• Roisin Dubh

Binda eller tampong?

Jag är lite nyfiken på vad som är populärast? Vad föredrar ni?
    Själv har jag alltid binda! Jag testade tampong ett par gånger i tonåren men tyckte det var krångligt och höll inte tätt. Nu är säkert tampongerna bättre än då men det samma gäller ju bindorna. När jag började med binda var det en centimetertjock planka utan vingar!

• Svar på tråden Binda eller tampong?
  • Mollystar

Nej du är inte ensam jag använder oxå bindor och bara tamponger om jag ska ut eller bara nån gång i bland , tycker det är skönare med binda.

• Anna B

Tampong för det mesta. Förut avskydde jag bindor och kunde inte förstå HUR folk kunde använda dem?? Nu har jag större trosskydd (lite styvare) vid mellanblödning/sparsam mens. Jag använde något tunnt normalstort trosskydd förut men den hade en förmåga att knögla ihop sig och fastna i behåringen *aj*.

• LillS

Oftast binda, tycker det är sååå obehagligt att dra ut tamponger, men ibland (vid bad t ex) blir det ändå tampong, de har ju sina fördelar de också =)

• lillen

Använde alltid tampong innan, men kom fram till att även om jag har tambong så måste jag ju ändå ha trosskydd eftersom det alltid kommer lite blod i början som förmodligen sitter nedanför tampongen. Detta är en helkonstig förklaring, hoppas att ni fattar vad jag menar. Därför använder jag i princip alltid binda eller trosskydd nu. Har också fått för mig att det är bättre med fritt flöde

Lady N....... när använder man de "nya" små trosskydden. Var tvungen att köpa ett paket när de var nya men har inte riktigt fattat när man ska ha dem. De är ju så jättesmå

• MalinI

Binda oftast. Tampong vid speciella tillfällen, semester, bad, när man går ut osv. Har ganska lite mens så det känns oftast obehagligt med tampong.

• Malibu

Jag använder alltid tampong, även på natten de dagar det blöder som mest, annars behöver jag inget skydd på natten. Använder always-tampongerna som är effektiva, men små, så det känns knappt att man har nån. Flödet är ändå fritt som jag ser det, det handlar ju faktiskt inte om att plugga igen direkt.

• Lady Namárië

Lillen, för mig har de funkat jättebra utom precis de första dagarna. De är bättre än stringtrosskydden, som har en tendens att sno sig och klistra fast sig på obehagliga ställen. Jag har alltid haft jätteliten mens, så de har liksom varit i lagom storlek som trosskydd. Det är först de senaste månaderna, när vi aktivt försökt göra barn, som jag börjat blöda riktigt mycket. Kroppen är en konstig manick..

• Fommpen

jag använder alltid tampong, förutom på natten..
    Har alltid string (en fixidé som följt med sen tonåren) å då passar det inte med binda. + att jag tycker att det känns äckligt när man känner att blodet kommer ut.

Svar på tråden Binda eller tampong?