• Snorky

För alla oss som gillar LINDEX - del 8

CharmingGirl skrev 2009-08-21 23:13:28 följande:
    Hur är velour- och bomullsbyxorna i t3b2-erbjudandet i längden? Sonen har haft 92 hela sommarn och det är inte för litet än, men undrar om det skiljer mkt i längd på 92 och 98? Ingen som har och kan mäta? Kanske inte såå stor chans btw att ngn har båda storlekarna..?
    jo, jag har båda, men inte i samma färg och färgerna skiljer sig ju i storlek. Tex svarta o gråa velour är mkt kortare än de andra färgerna.
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221, shoppingdagbok: snorkysshopping.bilddagboken.se
  • Snorky

om jag lägger båda lika i grenen så skiljer det en mudd + 1 cm i längd...
    om man mäter från midjan så skiljer det ca 2 muddar

Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221, shoppingdagbok: snorkysshopping.bilddagboken.se
  • Snorky
    anette 81 skrev 2009-08-22 08:23:08 följande:
    någon mer som upplever velourbyxorna från flick trånga i midjan?
    Det beror ju på vad man jämför med. De är helt perfekta på mina smalisar. Men helt klart är de mkt smalare i modellen än de från baby! Så har man ett  barn med lite hull kanske de upplevs som trånga i midjan?

Syrran köpte 86 på velouren från baby till sin son och de ramlade av honom, så då tipsade jag om de från flick istället och de sitter mycket bättre på honom, men hon fick ju ta stl 92 då istället.

Över lag så är de flesta kläder på flick mkt mindre än de på pojk o baby. Har man smalisar som jag får man titta på flick eller om man har tur kan det finnas slim-modeller på pojk. Vet många som har döttrar åt det grövre hållet som får köpa byxor från pojk många gånger.
  • Snorky
    iAnnaMaria skrev 2009-08-22 09:49:00 följande:
    vet ni om paket man beställt från webbshoppen kommer på helger också? Skickar dom sms om att det kommit fram m.m. även helger?? Stod fraktas till butik igår så borde ju vara framme?
    på min order stod det fraktas till butik i flera dagar innan sms:et till slut dök upp. Jag beställde i söndags och fick sms i torsdags eftermiddag. Stod fraktas till butik i tisdags tror jag...
  • Snorky
    star67 skrev 2009-08-23 14:25:23 följande:
    ja men 92 passar till min dotter, men jag ska snart till ullared så tänker om jag kan hitta en bra overall där.
    92 är inte baby på lindex, max stl 86 förutom på t3b2
  • Snorky
    Tina83 skrev 2009-08-23 16:36:34 följande:
    eh....jag blir lika förundrat över att folk inte vågar köpa röda kläder till sina pojkar. finns det nå snyggare än just rött på pojkar?! röd jacka är ju superfint! och jag köper gärna lila o rosa också ok att inte köpa glitter mm, det vill inte jag heller ha, men en röd enfärgad jacka ser jag som helt könsneutral
    hehe, o hm som tom har börjat med glitter på "pojktröjorna"... jag tycker det är lite kul att pojkar också "tillåts" ha det nu!
  • Snorky

jag tycker rött är lika neutralt som svart. Har jättemkt rött till min äldsta son som passar sååå bra i den färgen. Han har bla en röd pop-jacka. Superfint! Men min minsta har inte mkt rött och det är helt enkelt för att det inte är hans färg.

• Snorky
    Theina skrev 2009-08-24 02:37:14 följande:
    dom är såå fina.. kan man ha bara dom?? så som POPs långkalsonger t e x.. vad tycker ni?
    jag har köpt de och tänkt ha så på min grabb till vintern... så perfekt under overallen
Svar på tråden För alla oss som gillar LINDEX - del 8