• tinee

pergotjejerna igen

Hej tjejer här är fortsättningstråd till oss igen då den gammla snart inte går att skriva i=)
    Hur är de med er och era magar, här är de fint, fortfarande en hel del foglossningar men men sånt är livet nu har jag ju äntligen fått min tid hos sjukgymnast,
    va har ni gjort över helgen?

föresten förra trådarna
    kan man juh länka här med

www.familjeliv.se/Forum-7-130/m38932945.html
    och
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m42045356.html

• Svar på tråden pergotjejerna igen
  • Sjöstedt

Ja det syns iaf att jag e gravid,, Men folk trot att jag e längre gången.. men det e väl för att jag hade mage sen innan med.. Ska ta o uppdatera bildgalleriet snart igen med bilder...

Känner era karlar sparkarna ännu?
    Vår lilla bus gömmer sig så fort "pappa" lägger handen på.. *haha

• livetlilla

Skrev precis ett inlägg som inte gick att posta, får skriva om och göra ett nytt försök

Vad roligt att ul gick bra! Skoj att det var lite fart på bebisen också Då skiljer det exakt två veckormellan våra bf (17 har jag). Tinee - glömt vad du sa att ditt nya bf var...?

Har både tydlig gravidmage och blivande tvåbarnspappan har känt sparkar vid tre tillfällen (första gången förra v (v 20)):)

Hur mår ni såhär halvvägs då?

• tinee

Jag har samma bf min uträkning stämde juh på pricken så enligt Fl uträkning är de BF 21 Okt de räknar juh att man har bf på dag 39+5
    sen min BM räknar att man har BF på dag 40+0 så då säger hon 22 oktober
    så jag säger båda hehee..
    ja känner allt sparkar nu... mer tydligare men sambon har inte känt något än..
    alla vi bodde la rätt nära varann eller...
    jag tänkte sen när vi fått våra små hjärtan kanske vi kan se till att ordna en träff tilssammans de hade ju vart gör skoj... hehe här har ni en som framtidsplanerar hehee..

så vi har alltså BF lista på oss tre då
    lillalivet 17 oktober
    tinee 21-22 oktober
    sjöstedt 31 oktober

• livetlilla

Tycker fortfarande att det är helt otroligt och väldigt roligt att vi alla tre lyckades plussa (trots att alla var säkra på misslyckande) under loppet av två veckor

Är det vargön, växjö och göteborg vi hör hemma? Minns inte riktigt...har inte superbra koll på hur långt bort det ligger ändå isåfall... Hade varit kul att träffas på riktigt:)

Nu var det länge sedan jag gnällde så nu känns det ok att gnälla lite igen - aj!det gör ont i min fog

• Sjöstedt

Jag har inte en aning var vargön ligger ?? Göteborg har vi typ 16 mil till.. Nära???
    Men om man bara bestämt sig för en träff så kan man offra sig att åka en bit=)

Ja jag tycker med att det e helt otroligt att vi alla lyckades samma månad...
    Jag var helt säker på att det inte var något.. det blevv verkligen en överraskning '=)

Jag mår som tidigare iagf.. fortfarande illamåående.. fatta inten är det tänkt försvinna?
    Fogarna gör ju bara mer o mer ont-. Hopaps verkligen mitt bälte kommer snart...
    Övningarna från sjukgymnasten hjälper inte något vidare..
    Gör ju tom ont att ha sex.. tycker synd om min man.. först typ inget sex för att jag mådde kasst o nu för att det gör ont.. isst får man ställa upp lite då o då.. men inte så ofta ändå..

Usch idag var det klagodag.. haha

• tinee

Vargön de är en förort till en stad som heter Vänersborg de kanske inte heller gör dig klokare men grannstad till Uddevalla och trollhättan

ligger längst ner på sveriges största sjö Vänern.... Så vid vattnet med andra ord hehee... fast vårat hus har juh ingen utsikt så men ah hehehe...
    sen kan man la säga typ 8-10 mil norr om gbg kanske
    sååå vi har juh inte alla så långt ifrån varandra med andra ord så sen när småttingarna kommit så ska de väl inte vara helt omöjligt med en liten träff kanske....

Vet ni va måste bara säga de medans jag sitter och skriver här nu så sparkar min bebis för fullt, har blivit mkt starkare bara under senare av denna veckan...
    så underbart....

känner ni tydligt?

föresten äntligen fått tid till sjukgymnasten i nästa vecka ah va fan va de för dag nu då hahhaaa
    fan nu är jag värre än vanligt med mitt minne... brukar i vanliga fall ha dåligt närminne... men nu ännu värre hahha hade samma när jag gick med william var hemskt glömde allt... hahhaa

• Sjöstedt

Ja jga känner sparkarna tydligt =)
    Usch ja det hemskt med minnet hur det kan försämras så mycket.. ibland e jag helt snurrig... men men..
    Nu har jag fått mitt foglossningsbälte..Hjälpre lite när man står o går.. det begränsar ens rörelse lite så att man inte gör "fel" hela tiden..

Tinee va skönt att du med får komma iväg till sjukgymnasten nu.. hoppas du får en trevlig sådan =)

• livetlilla

God morgon!
    Vad skönt att bältet hjälper! Har du varit iväg än tinee? Jag vilade alldeles för lite förra veckan och har fått sota för det denna veckan, stel som en pinne i fogarna och mer ont än tidigare..dumt att tro att man kan göra mer än man eg vet att man kan..

Men om ni båda har 8-16 mil till göteborg så behöver ju inte jag åka någonstans?? Har inget körkort heller...

Sparkarna blir absolut hårdare för varje vecka, har även upptäckt att bebisen antingen älskar eller avskyr att jag badar - blir ett väldigt liv i magen när jag tar mig ett bad

• tinee

HEj tjejer!
    Idag har jag äntligen vart hos sjukgymnasten fick lite råd hur jag skulle öva och lite papper och så sen fick jag ett bälte... mysko tyckte jag behöver man inte batala för de?
    aja jag vart nöjd och tog i mot de=)=)
    Inatt så kände min sambo bebis sparka för första gången... han la handen på magen när han trodde jag sov och låg där länge och kände så sparka de till då hoppa hela han till och la dit båda händerna och låg där länge och kände hur de sparka jag sa inget lådsades sova.... sambon är lite matchooo han liksom ajaa vadå säger han på dagtid liksom kom till mig när de sparkar ordentligt liksom... hehehee
    va hade ni för namn på era i magen än då kommit fram till något ännu....
    vi har änna 3 pojknamn och 1 tjejnamn som vi fastnat för va tycker ni

killnamnen är
    Hampus
    Razmus
    Elliot

tjejnamn
    Ebba

tycker ni de är något av killnamnen som passar bättre ihopa med WIlliam som våran son heter =)
    kram

• tinee

Hej tjejer idag har jag vart och lyssnat på bebis... William var med oxå hihi mysigt... hur mår ni då?
    kram

Svar på tråden pergotjejerna igen