• Boothwalker

Retrovagnstråden 16

Välkommen till Retrovagnstråden!

Här hittar du oss som gillar allt som har med retrovagnar att göra. Tillsammans har vi ganska mycket kunskap om äldre vagnar och kan ofta komma fram till både ungefär hur gammal en vagn är och vilket märke det är på den.

Undrar du nåt om en äldre barnvagn så fråga gärna. Det brukar finnas i alla fall någon som har koll på vagnen antingen det är en 40talare eller en tidig 90talare. Har du frågor om hur man tar hand om och lagar eventuella slitningsskador så fråga oss gärna eller kolla på några av dessa ställen där har vi lagt in en del tips och annat kul för retrovagnsälskare:

www.retrovagnen.se
    retrovagnen.mylava.net
    bytes.retrovagnen.se
    www.retrovagn.blogspot.com

Vill du se fina vagnar så har många av oss bilder på sina vagnar i sina gallerier. Du är välkommen att titta på dem men låna dem inte till annonser eller liknande utan att fråga om lov. Det är inte uppskattat. Frågar man däremot är många av oss villiga att hjälpa till.

OBS! Denna tråd har en starkt beroendeframkallande verkan. Det är möjligt att du kommer att bli helt insnöad på galonsufletter, stänkskärmar och kromade chassin om du hänger här. Detta kan t ex orsaka hål i plånboken och en extas vid åsynen av en äldre vagn...!
  • Svar på tråden Retrovagnstråden 16
  • Boothwalker
    Swinghunny skrev 2009-06-03 13:17:29 följande:
    www.tradera.com/-9829-BRIO-9829-Dubbelvagn-60-tal-Saa-fin--auktion _93517688
    Länken
    Tills jag kommit på nåt bättre att skriva här har jag ingen gråtext. Typ...
  • Boothwalker
    Boothwalker skrev 2009-06-03 13:42:46 följande:
    Varför funkar det inte? Prövar igen
    NU gick det =)
    Tills jag kommit på nåt bättre att skriva här har jag ingen gråtext. Typ...
  • Mrs S E
    vagn
    Vad tycker ni om denna vagn? Vad skulle ni ge för denna? Den är lite skitig och nött. Blå manchester.
  • ElisaDay

Hej!

Har kärat ner mig helt i vagnar från 70-talet i manchester och "fyrkantiga" sufletter (finns det nåt bättre namn för det?!")
    Men vart fasiken hittar man det?
    Hittade en på blocket i brun manchester för tusenlappen, och det är helst brunt jag vill ha.. men den fanns i göteborg och jag bor i stockholm. Och nu är annonsen borttagen så den är väl redan såld, typiskt :P

• tamate
    AlexandraK skrev 2009-06-03 11:47:44 följande:
    TamateVisst är här mycket loppisar! Och urbilligt! Var var du någonstans? Hehe, plastpåsarna man får fylla för 10 eller 20 kr är min mammas favorit. Verkligen smart så dom inte behöver slänga något.
    min far bor i skurup och min mor i v vemmenhög så det var i den trakten. barnloppisen i V nöbbelöv var ju sjuk. För dom som inte varit där, man anmäler sig som säljare sedan märker man upp allting själv och lägge rdit dagen innan och så tar föreningen som håller i det 15 % (tror jag) det är i en gammal skola och på ovanvåningen är det leksaker och nedan våningen kläder och en del vagnar och dylikt. Det var helt sjukt mycket med folk, jag hade tur som var snabb med att plock ihop vad jag ville ha för sedan fick man stå i kö i säkert 2 h. det var ca en meter högt med kläder på 3 bord som var säkert 20 meter långa och kläderna låg på ett unj i storleksordning och folk rota och småslet åt alla håll. men man fick mycket för pengarna tyckte jag men det var jobbigt och hetsigt.
  • jagäraf
    Mrs S E skrev 2009-06-03 16:10:00 följande:
    Vad tycker ni om denna vagn? Vad skulle ni ge för denna? Den är lite skitig och nött. Blå manchester.
    Jag har köpt en sån i dåligt skick. Solblekt till tusen, rostigt chassi och trasigt innertyg i sufletten. Rejält slitna däck. Hade tillbringat ett antal år i en lada vad jag förstår. 200:- gav jag för den. Sen tog jag loss allt  tyg, sprättade bort innertyget i sufletten, köpte jättebillig textilfärg (29 och färgade manchestern med det (mörkblått). Tyget blev som nytt igen! Sen har jag sytt nytt innertyg till sufletten men där kom tyvärr projektet av sig så jag har ännu inget färdigt resultat att visa.
  • Ekorrfamiljen
    Veladis skrev 2009-06-02 22:25:24 följande:
    Lagt upp ett par fonton i mitt standardgaller också, nya för dagen då jag fick mail om en vagn. vad tycker ni?jag kan inte bestämma mig om den är snygg eller ej, därför får den nog flytta.
    Jag tycker den är superfin och har funderat på om jag inte skulle be dig sälja den till mig flera gånger, men behovet har ju inte riktigt funnits förut..
    The confused squirrel strikes again...
Svar på tråden Retrovagnstråden 16