• agua

Det roligaste eran make/ sambo har sagt?

Finns ju en där man berättar det roligaste ens barn har sagt nu gör jag en för ens ens äkta hälft.

Jag kan börja
    Han- Vars ligger Hongkong?
    Jag- Är inte 100% men tror i Kina
    Han Jaha med en förundrad blick jag trodde de var Österikes huvudstad

En annan gång

Han- Vad pratar man i Afrika?
    Jag Beror väl på vars i Afrika man kommer ifrån?
    Han - men jag menar deras landsspråk typ som vi har svenska
    Jag- Men älskling Afrika är inte ett land det är en kontinent
    Han- Jaha??? ( ser ut som ett frågetecken)

Kanske ska nämna att nu har han köpt sig en världskarta xD

• Svar på tråden Det roligaste eran make/ sambo har sagt?
  • Yariija

Min man vaknar nästan varje natt och skriker rakt ut "Neeeeej Peter! inte kristallkronan!!!", var roligt förr men man vaknar ju varje gång ;) Det roliga är att han inte känner någon Peter och vet aldrig att det har hänt =)

• Aros

Jag, sambon och vår då 2½ åriga son som satt i sulky blev attackerade av en ... kamel! I Karlshamn av alla ställen dessutom. Sambon finner sig snabbt och ropar: kvinnor och barn först!! Varpå han slänger sig över en mur till en villa bakom oss. Kvar står jag med sulkyn som kamelen finner mycket intressant. Lyckas krångla ur sonen och klättra upp på muren med honom (sambon står då och ringer till sin MAMMA för att fråga henne om råd istället för att hjälpa oss) i sista sekund för sen smakar kamelen på sulkyn.

Han är verkligen en omtänksam sambo och pappa... oftast.

Stolt mamma till Agaton (2004) och Ludvig (2008)
  • IsadorasMamma

Har jag skrivit detta innan kanske? Men det är så kul tycker jag.

Min fd sambo & jag va ute och promenixade en vinterdag, det va riktigt riktigt kallt.

Rätt vad det är tittar han mig allvarligt i ögonen och säger med en bedjande min.
    ( tänk heltatuerad tuffing med kedjor och grejer)

"Snälla, snäääällla Daniela! Kan du inte sy tunikor till mig?"

Jag fick mest fram en krånglig min och ett "ehhhh"

Då ändrar han sig och säger frågande " Men sticka då?"

Jag fortfarande "Ehhh".

" Eller vänta!!! Lovika heter det ju!! Såna där vantar! Det menar jag!"

Att jag inte dog :D

• Morghana
    IsadorasMamma skrev 2009-07-28 23:44:58 följande:
    Har jag skrivit detta innan kanske? Men det är så kul tycker jag. Min fd sambo & jag va ute och promenixade en vinterdag, det va riktigt riktigt kallt. Rätt vad det är tittar han mig allvarligt i ögonen och säger med en bedjande min. ( tänk heltatuerad tuffing med kedjor och grejer) "Snälla, snäääällla Daniela! Kan du inte sy tunikor till mig?" Jag fick mest fram en krånglig min och ett "ehhhh" Då ändrar han sig och säger frågande " Men sticka då?" Jag fortfarande "Ehhh". " Eller vänta!!! Lovika heter det ju!! Såna där vantar! Det menar jag!" Att jag inte dog :D
    Hahahaa! Oh du MÅSTE sy upp ett gäng tunikor åt honom! I regnbågens alla färger!
  • AdoXa
    Aros skrev 2009-07-28 23:24:01 följande:
    Jag, sambon och vår då 2½ åriga son som satt i sulky blev attackerade av en ... kamel! I Karlshamn av alla ställen dessutom. Sambon finner sig snabbt och ropar: kvinnor och barn först!! Varpå han slänger sig över en mur till en villa bakom oss. Kvar står jag med sulkyn som kamelen finner mycket intressant. Lyckas krångla ur sonen och klättra upp på muren med honom (sambon står då och ringer till sin MAMMA för att fråga henne om råd istället för att hjälpa oss) i sista sekund för sen smakar kamelen på sulkyn. Han är verkligen en omtänksam sambo och pappa... oftast.
    Hahahaah, vilken fruktansvärt absurd och rolig historia! Speciellt att han ringde sin mamma för att be om råd mitt i all action. *asgarvar*
  • Gurkan

