• Anonym

Vad händer om man "överger" sitt barn

Vad händer om man kontaktar Soc och kräver en placering av sitt funktionshindrade barn? Kan de tvinga en att ta hand om barnet? Har man rätt att kräva hur barnet ska få ha det i annat boende?

• Svar på tråden Vad händer om man "överger" sitt barn
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-05-30 09:54:43 följande:
    Jag ska väl kunna kräva att barnet får det bra? Det här är för allas bästa.
    De bedömmer soc om barnet får de bra och om de är de bäst alternativet.
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-05-30 09:55:45 följande:
    Jag tror inte att adoption är lösningen, vem adopterar ett sjukligt barn?
    Det är många! 
  • Anonym

Skulle bara vilja veta vilka rättigheter man har och vad man kan "kräva". Jag har goda privata skäl till mitt beslut. Det betyder inte att jag inte älskar mitt barn.

• Anonym
    Anonym skrev 2009-05-30 09:58:06 följande:
    Skulle bara vilja veta vilka rättigheter man har och vad man kan "kräva". Jag har goda privata skäl till mitt beslut. Det betyder inte att jag inte älskar mitt barn.
    Jag förstår dig helt! 
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-05-30 09:57:42 följande:
    Det är många! 
    Har jag svårt att tro. Det tar väl flera år att hitta någon som vill adoptera ett sjukt barn, om det någonsin går.
  • Anonym

Någon som har erfarenhet av något liknande?

• Anonym (??)
    Anonym skrev 2009-05-30 10:00:04 följande:
    Har jag svårt att tro. Det tar väl flera år att hitta någon som vill adoptera ett sjukt barn, om det någonsin går.
    Skäms du för ditt barn eftersom du skriver så här?
  • aggexa

Som jag tidigare skrev, du kan inte kräva något om du inte ansvarar för dina barn. "Överger" du dem så överger du dem och då är det upp till soc att hitta bästa lämpliga lösning av problemet.

Anonym skrev 2009-05-30 10:02:00 följande:
    Någon som har erfarenhet av något liknande?
  • Anonym

Jag skäms absolut inte för mitt barn och jag vill inte överge mitt barn. Men jag vill att barnet ska få det bra hos en annan vårdnadshavare och att vi kan ha en fortsatt fin kontakt. Jag vill ha inflytande över hur mitt barn får det eftersom jag är mån om att mitt barn får det bra.

• Anonym
    Anonym skrev 2009-05-30 10:00:04 följande:
    Folk andopter sjuk bran från andra länder så de går med svenksa bran också!
Svar på tråden Vad händer om man "överger" sitt barn