• Anonym

Han sa inte ens grattis!!

Fyller år idag, blev och är lite ledsen. Sambon min sa inte ens grattis imorse. Hade inte väntat mig frukost på sängen eller ngt liknand men ett litet grattis iaf. Känner mig jätte töntig som blev så ledsen, vi har varit tillsamman i snart 6 år.
    Kommer era gubbar alltid ihåg att säga grattis iaf? Blir ni ledsna om de glömmer att det är er födelsedag?

Å nej jag fiskar inte efter att nån här ska säga grattis.

• Svar på tråden Han sa inte ens grattis!!
  • Mammut och Papput

Måste berätta något lite tragiskt. Min mamma fyllde år och ringde en vecka innan min mormor och morfar och bjöd dem på fika på den stora dagen. När dagen kom och mormor och morfar var där fikade vi och vi pratade inte om födelsedagen direkt, när de började dra ihop sig sa de "ja det här vad ju trevligt, att få komma och fika osv..." precis då kom min farmor och farfar och skulle gratta mamma, de sa grattis och gav henne kramar och presenter. Mor mor och morfar bara - OJDÅ, jaha är det därför vi skulle komma och fika. De hade helt glömt. Men man blir ju glömsk med åldern, dessutom ringer mormor med jämna mellanrum och frågar när diverse släktingar fyller år =)

• Anonym

påminn! så mår ni båda bättre!

• Anonym (M)

Jag är själv inte så bra på att komma ihåg födelsedagar, så jag brukar inte bry mej om nån glömmer att säga grattis. Beror också på att jag inte har så bra erfarenheter av födelsedagar...

Fyllde 17: Min mamma berättar att hon tagit livet av mina 3 katter... tack...

Fyllde 18: Satt fast ensam mitt ute i ingenstans efter att min pojkvän lurat mej. Jag sa att jag ville vara i min hemstad med kompisarna eftersom han säkert ändå skulle vara på åkern hela dan. Men neeej, han lovade dyrt och heligt att han skulle vara med mej, det var ju min födelsedag!! Men vad händer... jo jag vaknar, han är borta, och det ända jag ser av honom på hela dagen är när han snabbt öppnar dörren, kastar en handduk på mej och hälsar grattis Från Hans Mamma! Så jag firade min 18 års dag ensam och övergiven långt från kompisarna utan möjlighet att ta mej därifrån. Jag fick inte ens någon present av honom... tack igen...

Fyllde 20: Blir mobbad och retad av min andra pojkvän för att jag inte är tonåring mera, jag är gammal, när börjar jag få gråa hår, ska du inte sitta i gungstolen och sticka, du är ju så gammal o.s.v. (han var 19)... tack, jag ger upp...

Så nuförtiden brukar jag inte fira mina födelsedagar mera. Om någon kommer ihåg att säga grattis så okej tack. Men ingen skilnad för mej om nån glömmer.

• Anonym

Grattis på din födelsedag!!!

Jag vet hur du känner, jag å min man har varit tillsammans i 8 år. Jag fick paket det första året men sen har det inte blivigt något inte julklappar eller morsdag firande heller. Det är kanpt att jag får ett grattis. Jag är så dum att jag fortfarande firar honom.

Jag hoppas att han gör någonting för dig i kväll!!!!!

• Anonym

Han gjorde inget alls igår kväll. Jag blev lite sur o sa att jag är lite sne på dig o blängde på honom (töntigt ja vet!) då kom han på o sa grattis o berätta att han tänkt köpa en blomma men glömt de?! Hade väl varit bättre o inte säga ngt alls om blomman då tycker jag. Sen fick ja min födelsemiddag på donken (mitt val...va jätte hungrig )

• Anonym

Jag förstår inte ens hur man kan glömma sin partners födelsedag. Jag hade blivit jätte ledsen.

• Anonym (åhh)
    Anonym (L) skrev 2009-05-25 09:46:36 följande:
    Grattis!!!Måste säga att efter första och andra årets (mina) födelsedagar glömdes kom jag på ett bra system som fungerar utmärkt.Jag påminner, många gånger. Inte varje dag men börjar ungeför en månad innan och berättar att "datum" fyller jag år och det är fyra veckor kvar.Sedan blir det en påminnelse i veckan fram till fyra dagar innan då påminner jag varje dag. Dagen då jag fyller år ringer hans telefon för jag har ställt en påminnelse att han ska gratta mig.Då riskerar jag inte att vara utan varken grattis present eller mys på kvällen ;D
    men suck!!! att ens behöva göra det.. och verkligen orka engagera sig så..haha
  • Exelle

Det tog minst tio år för min man att överhuvudtaget lära sig i vilken månad jag fyller. Det rätta datumet behövde han ytterligare ett par år för. Idag vet han för det mesta när det är dags.
    Jag bryr mig inte längre att han är som han är, firar gör vi ju iallafall. Om man sen får en present, en blomma eller lite pengar tryckta i handen är nästa fråga.
    That´s life!

• Anonym (L)

Anonym (åhh) skrev 2009-05-26 18:36:09 följande:

men suck!!! att ens behöva göra det.. och verkligen orka engagera sig så..haha
    Haha ja jag vill bli ihågkommen även om jag så ska tjata hål i huvudet på han ;D
  • misslindis
    :grattis:       (i efterskott)

Min sambo "glömde" mig oxå för en månad sedan då jag blev 28år...han lyckades dock säga Grattis i förskott :problem: - inte riktigt det man ville. Han fick allt höra det dagen efter :nono:
    Tiden går för fort...
  • Anonym (åhh)
    Anonym (L) skrev 2009-05-26 19:09:12 följande:
    Anonym (åhh) skrev 2009-05-26 18:36:09 följande: Haha ja jag vill bli ihågkommen även om jag så ska tjata hål i huvudet på han ;D
    hihi... det lät så hysteriskt bara :)
Svar på tråden Han sa inte ens grattis!!