• Anonym

HON kallade MIG tjockis?!

Att människan bara har mage... En släkting till mig är det. Hon är extremt överviktig, väger nog en 130 kilo till sin medellängd.
    Jag är anorektiker (dock normalviktig) och väger nu i v36 60 kilo. Har fruktansvärd ångest över det här med min vikt, trodde det var uppenbart för folk när man har anorexi...

Men ändå när vi ågs igår säger hon "Hej, tjockis!!" Alltså... Jag VET, jag är känslig, men detär en så öm tå. Hur kan man med, som riktigt stor själv, att kalla en höggravid anorektiker tjockis?! Suck...

Nåväl, ska försöka lägga det bakom mig, vet ju att hon inte menade något illa och jag är dessutom för feg för att säga ifrån så får väl skylla mig själv. Ville mest vräka ur mig det så jag kan gå vidare...

• Svar på tråden HON kallade MIG tjockis?!
  • Elyse

Du tror inte att hon försökte vara rolig. Den kommentaren från henne är ju så absurd att det blir kul.
    Bara för att man är gravid anorektiker behöver man ju inte vara totalt humorbefirad

• Anonym

Förstår hur du känner, ibland verkar det som att alla har frikort på att vara dumma i huvudet när det gäller graviditeter. Jag har ingen ätstörning men uppskattar INTE att bli kallad tjockis av korkade människor. Säg nått elakt tillbaka, varför ska hon ha rätt att göra dig ledsen och inte vice versa, bara för att hon inte är gravid? "Ja, jag är ju i alla fall gravid, du då? Vad är din ursäkt?"

• Ninso

Hon menade nog inget illa med det, det är väl ganska vanligt att kalla gravida kvinnor för 'tjockis'. Men jag förstår att det kanske inte är så kul.

• Anonym
    Elyse skrev 2009-06-01 13:14:29 följande:
    Du tror inte att hon försökte vara rolig. Den kommentaren från henne är ju så absurd att det blir kul.Bara för att man är gravid anorektiker behöver man ju inte vara totalt humorbefirad
    Kanske... Jag vet inte . Jag är inte alls humorbefriad däremot! Tycker bara inte min vikt är riktigt kul att skämta om Men jag är nog lite gnällig också... Iallafall när det gäller detta.
  • systersandra

Naturligtvis måste hon skämtat.Glöm allt,du vet ju själv att du inte är tjock, och hon vet förmodligen att hon är tjock.
    Hon kanske kallade dig tjockis för att du är gravid,vet att det inte är kul men hon kanske tyckte det fanns lite komik i att en tjockis kallar en smal person tjockis.

• Anonym
    Anonym skrev 2009-06-01 13:15:23 följande:
    Förstår hur du känner, ibland verkar det som att alla har frikort på att vara dumma i huvudet när det gäller graviditeter. Jag har ingen ätstörning men uppskattar INTE att bli kallad tjockis av korkade människor. Säg nått elakt tillbaka, varför ska hon ha rätt att göra dig ledsen och inte vice versa, bara för att hon inte är gravid? "Ja, jag är ju i alla fall gravid, du då? Vad är din ursäkt?"
    Hehe, ja egentligen vill jag väl säga ngt, men vågar inte. Är alldeles för feg tyvärr, så får väl stå ut... Bara en månad kvar! =/
  • Anonym
    Ninso skrev 2009-06-01 13:16:08 följande:
    Hon menade nog inget illa med det, det är väl ganska vanligt att kalla gravida kvinnor för 'tjockis'. Men jag förstår att det kanske inte är så kul.
    Nej, jag tror inte heller hon menade något illa. Hon är ju snäll och jag gillar henne Men såna ord etsar sig fast som f-n tyvärr!
  • Anonym
    systersandra skrev 2009-06-01 13:18:29 följande:
    Naturligtvis måste hon skämtat.Glöm allt,du vet ju själv att du inte är tjock, och hon vet förmodligen att hon är tjock.Hon kanske kallade dig tjockis för att du är gravid,vet att det inte är kul men hon kanske tyckte det fanns lite komik i att en tjockis kallar en smal person tjockis.
    Ja, det vr nog så. Vet ju att det inte är något att hetsa upp sig för, men just såna ord sätter sig stenhårt i hjärnan på mig... Men det är ju givetvis inte hennes fel heller, hon kan ju inte hjälpa att jag är uberkänslig!
  • Elyse
    Anonym skrev 2009-06-01 13:17:59 följande:
    Kanske... Jag vet inte . Jag är inte alls humorbefriad däremot! Tycker bara inte min vikt är riktigt kul att skämta om Men jag är nog lite gnällig också... Iallafall när det gäller detta.
    Men välj då att skratta åt det. Inte för att det var stor humorkonst från hennes sida, utan för att det var så fantastiskt absurt. Nästa gång du träffar henne så fråga på skämt om hon är gravid
  • Anonym

Jag tänker inte påstå att jag förstår precis hur du känner men jag tog själv illa vid mig när folk kommenterade min vikt/tjocklek/mage under graviditeten (f.d. anorektiker, ätstörning UNS, vägde bra mycket mer än 60 kilo i v 36). En gång lyckades jag svara "ja, och jag har en ursäkt" när jag fick ett "hej, tjockis" men det är verkligen inte så lätt. Jag försökte byta ämne så snart som möjligt varje gång för att snabbare kunna skaka av mig det. Varför skulle det vara ett lämpligt skämt ens när man inte har problem med ätstörningar?

Svar på tråden HON kallade MIG tjockis?!