• Snorky

För alla oss som gillar LINDEX - del 8

Plummy skrev 2009-08-17 21:37:09 följande:
    Vad var kupongen på denna gång??
    handla för 400:- o få 100:- i rabatt osv
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221, shoppingdagbok: snorkysshopping.bilddagboken.se
  • Snorky
    Lilaa skrev 2009-08-17 21:43:41 följande:
    Skulle beställa men koderna med 50 kr rabatt funkar inte på mig.
    skulle du använda de ihop med andra rabatter menar du, eller för sig? för de går inte ihop med andra rabatter. Inte heller funkar 25%:aren ihop med 100:- vid köp för 400:-... såvida man inte köper nåt som hamnar "utanför" 400:-, 800:- osv...
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221, shoppingdagbok: snorkysshopping.bilddagboken.se
  • Snorky
    star67 skrev 2009-08-18 12:27:50 följande:
    jag har använd min kopung köp för 400 och få 100 men en vara vill lämna tillbaka och just nu jag behöver inte något annat får jag tillgodo kort? eller jag måste ta något annat??
    jag tror du förlorar rabatten om du lämnar tillbaka och inte ska ha något annat.
  • Snorky
    star67 skrev 2009-08-18 17:17:26 följande:
    ja jag har frågat förut men om man tar tillgodo kort tänkte jag?? eller om man köper något som inte är på rea och byter den mot något annant när man behöver?? kan det funka tror du, just nu jag behöver bara mössa och vantar men tänker köpa från hm.
    jag tror inte du kan få tillgodo när du använt kupong? Isf skulle man ju kunna utnyttja det o göra så med kuponger jämt. Kanske om du provar att lämna tillbaka utan kvitto???
    Jag vet inte hur det är när man byter till annan vara när kupongen gått ut. Har hört att man får byta storlek, men inte till annan vara för då förlorar man rabatten. Så vill du ha rabatten får du väl helt enkelt behålla el byta till nåt annat. Ta nåt som går åt... typ strumpor, plyschbyxor etc
  • Snorky
    star67 skrev 2009-08-18 17:49:10 följande:
    ja men har redan köpt 6 p strumpor och 3 st plyschbyxor + att hon har flera byxor nu. och har handlat två påsar på rea. de vill inte byta något utan kvitot + den var på rea. men kanske få se om jag kan hitta något hårfärge om det går.
    ja, nåt borde du väl hitta Du får handla i större storlekar sånt som behövs senare. Jag köpte bla ett par överdragsbyxor i en storlek större, det kommer ju ändå behövas i vår. O velour i nästa storlek har jag också köpt på mig, för sen vet jag att det kommer vara urplockat i rätt storlekar när väl behovet finns.
  • Snorky
    Lilaa skrev 2009-08-18 19:53:13 följande:
    www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=633... de här var fina förresten. Vilken storlek tror ni på min son som är 75 cm. 80 eller 86??
    det fanns ju inte så mkt att välja på eftersom 86 är minsta storleken.
    Men de var superfina. Fy, vad sugen jag blir... men jag har handlat tillräckligt på Lindex nu!!! Ja, öht... vill inte räkna hur mkt jag egentligen har shoppat för senaste månaden Nu borde jag koncentrera mig på att sälja på tradera
  • Snorky
    fritzie76 skrev 2009-08-18 20:26:56 följande:
    Jag tycker det är så svårt med storlekar...ska beställa overaller och jackor nu till barnen men tvekar på vilka storlekar jag ska ta... Dottern är 83-84 cm lång nu...ska jag ta stl 86 eller 92? Har tänkt köpa FIX-overall och jacka. Har hört att de är ganska stora..men räcker det med stl 86? Känns inte rätt att ta den storleken..men inte roligt om hon drunknar i overallen...
    på jackan så tror jag absolut stl 86 räcker... min son hade 86 på fix-jacka förra året och då var han runt 90 lång!! Jag funderar tom på att prova den i år o se om den funkar fortfarande
    I overall hade jag dock tagit större.... 92 borde behövas om den ska räcka hela vintern.
  • Snorky
    Finesse skrev 2009-08-18 20:38:15 följande:
    jag har fix ws och har 92 på den.. min dotter var 78 cm lång när jag köpte den å då var 86 förlitet.. nu är hon 85,5 cm å det var bra att jag inte behöll 86..
    men ws är ju ett helt annat plagg? kanske dumt att jämföra den mot en vinterjacka, eller fattade jag fel?? För vi har haft både ws och vinterjacka och jackan är bra mkt större än ws:en!! Fick lov att gå o kolla nu och ws:en i stl 98 ovanpå jackan i stl 86 är ju typ lika stora... ws:en är lite längre i armarna, men då skiljer det ju också 2 storlekar. Jackan är bredare än ws:en.
  • Snorky
    Tvillingmamma2007 skrev 2009-08-18 20:47:57 följande:
    Grr har inte shoppat några velourisar ännu, ligger hemma dålig sen weeeeeks tillbaka, och nu när jag kollar webben så är flick-varianten redan slut? Undrar om jag vågar mig på att köpa pojk-varianten jag...men svart och grått vad skoj.
    det finns mer kvar i butikerna... jag köpte här om dagen och det var inga problem. Jag fick tag i alla färger jag var ute efter, i rätt storlek dessutom. Så om du har möjlighet när du frisknar till, så bege dig till butik, eller om du kan skicka nån? Sen varnar jag för de svarta... de är mkt kortare än alla andra färger... fattar inte... så jag gick upp i storlek där.
  • Snorky
    Smultris skrev 2009-08-18 20:53:27 följande:
    Hej! Vad rekommenderar ni att jag köper för höst/ vinterkläder till min dotter som blir 3 år i november.. windstopper jacka överdragsbyxa + galonbyxor och regnjacka galon set typ dagisställ med fleece foder som satt fast vilket blev väldigt varmt vissa dagar vinteroverall vinterjacka i år t känns som att jag vill ha så enkelt som möjligt i år men vad ska jag välja? såg att pop hade en skaloverall, men kan man ha en sådan med ett fleeceställ under på vintern? tack på förhand.
    då rekomenderar jag

ws
    skaljacka + överdragsbyxa
    fleeceställ
    en tunnare funktionsvinteroverall... tex reima, mikkline, name it etc...
    kanske även ett vinterställ med jacka o byxa att ha som extra, (vi har det men det används inte mkt direkt)

Det räcker för oss!

Fodrade galonställ blir oftast mest varmt o svettigt, bättre att ha nåt som andas. En tunnare funktionsoverall funkar ju under samma period som man har användning för galonställ + att den funkar när det är snö o kallt. När det är riktigt kallt så sätter man fleeceställ under.

Pop´s skaloverall är kanon, men jag tror det blir för kallt när det är minusgrader, då måste man ha något tjockare.
Svar på tråden För alla oss som gillar LINDEX - del 8