• Roisin Dubh

Binda eller tampong?

Jag är lite nyfiken på vad som är populärast? Vad föredrar ni?
    Själv har jag alltid binda! Jag testade tampong ett par gånger i tonåren men tyckte det var krångligt och höll inte tätt. Nu är säkert tampongerna bättre än då men det samma gäller ju bindorna. När jag började med binda var det en centimetertjock planka utan vingar!

• Svar på tråden Binda eller tampong?
  • Hipsterlillamy

*skratt* Ja jag hade oxå den där centimetertjocka plankan i början...!!:)
    Nu har jag mest tampong!! Men oxå nån binda per gång!!!

• Smultronet

Jag skulle inte klara mig utan tamponger! Jag tycker det funkar jättebra och använder endast det (förutom på natten då jag har binda).

• Mercy

Gör precis som Smultronet...

• Mrs W

Tampong. Om jag någongång använder binda är det en ving-fri sådan. Jag _hatar_ de där vingarna, det spelar liksom ingen roll vad jag gör de lyckas alltid vika sig åt fel håll och klibba fast i håret därnere. Jag har vaxat bort en del av håret men nog sjutton lyckas dess eländiga vingar trassla in sig i det som finns kvar. Och det gör ont! Dessutom ser man så fånig ut när man dubbelvikt ska ta sig till toaletten för befria sina stackars hårstrån...

• cockey

Slår ett slag för tampongen, klarar inte av känslan av binda tycker det känns som jag gjort i byxorna*skratt*

• Elefjanten

Jag använder också bara tampong förutom på nätterna, tycker bindan knöglar ihop sig ock känns obehaglig

• petrusjka

Alltid tampong.
    Även på natten.
    Använder Ellen.
    Avskyr varma, klistriga, klibbiga bindor.

www.ellen.se

• Aleta

Jag kör också mest tampong förutom på natten. Bindor har liksom sina egna liv och rymmer... Och så plötsligt får vingarna för sig att leda runt mensen till bysorna istället för att hålla kvar.

• Roisin Dubh

OJ, är jag helt ensam om att ha binda här?

• Lady Namárië

Hihi, när jag var tonåring köpte mamma alltid hem bindor i storpack från sjukhuset där hon jobbade. De var så tjocka att jag var tvungen att sänka cykelsadeln.

Jag använder aldrig tampong - hat tvångsföreställningar om att den skall sprätta ut genom naveln på mig om jag böjer mig fram för häftigt. Inte särskilt troligt, men obehjälpligt grundlagt i tonårens bristande anatomikunskaper. Bör kanske tilläggas att jag har total navelfobi..

Jag gillar de nya pyttesmå trosskydden, de som finns i blå askar (jag petar alltid av plasten, så jag vet inte vad de heter). På natten behöver jag sällan binda överhuvudtaget.

Svar på tråden Binda eller tampong?