• Anonym

Inga kompisar, ingen pojkvän. Snälla läs.

Jag är så ensam, och vet inte hur jag ska lösa situationen. Jag har aldrig haft mycket vänner, men har istort sett alltid haft en pojkvän förutom de sista tre åren.

Jag hade ett par vänner, men båda har flyttat flera mil ifrån mig. Den ena ca 100, och den andra ca 30. Jag bor i min hemstad men känner INGEN här.
    Jag känner mig så ensam. Jag har aldrig någon att umgås med. Jag är oftast blyg i början, och har svårt att ta kontakt med människor, och framför allt hålla kvar vänskapen genom att försöka hålla den vid liv. Jag har så dåligt självförtroende och tror att alla tycker att jag är tråkig.. och då blir jag skittråkig. Jag försöker få roliga saker att säga, men det går inte.. Jag kommer aldrig på några bra samtalsämnen med folk jag inte känner. Därför tycker jag att det är jobbigt att träffa nya människor eftersom jag känner mig så tråkig.

Jag har träffat en underbar kille som jag blivit jättekär i, men nu har det kommit fram att han inte vill ha mig..

Jag vet inte vad jag ska göra. Jag får panik över att jag är så ensam. Jag vill ha någon att umgås med, prata skit med, gå ut och gå med, sola, gå ut och ta en öl någon gång ibland.. En kompis.

Det är så jobbigt det här. Det känns som att jag är världens tråkigaste människa, men jag är det inte egentligen, jag är bara så blyg. Jag hamnar jämt i bakgrunden.

Jag är 26 år, men det känns som mitt liv har tagit slut.

• Svar på tråden Inga kompisar, ingen pojkvän. Snälla läs.
  • grön banan

Jag kan bli din kompis; åtminstone brevkompis. Var bor du? Jag bor i Skåne. Kan även tipsa dig om Vi föräldrars Kontakten som du hittar på nätet o i tidningen. Sätt in en annons om att du önskar kompis nära dig. Jag träffade min kille sen 10 mån via kontaktannons i lokaltidningen.

• Anonym (glader)

Hej Ts!!

Jag känner igen mig i dig.....fast jag har tur att ha min mysiga sambo...
    men vänner finns inte...
    Var bor du?

• drakvinge

Ja var bor du? Det kanske finns nån här som också söker vänner.
    Har få vänner, det är svårt att träffa nya kompisar :S

• Anonym

Jag har inga barn heller. helt ensam.

• grön banan
    Anonym skrev 2009-06-01 12:32:22 följande:
    Jag är så ensam, och vet inte hur jag ska lösa situationen. Jag har aldrig haft mycket vänner, men har istort sett alltid haft en pojkvän förutom de sista tre åren. Jag hade ett par vänner, men båda har flyttat flera mil ifrån mig. Den ena ca 100, och den andra ca 30. Jag bor i min hemstad men känner INGEN här. Jag känner mig så ensam. Jag har aldrig någon att umgås med. Jag är oftast blyg i början, och har svårt att ta kontakt med människor, och framför allt hålla kvar vänskapen genom att försöka hålla den vid liv. Jag har så dåligt självförtroende och tror att alla tycker att jag är tråkig.. och då blir jag skittråkig. Jag försöker få roliga saker att säga, men det går inte.. Jag kommer aldrig på några bra samtalsämnen med folk jag inte känner. Därför tycker jag att det är jobbigt att träffa nya människor eftersom jag känner mig så tråkig. Jag har träffat en underbar kille som jag blivit jättekär i, men nu har det kommit fram att han inte vill ha mig.. Jag vet inte vad jag ska göra. Jag får panik över att jag är så ensam. Jag vill ha någon att umgås med, prata skit med, gå ut och gå med, sola, gå ut och ta en öl någon gång ibland.. En kompis. Det är så jobbigt det här. Det känns som att jag är världens tråkigaste människa, men jag är det inte egentligen, jag är bara så blyg. Jag hamnar jämt i bakgrunden. Jag är 26 år, men det känns som mitt liv har tagit slut.
    Har läst hela ts nu. En riktig vän bryr sig inte om ifall man har svårt att hitta på saker att prata om, men det kan va svårare att starta upp en relation. Fundera på vad som gör att du har svårt med det. Är det bara blyghet eller rädsla att säga fel saker? Jag tycker det är viktigt att ha kompisar även om jag har en partner. De fyller olika funktioner.
  • Anonym

Ja, det är jättesvårt när man är över 20, jobbar på en liten arbetsplats och ännu jobbigare att bo i sin hemstad och inte känna någon. Har ingen kontakt med mina gamla klasskompisar, hade iofs inte bra kontakt i skolan heller...

Skulle vilja byta stad helt, men då är det det här med självförtroendet och min blyghet.

Tack för era svar!

• grön banan
    Anonym skrev 2009-06-01 12:37:16 följande:
    Jag har inga barn heller. helt ensam.
    Vill du brevväxla? Du kan inboxa mig i så fall. När du träffar nya människor, så tala om att du har svårt att komma på saker att säga, så kan de sköta snacket i början o få igång dig.
  • drakvinge

Vad har du för intressen? Du kanske kan gå nån kurs i nåt du är intresserad av och då träffar du andra människor med samma intresse och då kanske det är lättare att prata när det finns någonting konkret att prata om.

Svar på tråden Inga kompisar, ingen pojkvän. Snälla läs.