• Roisin Dubh

Binda eller tampong?

Jag är lite nyfiken på vad som är populärast? Vad föredrar ni?
    Själv har jag alltid binda! Jag testade tampong ett par gånger i tonåren men tyckte det var krångligt och höll inte tätt. Nu är säkert tampongerna bättre än då men det samma gäller ju bindorna. När jag började med binda var det en centimetertjock planka utan vingar!

• Svar på tråden Binda eller tampong?
  • petrusjka

Coolt, Roisin! Get up Stand up - stand up for your right.

Nån som prövat den däringa "koppen", nu har jag glömt vad den heter...en gummigrej.

• Bella B

*skrattar högt* Vilka roliga beskrivningar om användning av bindor Känner igen mig precis, avskyr att ha binda så det blir bara nattetid... Tamponger är däremot toppen, de märks ju liksom inte.

• Trissan

Binda är inget för mig. Använder alltid tampong, förutom ibland på natten.

• Tinnie

Roisin du är inte ensam.. jag föredrar binda! Jag är helt övertygad om att kroppen mår bäst av ett fritt flöde... varför plugga igen Enda gången jag pluggar igen är när Moster Röd är på besök och jag ska på vattengympa.

• fröken

Jag föredrar oxå binda, använder bara tampong ibland, när nöden kräver det. Tycker det känns obehagligt att ha når inne i mig och är rädd att glömma!

Koppen heter väl keeper??

• Muminmamman

Mest binda faktiskt. Var lite halvnojjig om att tampongen skulle fastna i trådarna till spiralen (de hänger ju ner en bit) och att allt skulle följa med ut. *ryser*.

• Harmony

Jag använde nästan bara bindor. Kan knappt använda tamponger för min mens är så sparsam numera. Ibland räcker det med att bara använda trosskydd, då det inte ens blöder igenom dessa.

• Bea

Alltid tampong.
    Men nu har jag köpt ett paket bindor tills dess man kommer hem från bb. Kanske får man uppleva en flash-back från att man gick i högstadiet.

Vad är koppen keeper för något?

• Liv

Använder bara binda, förutom om man har otur och har mens på badsemestern. Då får jag krypa till korset och tvinga in en tampong.

• Erika

TAMPONG!! binda på natten men om jag har binda i 4 dagar istäck får jag svamp.

Svar på tråden Binda eller tampong?