra att du fick lite hjälp av sjukg!mitt bälte fick jag låna till tre månader efter bf, men fick det inte som mitt eget utan det är låne..

Mysigt att även pappan känt sparkar nu Här är det full rulle dagligen nu, mest på kvällarna men även på morgonen och varje gång jag badar

Mår bra, ni? Två veckor kvar tills jag ska på nästa besök, v 25 då, tiden bara flyger iväg! Hur uppfattar ni tiden denna graviditeten?går det snabbare eller långsammare för er?

• Sjöstedt

hejk.. här tittar jahg in med.. har inte varit ute på länge känns det som..
    Varit lite mycket här hemma..
    Men iaf så mår jag som tidigare.. Bebis sparkar för fulllt. foglossningen blir ju inte bättre.. men e nöjd med mitt bälte...
    Vad mysigt att lyssna på bebbe tinee.. jag längat tills nästa bm besök.. men jag har ju redan hört bebis en gång iaf..
    Jag ska till bm den 29/6...
    Jag tycker att denna grav går lite fortare.. kan bero på att jag jobbar med.. plus att man har lill tjejjan attta hand om..
    skillnad sist satt jag hemma hela dagrna, heltitdsjukskrive från v 13 ju.. =(

Tinee, fina nam förresten =) Alla namnrn passar till william tycker jag.. =)

Våra namn förslag just nu e
    *Theo
    *Max

Flicka
    *Fideli

• livetlilla

god eftermiddag!
    har ni haft en bra helg?

min foglossning har blivit värre så igår fick jag stå över minigolf-spelandet som resten av familjen var iväg på:( men det är fullt med liv i magen dagligen vilket är jättehärligt!

ni har fina namnförslag båda två

• tinee

Ja helgen har vart bra men ensamt jag har jobbat natt hela helgen så William har varit bortlånad till Min pappa på kusten hela helgen, så länge har vi aldrig vart ifrån varann...men nu kom han hem igen och gud va vi kramades hehee
    min foglossning blir nästan värre av foglossningsbältet tycker inte de hjälper faktiskt så mkt...

asså du tycker de går snabbare denna gång Sjöstedt hehe de gör inte jag tycker de går mega långsamt fram tills nu de senaste veckorna har pinnat på rätt bra men innan var de som tiden stog stilla...
    men är la lite me eftersom sist var jag juh inte gravid så länge heller hehhee..
    har du några namn lillalivet?

krma martine

• livetlilla

Hehe, nej det är klart att om man inte vet om att man är gravid de första (var det 19??) veckorna så går ju en graviditet rätt fort

Ja vi har lite namnförslag, men väljer att inte skriva några namn alls här på fl, känner att jag vill ha en privat-gräns någonstans så inga namn och inga bilder på oss:)

• Sjöstedt

Lillalivet: Usch va tråkigt att din foglossning med blir värre.. =( Tråkigt när man inte kan göra samma saker som resten av familjen..
    Förstår dej så sätt med privatgränsen =) Helt okej.. Bara vi som e nyfikna av oss ju=)

Tinee: Usch va tråkigt att bältet inte hjälper dej... Inte för att det hjälper hundra för min del men det hindrar mig att göra vissa saker o det gör att jag inte får så ont..
    Men det hjälper ju bäst vid gående eller ståendes..
    Ja det e ju klart, har man gått halva  grav innan man vet att man e gravid så går det ju fort=)
     Men som sagt tycker nog att det går lite fortare denna gången.. Men ändå mår jag så mycket sämre denna gången.. Jävla illamående som inte ger med sig..

Har ni haft nåfra tidiga sammandragningar ?
    Jag har haft några st. Dom säger att det e vanligare med andra barnet... men ändå väldigt obehagligt...

• livetlilla

Sjöstedt: Men fy vad jobbigt att illamåendet inte ger upp Det är inte alltid jätteroligt att vara gravid, jag längtar mest efter bebisen den här gången, hade gärna kunnat skippa ett par grav-månader.. Skönt att bältet hjälperdig en del iallafall!

Sammandragningar började jag få i v 14 denna gången tror jag, eller om det var 13? Har haft mellan 5-15 per dag sedan dess, oftast runt 10, men en del dagar lugnare (alltså bara ca 5) och en del dagar värre (upp emot 15). Jätteobehagligt! Får också höra att det är normalt, men blev även tillsagd att om det blir värre så ska jag ringa/gå till antenatalmottagningen (gravidmottagningen på östra) och kolla upp dem med ctg och vul...hoppas på att slippa det..

• Sjöstedt

lillalivet: Nej inte jätte kul att  vara gravid denna gången.. Har inte samma ork som sist, hinner inte njuta alls.. åh så mår jag så mycket sämre än sist.. så jag villl bara att veckorna ska gå änu fortare så bebis kommer.. 
    Jävla illamående som alltid spökar... hjälper inte att äta alltid, äter jag "för mycket" så mår jag såligt för det o äter jag inte alls så mår jag såligt för det.. hur ska man göra ??

Har börjat förbereda lite smått då jag inte vet hur mycket ork man har kvar när det närmar sig slutet.. eftersom jag har ont redan så vet man ju inte hur det blir sen.. 
    Så har tvättat upp lite kläder o så redan.. 

Usch låter som du besväras mer av sammandragningar än mig.. =(
    Tur att man vet vad de e för något, o hur rikitga värkar sen känns med..
    Jag hade inga sammandragningar förrens v.38 sist.,, så känns lite annorlunda.. 

• livetlilla

Sjöstedt: FY vad jobbigt Jag har verkligen ingen aning om hur du ska göra för att slippa illamåendet. BOrde ju gått över nu...

Hm...vet faktiskt inte hur en värk ska kännas för att räknas som riktig...när jag tyckte att det kändes som värkar visade det sig vara ingenting, och när de väl kom på riktigt så gjorde det ont konstant i de 3-4 timmarna som öppningsskedet pågick...gick alltså från 0-100 på nästan ett ögonblick...inga "en värk var femte minut" här inte...

Jag försöker också fixa så mycket som möjligt redan nu - har iofs en del kläder kvar att köpa, och en del andra smågrejer, men säng finns, vagn är fixad, skötbord har vi ju såklart... Har sagt att allt ska vara färdigt om två månader.

Hoppas att ni får en fin helg alliho8.-)

• tinee

Hej har inte skrivit på länge vart på Kusten och jobbat m.m
    I Onsdags fick jag åka in hade så fruktansvärt ont, mildare än värkar men ändå gör ont...
    åkte in och de titta på bebis allt var bra där sen skulle de mäta om de var värkar m.m ctg kurva tog de och jag hade några där fast inte jättestora enligt kurvan men ont gjorde de... sen kolla de om jag var öppen eller nått men icke... så jag blev skickad hem igen att vila och om de fortsatte skulle jag höra av mig.....
    de var faktiskt riktigt otäckt... jag hade aldrig förvärkar med William därför jag blev så rädd änna när de kom,.... men de lugna sig sen över natten... sen har jag vart på kusten nu i helgen med min syster och hennes dotter... trevligt... ska lägga upp lite bilder här nån dag... men de är juh så fint väder så man vill juh inte sitta här inne=)=)
    vart fixa du vagn denna gång lillalivet?
    jag letar ännu
    ehhehe
    kram martine

Svar på tråden pergotjejerna igen