Vad händer om man "överger" sitt barn
Vad händer om man kontaktar Soc och kräver en placering av sitt funktionshindrade barn? Kan de tvinga en att ta hand om barnet? Har man rätt att kräva hur barnet ska få ha det i annat boende?
Vad händer om man kontaktar Soc och kräver en placering av sitt funktionshindrade barn? Kan de tvinga en att ta hand om barnet? Har man rätt att kräva hur barnet ska få ha det i annat boende?
Skulle bara vilja veta vilka rättigheter man har och vad man kan "kräva". Jag har goda privata skäl till mitt beslut. Det betyder inte att jag inte älskar mitt barn.
Någon som har erfarenhet av något liknande?
Som jag tidigare skrev, du kan inte kräva något om du inte ansvarar för dina barn. "Överger" du dem så överger du dem och då är det upp till soc att hitta bästa lämpliga lösning av problemet.
Jag skäms absolut inte för mitt barn och jag vill inte överge mitt barn. Men jag vill att barnet ska få det bra hos en annan vårdnadshavare och att vi kan ha en fortsatt fin kontakt. Jag vill ha inflytande över hur mitt barn får det eftersom jag är mån om att mitt barn får det bra.