• agua

Det roligaste eran make/ sambo har sagt?

Finns ju en där man berättar det roligaste ens barn har sagt nu gör jag en för ens ens äkta hälft.

Jag kan börja
    Han- Vars ligger Hongkong?
    Jag- Är inte 100% men tror i Kina
    Han Jaha med en förundrad blick jag trodde de var Österikes huvudstad

En annan gång

Han- Vad pratar man i Afrika?
    Jag Beror väl på vars i Afrika man kommer ifrån?
    Han - men jag menar deras landsspråk typ som vi har svenska
    Jag- Men älskling Afrika är inte ett land det är en kontinent
    Han- Jaha??? ( ser ut som ett frågetecken)

Kanske ska nämna att nu har han köpt sig en världskarta xD

• Svar på tråden Det roligaste eran make/ sambo har sagt?
  • Meduziz
    När jag kände att det kanske var dags att åka in till förlossningen.
    jag: Jag tror fan att det är dags. Mina värkar försvinner inte i duschen och det gör ganska ont asså.
    Han: Är du säker? Det är torsdag, pannkakor på jobbet!

När dottern var alldeles nyfödd och lagt ett stort lass i blöjan:
    "Åh fy fan! Det är värre än tjära. Ouff, vad det stinker! Det slår till och med dina gravidfisar!"
    Ehm, tack älskling?

Och en bjuda på sig själv:
    Jag och karln var ute och bilade runt lite i stan och ser en fräsig bil parkerad.
    Han utbrister glatt "Åh, en sån där ser man inte ofta (nånting nånting) den är högerstyrd"
    Och jag låter bimbomunnen gå igång före hjärnan.
    "Va? Kan den bara svänga åt höger?"
    Mitt hjärta bubblar som poprocks i cola!
  • Tokern

Sambon är extremt morgontrött. När jag försöker väcka honom brukar han svara, i sömnen "stör mig inte nu, jag funderar."

• MajaLinnéa

Jag satt och sjöng i bilen, och min sambo (som körde) började plötsligt titta sig omkring. Upp i taket, ner mot pedalerna, bakåt mot baksätet.
    Till sist tittade han på mig och sa:
    -vad faaaan är det som låter?!

Jag:
    -det var bara jag som sjöng...

(kan tillägga att han hör mycket dåligt så det var svårt för honom att höra var det kom ifrån )

• Betty Boop

Jag och maken åkte i bilen och radion var på.

Jag frågar:
    - Vad är det här för kanal? (Jag syftade på radion alltså.)

Maken tittar konstigt på mig.
    -Va?

-Ja, vad är det här för kanal??

-Men det här är ingen kanal....

-Va?? Vad är det då?

Maken pekar ut genom fönstret på vattendraget vi åker förbi, och utbrister som om jag är den korkaste människan på jorden.

-Men älskling, det här är ingen kanal! Det är ju en konstgjord sjö!

Moahahaha!

• Pörcy

Betty Boop skrev 2009-08-02 22:44:08 följande:

Jag och maken åkte i bilen och radion var på.Jag frågar:- Vad är det här för kanal? (Jag syftade på radion alltså.)Maken tittar konstigt på mig.-Va?-Ja, vad är det här för kanal??-Men det här är ingen kanal....-Va?? Vad är det då?Maken pekar ut genom fönstret på vattendraget vi åker förbi, och utbrister som om jag är den korkaste människan på jorden.-Men älskling, det här är ingen kanal! Det är ju en konstgjord sjö!Moahahaha!
    HAHAHAHAHA!!!!!!!!!!
  • lanfear

Inte nått han sagt utan gjort

Makens kompis dator och skrivare strulade så maken(som är en otroligt bra vän *host* *host*) offrade sig själv och flög till kompisens hemstad för att fixa allt detta till honom.
    Jag ringer honom efter nån dag och han stönar och suckar och låter allmän irriterad! jag undrar vad han håller på med och han svarar att han håller på att fixa och installera skrivaren men datorn hittar inte skrivaren och allt är bara dåligt just nu!
    han radar upp alllllt han har gjort för att fixa den, men den vill sig inte.
    jag tänker lite och frågar på skoj: är skrivaren på då?...han tystnar, det låter lite i telefonen och sen säger han: jag svär om du berättar det här till NÅGON!!!!!!! sen läggar han på
    hahahahaha han hade inte satt på skrivaren..och så klart som en duktig och snäll fru som jag är höll jag mig en hel kvart innan jag berättade det till den första som ringde

• Multignutten

HAHAHA!

