• Kjell2

Besviken efter födelsedag - larvig? (långt)

Jag har varit med om likande som presentgivare någon gång och blivit rejält arg. Man funderar på någon present som man tror skulle uppskattas och ändå funka ekonopmiskt för hushållet. Om det för tillfälligt är ont om pengar kanske man köper någon nyttopryl.

Man har inte fattat de subtila signaler som man borde ha förstått utan tänkte mera på vad som skulle underlätta. Lägger sen lite pengar på något man är övertygad om skulle blir en bra present med tanke på situationen. Kompletetar kanske med lite fina blommor.

Vad händer sen?
    Jo - man får en besviken och gråtande sambo som är sur ioch omöjlig i flera dagar. Snacka om att man tappar lusten att fundera på något till födelsdagar mm. Bäst att bara ignorera skiten. Sur sambo får man vad man än gör men genom att inte köpa något sparar men i alla fall lite pengar.

Visst - en hushålsvåg kanske inte är den perfekta presenten men även jag har fått en del konstiga presenter. Det är bara att se glad ut, skratta lite åt allt och leva vidare.

/Kjell

• Kjell2

Efterssom det inte handlar om presenten igentligen tycker jag du ska vänta lite tills du har lugnat ner dig avseende födelsedagen. Väldigt lätt att en diskussion får fel fokus annars.

Sen tycker jag ni ska diskuttera ert förhållande, varför du inte trivs, vad du vill ändra på mm.

Sen måste du vara beredda på att även i ett perfekt förhållande blir det fel ibland, någon tokig present, dumma ord, missuppfattnignar mm. Om man kollapsar i gråt och inte kan sova vid varje sådant tillfälle har man nog lite för stora förväntningar på ett förhållande.

/Kjell

• Kjell2

TS:
    Sen om du är hemma blir det lätt att du tar större delen av hushållsysslorna. Jag vet, har själv varit där när jag var arbetslös och frun jobbade. Väldigt lätt att man känner sig som en hemmaslav då.

Även om du såg det tvärt om kan en fin dyr våg vara ett sätta att visa dig uppmärksamhet och en respekt för det du gör. Han tänkte rätt men det blev väldigt fel.

Vissa saker tar tid att få fram, det räcker inte med ett snack. Och förändringen kommer inte blixtsnabbt heller. Att få min fru att förstå vissa saker har tagit tid och förändingen tar ännu längre tid.

Lycka till!
    Kjell

• Kjell2

Vad som man tycker är en bra present att få varierar nog väldigt mycket.

Själv vill jag inte ha kläder men skulle bli glad över hushållssaker som en riktigt bra kökskniv eller en polermaskin.

/Kjell

• Kjell2
    Anonym skrev 2009-05-25 13:43:22 följande:
    Ger ni bort köksartiklar till era män också?
    Jag har fått kökssaker från min fru och blivit glad. Aldrig ett fälgkors men andra verktyg.

TS: Häng inte upp dig för mycket på presenten, det leder inte frammåt. Ert probelm är att ni inte förstår varandra. Lös det först.

Att försöka ta reda på vad andra uppskattar för presenter är ointressant för er. Som du redan sett tycker en del att kökssaker är ok andra att det är på gränsen till skiljsmässoorsak.

/Kjell
  • Kjell2

Får alltid konstiga presenter från svärföräldrana
    godis, äter väldigt lite godis
    jackor, har de jackor jag behöver och sen är de fula
    en ölpump, ??????

men, bara le, se glad ut och tacka snällt.

/Kjell

Svar på tråden Besviken efter födelsedag - larvig? (långt)