• Anonym

Han sa inte ens grattis!!

Fyller år idag, blev och är lite ledsen. Sambon min sa inte ens grattis imorse. Hade inte väntat mig frukost på sängen eller ngt liknand men ett litet grattis iaf. Känner mig jätte töntig som blev så ledsen, vi har varit tillsamman i snart 6 år.
    Kommer era gubbar alltid ihåg att säga grattis iaf? Blir ni ledsna om de glömmer att det är er födelsedag?

Å nej jag fiskar inte efter att nån här ska säga grattis.

• Svar på tråden Han sa inte ens grattis!!
  • Ami84

fyller på torsdag och kan säga att jag alltid får vänta på nått gott när mannen kommer hem :) den enda som alltid grattar på morgonen e dottern :D
    han vet säkert om det men vill överraska dig med nå speciellt :D

• Habaladabala

Grattis!

När jag fyllde år 2007 var jag så ledsen så jag grina för att sambon inte väckte mej och sa Grattis innan han åkte till jobbet. Jag tyckte det var självklart att man väcker den som fyller år med sång och paket men han tänkte mer att jag skulle slippa vakna före 6 när jag var ledig.
    Det mest irriterande var att alla sa att det var för att jag var gravid och "hormonig" som jag överreagerade men jag är säker på att jag skulle blivit lika ledsen även ogravid

Säg till din sambo att du blir ledsen, han kanske inte är van från förr att det är viktigt, utan tycker man kan fira bara på kvällen?

Hoppas du får en trevlig födelsedag iaf.

Elisas stolta mamma
  • Anonym (L)

Grattis!!!
    Måste säga att efter första och andra årets (mina) födelsedagar glömdes kom jag på ett bra system som fungerar utmärkt.
    Jag påminner, många gånger. Inte varje dag men börjar ungeför en månad innan och berättar att "datum" fyller jag år och det är fyra veckor kvar.
    Sedan blir det en påminnelse i veckan fram till fyra dagar innan då påminner jag varje dag. Dagen då jag fyller år ringer hans telefon för jag har ställt en påminnelse att han ska gratta mig.
    Då riskerar jag inte att vara utan varken grattis present eller mys på kvällen
    ;D

• Flina78

Jag skulle bli jätteledsen om min sambo glömde.

Att man har svårt att komma ihåg födelsedagar är nåt man vet om, då få man lägga in en påminnelse i mobilen någon dag innan så man slipper pinsamheter.
    Får verkligen hoppas han fixat nåt till kvällen.
    Har han glömt tidigare?
  • nenny

Grattis!

Min man kommer ihåg allt rätt som det är säger han grattis på 6 år och 3 månadersdagen, På min födelsedag får jag fika på sängen och blir servad när han kommer hem från jobbet! Men det ska bli spännande om han hjälper Ludwig att fira sin mamma på morsdag som blir den första... Jag är dessto sämre där emot födelsedagen har jag iof inte glömt men andra bemärkelsedagar...

• Anonym (Anna)

Grattis :)

På min födelsedag åkte vi 40 mil för att hämta ett röjsåg till svärfar...
    Jag fick verken paket tårta eller någon uppvaktning. Sambon va så inne i röjsåget så han "hade inte tid" att fixa något till mig...

Men dagen efter fick jag både frukost på sängen och paket.
    Han hade väldigt dåligt samvete sa han hehe

• Syster Luring

Jag hade blivit ledsen. En puss och ett grattis på födelsedagen liksom bara för att man ska få känna sig lite bekräftad. Något mer behövs egentligen inte men att bli helt bortglömd, mj.. jag tror inte man kan skylla på att mäns hjärnor är annorlunda - det är rätt slappt att glömma sin sambos födelsedag tycker jag. Man kan ju t ex sätta mobilen på larm dagen innan vilket återkommer år efter år om man vet med sig att man är glömsk. Lite jobbigt aför honom att du bir grattad av 200 pers på FaceBook men inte av honom som du lever med. Jag förstår att du är ledsen. Hoppsa han har en överraskning i babaget till ikväll.

Kram och GRATTIS på dig!

• Anonym

Tackar för alla grattis..blev genast mkt gladare

tror däremot inte att han har nån överaskning på vänt. Men man ska ju aldrig säga aldrig. Jag tror att han antingen kommer att ringa nån gång under dagen eller så får ja ett grattis när han kommer hem ikväll. Enbart för att han mamma påmint honom *haha* Hans mamma har sten koll på allt sånt och brukar få färska upp minnet på honom.

• bellsii

haha garttis, det låter så som min pojkvän vi har varit tillsammans i 6 år o han e alldeles för trött för att komma ihåg det på morgonen. men på kvällarna brukar d bli en riktigt nice överraskning, vem vet han kanske har planer för er ikväll =)

• Anonym

Jag har påmint honom ända sen i februari. snart fyller jag år, snart fyller jag år! jag fyller 27 men när de handlar om min födelsedag så blir jag som en 5 åring
    Vi hade fest i helgen som var jätte lyckad, här ligger lite grattis kort lite överallt som jag medvetet "glömt" att ta undan.

När jag tänker efter så brukar han glömma min dag..men vi får se vad som händer.

Svar på tråden Han sa inte ens grattis!!