Nu äntligen kom jag på en grej som min man gjort!
    En kompis och maken hade köpt en raouter (stavning?) och skulle ha LAN hemma hos kompisen. De hade släpat dit datorer och börjat koppla ihop sig men raoutern vill inte, de ominstallerade, ominstallerade och ominstallerade igen. Kliade sig i huvudet och ringde en annan vän som är datoransvarig i vår kommun, han gav dem en massa tips men inget hjälper. Jag kommer förbi efter att ha varit ute med hunden och frågar hur det går, får sura blickar tillbaka så jag säger inget mer. Efter ytterligare en timma kan jag inte hålla mig, är ni säkra på att den inte är trasig? Då har de alltså hållit på en halv dag och krånglat och krånglat! De åker tillbaka med raoutern till affären och mycket riktigt, den är sönder! De får en ny och sen fungerade allt frid och fröjd! Ha, ha, ha!

En sak till kom jag på nu.

Maken åkte och shoppade efter jobbet för nån vecka sen, jag fyllde år och han skulle bl a köpa present och lite prylar inför vår flytt. Han ringer vid 18 tiden och säger att han blir lite sen, hade gått på fel buss. Den bussen stannade inte där han trodde, han fick åka ända in till centralstationen, en resa på nästan 30 min. Efter ytterligare en stund ringer han igen och säger att han blir ännu senare, var nått strul på stationen.
    Men igår fick jag veta vad som egentligen hänt, han hade gått på fel buss igen! Och denna buss går bara inte att ta fel på eftersom det bara går en linje till oss!
    Men det vågade han inte tala om när han ringde, han som har så bra koll på allting jämt! Ha. ha, ha!
    Kan jag leva länge på!

• The Kittycats

Ok det här är lite OT, men det involverar både mig och min sambo litegrann. Och det var jäkligt kul tyckte jag iaf.

Var det någon mer än jag som hörde fyrans nyheter på Tv kl 6 imorse?!
    Det var ett inslag om Spaniens bränder, och de visade en intervju med Spaniens premiärminister Zapatero. Så då ser man ju inte nyhetsuppläsaren under inslaget, men man hör ju.... En viskning som säger (tror det var hallåan); "han ser ut som Mr Bean"
    Ha ha så roligt ju!
    Försökte förklara för min sambo men han sov.....

• Horst
    lanfear skrev 2009-08-02 23:48:34 följande:
    Inte nått han sagt utan gjort Makens kompis dator och skrivare strulade så maken(som är en otroligt bra vän *host* *host*) offrade sig själv och flög till kompisens hemstad för att fixa allt detta till honom.Jag ringer honom efter nån dag och han stönar och suckar och låter allmän irriterad! jag undrar vad han håller på med och han svarar att han håller på att fixa och installera skrivaren men datorn hittar inte skrivaren och allt är bara dåligt just nu!han radar upp alllllt han har gjort för att fixa den, men den vill sig inte.jag tänker lite och frågar på skoj: är skrivaren på då?...han tystnar, det låter lite i telefonen och sen säger han: jag svär om du berättar det här till NÅGON!!!!!!! sen läggar han på hahahahaha han hade inte satt på skrivaren..och så klart som en duktig och snäll fru som jag är höll jag mig en hel kvart innan jag berättade det till den första som ringde
    Vilken god fru du är som berättar på FL. Det är ju inte så många som hänger här...
  • lumewi

Vi satt hemma hos några kompisar och prata om en granne som heter Dick och vi säger hur kan man döpa nån till Dick, och i England varför döper man någon till nått sådant där???
    Då säger min sambo Vet de vad det betyder där då.

och vi låg dubbelvikta i en kvart och han fatta ingenting.

Svar på tråden Det roligaste eran make/ sambo har sagt?