• Anonym

Vad händer om man "överger" sitt barn

Vad händer om man kontaktar Soc och kräver en placering av sitt funktionshindrade barn? Kan de tvinga en att ta hand om barnet? Har man rätt att kräva hur barnet ska få ha det i annat boende?

• Svar på tråden Vad händer om man "överger" sitt barn
  • Anonym (jag)

Man kanske kan prova med att få avlastning till en början och se om det kanske är en bättre lösning än att "överge" barnet?

• Anonym (F)

Soc gör en utredning av dig som mor och sätter barnet antagligen i familjehem tills utredningen är klar där de sedan beslutar hur de ska gå vidare.

Om du har ett funktionshindrat barn varför ansöker du inte om avlastning för?

• Anonym

Hur går en utredning till? Kontaktas familj och arbetsgivare?

• Anonym

Är de på grund av att dit barn har funktion hinder du funderar på att "överge" barnet?

Sen om du nu överger dit funktinos hindrar barn och har andra bran eler i fram toden skulle få fler barn? Hur skulle du gör med dessa barn då?

Avslaning tror jag personlign är bäste både för dig och branet.

Men kontaka soc hör vad de har för hjälp stöd att erbjuda.

• aggexa

Nej, du har inte rätt att kräva något om du inte själv ansvarar för ditt barn.
    Jag tolkar din TS som ett desperat rop på hjälp.
    Har du fått avslag på ansökning om stödfamilj?
    Har ditt barn fått diagnos?

Anonym skrev 2009-05-30 09:30:35 följande:
    Vad händer om man kontaktar Soc och kräver en placering av sitt funktionshindrade barn? Kan de tvinga en att ta hand om barnet? Har man rätt att kräva hur barnet ska få ha det i annat boende?
  • Anonym

Avlastning är inte lösningen utan mitt barn måste få ett nytt boende p.g.a. privata orsaker som jag inte kan gå in på här.

• Anonym

Adoptera bort det istället?

• Anonym

Jag ska väl kunna kräva att barnet får det bra? Det här är för allas bästa.

• Anonym
    Anonym skrev 2009-05-30 09:53:08 följande:
    Avlastning är inte lösningen utan mitt barn måste få ett nytt boende p.g.a. privata orsaker som jag inte kan gå in på här.
    Då får du bästa svar hos soc. Ingen har kan ge dig ett korrekt svar dels för att ingen här tar beslutet men också för att de int evet orsken till allt detta.

Vänd ig til social tjänsten de kan besvar din frågor. Lycka till!
  • Anonym

Jag tror inte att adoption är lösningen, vem adopterar ett sjukligt barn?

Svar på tråden Vad händer om man "överger" sitt barn