Inlägg från: jagäraf |Visa alla inlägg
  • jagäraf

Retrovagnstråden 16

li bi skrev 2009-06-23 11:32:42 följande:
    Tack för tipset! ja det är avtagbara hjul så det kanske funkar! Har tyvärr ingen bild än, men ska försöka komma ihåg att lägga in!
    Då är det säkert bussningarna som är slut helt enkelt. Fråga i barnvagnsaffärer, i vissa har de bussningar, i andra ser de ut som frågetecken när man frågar efter såna. Här i Visby finns det bl a men jag har frågat på de stora barnvagnsaffärerna i Sthlm (minns inte vad de heter just nu) och de unga tjejerna där fattade inte vad jag snackade om!
  • jagäraf

Nu har jag och yngsta dottern varit på äventyr! Alltså, vi har bara hämtat vagnsunderredet som jag köpt av Alexxia och fått hit till ön med MissMios pappa. Äventyret bestod i att min bil har oljeläckage och inte kan användas så jag, som dagligen kört bil sedan jag tog körkort för 25 år sedan, har åkt buss med pirra och fastsurrat barnvagnsunderrede i svart plastsäck. Det var riktigt trevligt

Bilden är tagen med min mobil och går tyvärr inte att få större, dålig mobil mao. Den föreställer Ebba när vi väntar på bussen på Toftavägen uppe vid stan.

Tack Alexxia och MissMio! Och MissMios pappa framför allt. Nu ska här plockas delar

• jagäraf
    lurv skrev 2009-06-23 20:51:36 följande:
    Halloj i sommarvärmen!Sitter och tittar på Allsång på Skansen och vad är med där..... en 70-tals vagn
    En Emmaljunga, likadan som finns med i reklamen för någon av TV4:as kanaler, den med en stor rosa "puff" som det står en fyra på. TV4 plus kanske. Fin vagn, min dotter och jag tjoade samtidigt när vi såg den.
  • jagäraf
    Boothwalker skrev 2009-06-24 07:49:19 följande:
    svtplay.se/t/102897/allsang_pa_skansenMeh. Har jag helt fel men visst är det två saker som är galna med den vagnen?1. Knäppdel på spakchassi2. Den är inte isatt vettigt. (vilket iochför sig kan bero på att det är fel chassi)
    Ja, det ser minst sagt knasigt ut när man kollar ordentligt.
  • jagäraf
    li bi skrev 2009-06-24 10:17:58 följande:
    Nu har jag lagt in en bild i mitt galleri. Hoppas det funkade!
    Som sagt, inget galleri syns. Väntar med spänning
  • jagäraf
    li bi skrev 2009-06-24 10:38:04 följande:
    Ok, nu hoppas jag att det funkar! Är nybörjare...
    Jag TROR att du ska göra såhär: gå in på inställningar i menyraden högst upp (kugghjulet). Bland valen kryssar du i bildgalleri. Klart!
  • jagäraf

Nu funkade det! Jättefin vagn, min spontana reaktion är att det är en Emmaljunga Emelie från mitten av 80-talet. Om jag inte är helt felinformerad kom de 1986. Jag har en sån grön, du kan väl titta om du känner igen den så att säga. Min har dock andra hjul för de som satt på är helt förstörda.

• jagäraf

li bi, nu när jag sett din vagn är jag helt övertygad om att det är bussningarna som är slut i hjulen. De emmaljungavagnar jag har från 80-talet har samma problem. Finns som sagt att köpa nya.

• jagäraf

Vad snygg den var tvåfärgade, förresten. Mycket snyggare än min gröna. Har din också storblommigt eller vad man ska kalla det, innertyg? Jag tycker den har snyggt tyg inuti.

• jagäraf
    li bi skrev 2009-06-24 11:02:23 följande:
    Om man vill byta hjul, är det svårt att få tag på reservhjul? Eller är det byta bussningarna som gäller? Själva gummit ser det inte ut att vara något större fel på.Din vagn ser ju väldigt lik ut, men jag är ju ingen vagnexpert så jag vet inte vad jag ska titta efter. Men det är min favoritmodell på vagnar!
    Om dina däck är okej tycker jag du ska nöja dig med att byta bussningarna. De däck som sitter på min är egentligen till en Brio och visst är den snygg även med de men det är alltid roligast att ha original, tycker åtminstone jag. Min hade gulaktiga däck som hade vittrat sönder helt, två av dem hade inget gummi alls förresten.
Svar på tråden Retrovagnstråden 16