Min Sambo pratar i sömnen ofta (när han inte skriker och tror att jag är en ond klon eller något monster som ska döda honom). Det roligaste var när han helt plötsligt, mitt i natten presenterade sig:
    - XX heter jag!
    - Jaha och vem är du då? (säger jag lätt yrvaken)
    - Jag är en fisk
    - Jaha och hur ser du ut (nu har jag vaknat till och finner det hela mycket spännande eftersom han svarar mig)
    - Jag är blå med en röd keps!
    - Jaha och var finns du då?
    - I nilen!
    Sen vänder han sig om och börjar snarka. Jag fnittrade helt hysteriskt. Det är riktigt roligt när man kan prata med honom!

• Morghana
    Gurkan skrev 2009-07-29 00:24:11 följande:
    Min Sambo pratar i sömnen ofta (när han inte skriker och tror att jag är en ond klon eller något monster som ska döda honom). Det roligaste var när han helt plötsligt, mitt i natten presenterade sig: - XX heter jag! - Jaha och vem är du då? (säger jag lätt yrvaken) - Jag är en fisk - Jaha och hur ser du ut (nu har jag vaknat till och finner det hela mycket spännande eftersom han svarar mig) - Jag är blå med en röd keps! - Jaha och var finns du då? - I nilen! Sen vänder han sig om och börjar snarka. Jag fnittrade helt hysteriskt. Det är riktigt roligt när man kan prata med honom!
    Vid såna tillfällen skulle man ge hela sitt kungarike för en bandspelare!
    Haha..en fisk... och nästa natt kanske en daggmask?
  • THEA och Grodan

Min sambo: Kom och titta, Cola (vår katt) har något konstigt på magen.

Jag kommer och tittar, försöker sedan hålla mig för skratt (lyckas inget vidare )

"Älskling, det är bröstvårtorna"

Tilde 980430 och Alexander 070818 och nu satsar vi på en liten 2010
  • THEA och Grodan
    THEA och Grodan skrev 2009-07-29 00:29:12 följande:
    Min sambo: Kom och titta, Cola (vår katt) har något konstigt på magen.Jag kommer och tittar, försöker sedan hålla mig för skratt (lyckas inget vidare )"Älskling, det är bröstvårtorna"
    Han var riktigt rolig också kan jag tillägga
    Tilde 980430 och Alexander 070818 och nu satsar vi på en liten 2010
  • FamiLee

Fy f*n vad jag har skrattat! Tack alla ni som delat med er! Här hemma påstås det att man kan skriva en bok med uppföljare om mina felsägningar, och det kan nog stämma. Men min man kan också om han vill.
    Jag:Jag behöver verkligen få gå till frissan och fixa mitt hår.
    Han: Varför då? Det är väl fint?
    Jag:Det är så risigt, och torrt.
    Han: Men tvätta det då!

Eller min pappa: (inte svensk)
    Vad heter det? Det heter ju ett knott, men när det är flera?
    Jag: Ett knott, många knott, flera knott.
    Pappa: Jaha, jag trodde att det hette Ett knott, flera knottisar och många knottar!

Jag själv:
    Ligger i sängen o håller precis på att somna, min mamma som sov över vänder sig på madrassen i det andra rummet, varpå jag frågar maken: Åskar det?
    Han: Nej.
    Jag: Nehej, då är det väl hundens mage som kurrar då! Svarar jag argt, samtidigt som jag kom på att det var madrassen som lät. Somnade i stort sett direkt efter mitt konstiga uttalande. =)

Svar på tråden Det roligaste eran make/ sambo har sagt?