Inlägg från: sarismaris |Visa alla inlägg
  • sarismaris

För alla oss som gillar LINDEX - del 8

zasata skrev 2009-07-30 20:39:31 följande:
    det är okej, tyckte den var så fin.. men så är frågan.. HUR många overaller är för många.. den skall komma i okt och har nog minst 5 redan i 56/62..
    Ja, men då kan h#n nog behöva en i 68 också innan vintern är slut! {#lang_emotions_smile}

Min äldsta är född i slutet av november och hon hade 3 overaller den vintern. Först en fleece i 56 (tills hon va ca 1,5 mån) sen en hemstickad som nog motsvarade ca stl 62/68 (från 1,5 till ca 3,5 mån) och till sist en fleece i 68.
    Towa 051125 & Ella 080413
  • sarismaris
    zasata skrev 2009-07-30 21:00:32 följande:
    men det där har jag ju redan... jaja.. stackars barn får bli bortskämda helt enkelt.
    Fast du skrev inte att du hade i 68. Bara 56/62!
    Ja de är ju faktiskt bara små en gång! Klart man ska skämma bort dom när det finns så mycke fint! {#lang_emotions_laughing}
  • sarismaris

Idag va jag in en sväng på Lindex innan jobbet. De började med halva rea-priset idag! Och hade dessutom hängt fram lite nya reakläder! Gissa om jag handlade "lite" till...!? {#lang_emotions_wink}
    Hade sån tur att mitt paket kom just när jag var därinne också! Kan inte bli en bättre start på dagen! {#lang_emotions_laughing}

• sarismaris

Detta handlade jag:
    * 2 par rosa Bamse mjukisbyxor 39,50 kr/st
    * 1 randig Bamsebody 29,50
    * 3 par rosa Bamse strumpbyxor 14,50 och 24,50 kr/st
    * 2 jeansklänningar 64,50 kr/st
    * 1 par svarta strumpor 9 kr
    * 1 röd velourjacka 24,50 

Betalade 275,50!! (använde en 50kr-rabatt också)

Behöver jag säga att jag är nöjd?! {#lang_emotions_laughing}

• sarismaris
    Finesse skrev 2009-07-31 12:11:31 följande:
    härligt! nån som vet hur länge att paket får ligga på lindex?
    21 dagar tror jag det är!
  • sarismaris
    Xgirl83 skrev 2009-07-31 15:07:38 följande:
    Nu har jag också fyndat lite på halva reapriset. NU hade de hängt fram de tjocka FIX-jackorna från i höstas, som jag ville köpa på rean efter jul men som aldrig sattes ner. Men roligare att fynda dem nu när de snart ska användas. Det blev en rosa för den röda fanns tyvärr inte i dotterns storlek. Börjar bli lite trött på cerise, men men. 150:- kostade de.I övrigt fanns nästan inget alls på rean på barnkläder. På stl 86-122 var det nu bara ETT ställ där både pojk och flick hängde. Men sen fanns det ett ställ med ytterkläder där då FIX-jackorna och termobyxor hängde, plus att de hängt fram överblivna overaller också. Men det var bara bävernylon och det vill jag inte ha.Till mig blev en tjock kofta och strumpor och trosor.
    Jag skulle också vilja fynda vinterkläder på rean... Men i "min" lilla butik har de inte haft med några ytterkläder alls på rean i stl 86-122!! Tråkigt! {#lang_emotions_frown}
  • sarismaris
    Xgirl83 skrev 2009-07-31 22:37:45 följande:
    Lite OT men handlar ju om barnkläder så... Brukar ni ha nån extraoverall på dagis? Behövs det? Vi har dels en gammal ärvd bävernylon-overall med galondetaljer liggandes i dotterns stl, plus två stycken 2-delade set (ett Didriksons-set och ett Lindex Outwear). Vi kommer ju inte få använding för allt detta här hemma utöver overallen som ska införskaffas.
    Har du ändå kläder över, så kan du ju lika gärna hänga en uppsättning på förskolan! Men har man en bra overall som står emot blötan, så behövs ju egentligen ingen extra. (Såvida det inte handlar om ett barn som precis börjat va utan blöja eller så, DÅ kan det va riktigt bra att ha!)
  • sarismaris

Har just bidragit med några bilder i bt!

• sarismaris
    Anette81: Jag hade riktig tur med Bamsebyxorna!! I min butik har det hängt TVÅ par kvar av de rosa mjukisarna länge. Ett par i 86 och ett par i 104 (= mina barns storlek!) Jag har tänkt att de borde ju komma med på rean eftersom att de har funnits såpass länge, och det fanns ju bara två par kvar. I tisdags frågade jag en av expediterna om de inte borde va med på rean, men nää, det påstod hon att de inte skulle.. Men i fredags när jag var där igen så hade de hängt dom på rea-stället! Å jag var där precis minuterna efter de hade öppnat, så jag hann knipa dom! {#lang_emotions_smile}

Bamsebodyn hängde inte på reastället ens i fredags, men då frågade jag en annan expedit och sa att jag sett dom på rea i en annan butik. Hon kollade i kassan men de gick in på ord pris. Men eftersom det bara fanns tre stycken kvar så satte hon ner priset på dom! Det lönar sig att vara en tjatig, frågvis kund ibland! {#lang_emotions_wink} Strumpbyxorna med Bamse har de inte heller haft med på rean förut, utan hade hängt dit dom i fredags. Likaså resten av det jag shoppade i fredags - inget av det var med i tisdags när jag var in! Helt perfekt att de började med halva rea-priset också i fredags, och att jag började jobbet sent så jag hann vara där när de öppnade!
  • sarismaris
    charmmiss skrev 2009-08-01 21:19:15 följande:
    vilka söta tjejer! de jeans klänningarna var ju jättefina, skulle jag vilja ha till mina småtjejer. De har jag inte ens sett innan rean.
    Ja, jag är nöjd med jeansklänningarna! Söta, och dessutom tunna och mjuka!
    Nackdelen är att det är tryckknappar hela vägen fram, och lilla tösen (15 mån) tyckte såklart att det va jätteroligt att knäppa upp allihopa.. Och det va inte lätt att få henne att stå stilla så man kunde knäppa dom igen.. Så hon lär väl blotta sig varje gång hon ska ha klänningen på sig! {#lang_emotions_wink} Men men.. den kostade ju iaf bara 64,50! {#lang_emotions_laughing}
Svar på tråden För alla oss som gillar LINDEX - del 8