• Culete

Pimp My Popcorns!

Ikväll var första ggn på ruskigt länge som vi åt popcorn.
    Det blev det vanliga med lite smält smör och salt.

Det måste ju finnas massor av variationer på både smak och färg så nu vänder jag mej till er.

Ge mej mängder av roliga ideer för hur jag kan variera popcornen!

I Holland vet jag att det var vanligt med socker tex. Sen finns dom ju i massvis av färger (hur gör man hemma?)...

Kanske finns det någon kul popcorn-dipp och har ni tips på hur man smal-poppar utan popcornmaskin? =)

Kom igen och pimpa dom för fullt! =)

• Svar på tråden Pimp My Popcorns!
  • lilla sandra

På lågstadiet hade vi klassfest o då var det en mamma som hade gjort choklad-doppade popcorn. Minns fortfarande hur underbart gott det var.
    Själv brukar jag ha på pommesfrites krydda istället för salt.

• franzjager

favoriten är ju socker på...Holland?
    trodde det var typiskt tyskt.
    men aromat är oxå gott.

• Culete

Kul! =)

Jag bodde i Holland en tid, och där var det jag stötte på sockrade popcorn... =)

Fler tips? =)

• h8him

Popcornhalsband är rätt roliga, popcorn med lökdip är gott! Testa blanda lite karamellfärg i oljan innan du värmer popcornen, det borde ge lite färgskiftningar.

• leon2010

Kolapopcorn
    och
    popcorn med grillkrydda

får bli mitt tips

• tidigareplatt

Om du bor i en större stad så kanske där finns någon butik med typiskt amerikanska varor? Jag köpte jättegod cheddarkrydda till popcorn i en affär i Malmö.

• levandecharader

Apropå färgade popcorn såg jag nånstans att det fanns färgade salt dom använde sig av, hittar inte sajten jag såg det på nu, men...

• Bakar

jag älskar popcorn med piffi/grillkrydda eller citronpeppar såå göööötttt

Svar på tråden Pimp My Popcorns!